Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSklíčka
02. 09. 2002
21
0
2707
Autor
Jeanne
Jak dítě se sklíčky barevnými
jež jako poklad schovává,
mazlím se často s dopisy tvými,
z nichž voní něžná nálada.
Věty jsou jak střípky duhy
slovních hříček barevnosti,
někdy hřejí, jindy studí
v krasohledu pochybnosti.
NIghtRunner
27. 12. 2005
když už se hrabete v pravopisu, já bych tedy napsal "dítě se sklíčky". jinak je to fajn a milé, ačkoliv ne zrovna můj obor.
To je těžká romantika. Pěkný. Ještě máš čas se vracet k starým dopisům? :o) T
mario_di_fiore
03. 09. 2002
děkuji, moc všem
a Rminda: dík, nevšimla jsem si, takovou banální věc jsem přehlédla jak krajinu...
Happy: staré dopisy jsou fajn věc
ano ano, proč se zabývati banálními věcmi, na kterých beztak nesejde, když zříti před sebou smíme spektakulární věc tak, jež se poézií zove...
a Rmindo, v normálním textu bych to nenapsala, ale tady se mi to vylíhlo ani nevím jak.Neříkám, že pravopis je banalita, to v žádním případe..:))) Také se mě nechtělo věřit vlastní očím,píši povídky a "Z" "S" musím ovládat.však chyba se vloudi....
inu, nemyslel jsem repliku svou předchozí zle nikterak, jsa bezvýhradně přesvědčen o tom, že obsah důležitější formy jest a stane-li se nehoda takováto v zapálení básnickém, omluvitelná jest snadno v kruhu přátel písmáckých. však doporučuji ti jediné: všimni si bystře, jaký že to doopravdy pseudonym užívám...
Stando, to "nichž" Ti může nesedět, ale je aspoň správně, zato "jenž" (jako mužský jednotný) je pro množná a nemužská sklíčka přece jen mnohem horší...
děkuji všem.
Wopi a Stando- máte pravdu, já jen nevěděla, čím to "jenž" mám
nahradit..( u toho "které" jsem si nebyla jistá) ..:)))
Jelikož v lyrické rýmované dost tápu, tak jsem si nedala hlubší kritiku.Takže jsem ráda za každou radu..
Astalavista
02. 09. 2002
Ano druhá sloka je velmi dobrá, ale já spíš hodnotím celek a nemám připomínek... Moc pěkné... *)