Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSCHŮZKA SE SMRTÍ
Autor
fungus2
Seržant jiří málek přejel očima palubni desku hurricana,vněmž seděl,ale nic v nepořádku nenalezl.Upřel tedy svůj zrak dopředu na dva další hurricany s nimiž letěl ve formaci a poté co se ve sluchátkách ozvalo v angličtině hlášení o poloze německého bombardovacího svazu zbystřil pozornost zadiva je se do nebeské dálky,vníž kromě několika velkých bělostných mraků na pozadí světle modré oblohy nic jiného neviděl,ale brzo se ozval z eteru český vykřik o spatření německé formace.
Desítky černých teček se počaly proměnovat na čárky a pak začaly dostávat podobu bombardérů.
"Mesouni tu zatím nejsou.Tak na ně!"ozvalo se z eteru a jiří malek dal palec na spoušt kulometů pozorova je jak horní střelci v heinkelech začali střilet,což se začalo dit ve stejnou chvíli,kdy palbu zahajili i hurricany a vzduch byl náhle plný bilých čar střel z kulometů.
Do zaměřovače dostal jeden z heinkelů a při nalétávání na něho z vrchu zahlédl,jak se od prosklené kabiny odraží sluneční světlo,ale to mu nevěnoval pozornost a stiskl spoušt,načež se hurricane otřasl palbou a kabina se zaplnila střelným prachem,ale to již čáry střel zasáhly jeden z motorů.
Velkým obloukem se začal k bombardéru vracet pozorova je že se mu kouří z motoru,ale mnohem výše zahledl spouštet se z vyšky velkou formaci německých Me-109.
"Bacha mesouni!"zařval do eteru strhava je hurricana do strany,přičemž zahledl dvojici Me-109,jenž na něho nalétavala,za strany z hora a on bleskově "postavil" hurricana na křidlo a o vteřinu později zahledl,jak mu kolem kabiny proletly svítící čáry střel,načež provedl prudkou zatáčku do strany po které zahledl opodále padajícího v plamenech hurricana.Poté vyrovnal let,ale náhle pravé křídlo hurricana inkasovalo zásáh a okamžitý pohled do zpětného zrcátka mu prozradil přítomnost Me-109,načež uhl do strany spomalova je rychlost letu a ona Me-109 kolem něho prolétla a ocitla se před ním a on se na ní stočil,aby ihned zahájil několikavteřínovou palbu po které vyšlehly z Me-109 plameny a ta se začala řitit k zemi,jako meteor.
"Dostal jsem ho!"vykřikl stače je hurricana dolů,kde dlouhá čára kouře se začala táhnout,až k zemi.
Zaregistroval dopad Me-109 na zemi,načež zahledl opodále padat bombarder za jehož ocasnima plochama vlála postava letce,jemuž se za ocasní plochy zachytil padák.
Letmý pohled nahoru mu prozradil,že boj skončil a tak si to namířil směrem k letišti s vitězním pocitem.Snad to nebylo na posledy.