Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestihač
Autor
fungus2
Modře blankytné nebe na němž svitilo slunce svadělo k idylickému letu,ale vzdálené hřmění děl dávalo tušit,že realita je velmi tomu vzdálená.
Poručík joseph nyvlt ve francouzské letecké uniformě z několika dalšími letci pozvolna kráčel k letadlům spad.
Sám už nevěděl pokolikáte tak činí a také nevěděl,jestli to nebude třeba tet naposledy.
Usadil se v kopitu připoutava je se popruhy k sedačce,načež mu mechanik nahodil vrtuli a motor spadu se rozeběhl.
Spady předním počaly popojíždět po travnaté letištní ploše a on je následoval,aby zanedlouho se vznesl do vzduchu.
Formacé spadů po vystoupání do určené vyše začala letět k frontové linii k hlídkování.
Joseph nyvlt pozorně hleděl po obloze na které se začaly objevovat černé chomáčky kouře,jenž znamenaly palbu nepřátelského dělostřelectva.Nijak jej to neznervoznilo,poněvadž nebezpečí hrozilo minimální.
Hluboko pod ním se nacházela splet čar zakopů v rozervané zemi.Jeho pozornost,však byla upřena jen na oblohu.
Zdálo se že jsou na obloze zcela osamoceni,ale zdání může klamat.
Náhle velitelský spad začal trhavě mávat křídly a to bylo znamení objevení se nepřitele na obloze.
Zrak josepha nyvlta vzápětí objevil ve směru od slunce několik letadel z rovnyma křidlama,což značilo německá letadla.
Zareagoval bleskově strháva je spada do strany,aby poté zahledl,jak jeden německy albatros zahajuje palbu jeho směrem,ale bílé čary střel proletly neškodně kolem jeho spada.
Formace spadů přestala existovat a rozpoutal se boj mezi jednotlivci.
Dvojice kulometů spadu zarachotila krátkou dávkou na albatrose,jenž se mihl před josephem nyvltem,ale ten zaregistroval hned poté dalšího albatrose,který se dostával za jeho záda a tak "vykopl" spada nahoru,přičemž se mu na několik okamžiků zatmělo před očima,ale poté pod sebou po straně spatřil onoho albatrose i jeho pilota,jenž na něho hleděl.
Vmžiku strhl spada dolů dostáva je se za albatrose,jehož pilot se pokušel o uhybný manevr,ale joseph nyvlt je napodobil a v zaměřovači uviděl na chvíli z boku zadní část albatrose a zahájil střelbu.
Dvojitý proud olova dopadl na albatrose a vzápětí inkasoval další zásahy.
Let albatrose přešel ve vývrtku běhemž ní počal padat nekontrolovaně k zemi.
Náhle přes hluk motoru zaslechl joseph nyvlt mlaskavý zvuk,který znamenal dopad kulek na spada.
Strhl proto spada ostře dolu otáče je hlavu do zadu a naskytl se mu pohled na předek albatrose,jemuž šlehaly malé plamínky z hlavní kulometů.
Bolest ucitil okamžitě,ale netrvala dlouho nebot zároven se propadl do tmy....
Na zem blizsko sebe dopadly dvě letadla.Oba piloti nepřežili a jejich ostatky byly pohřbeny na nedalekém hřbitově.