Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Literarni vecer

05. 01. 2003
0
0
2488
Autor
Olda

Nemyslim, ze by bylo tezke naplnit sal. Cteni se po republice konalo povicero v ruznych naladach a ruzne organizovanych. Tohle by melo byt cteni zastitene primo Pismakem (a sdruzenim). Praha kdyz se zamyslite zustava pozadu. Presto je to prazaku nejvic. Na organizaci se s velkou chuti prihlasila Elyanne. Prosil bych teda, aby tuhle diskuzi vedla ona. Na organizaci bude potreba jiste vicero lidi, rekneme ale, ze vedenim, pokud prijme by mela byt ona :)

  1. KDY - nebylo by jiste dobre nic uspechat. Snahou by melo byt, aby cteni bylo perfektni a lide co prijdou prisli znovu. Z ciste osobnich duvodu bych navrhoval brezen (vracim se z Irska na konci unora a rad bych napoprve take pomohl :) Rad bych, pokud se shodneme nadhodil anketu ktery den v tydnu by se nejvice (lidem) hodil jako den na cteni, trebas se dozvime neco zajimaveho. Samozrejme pokud myslite ze drive, tak drive.
  2. KDE - misto by melo disponovat barem, jeste lepe sezenim tak, aby se u toho dalo popijet  a sedet se znamyma trebas u stolu. Mohl bych dohodit:  - plus dalsi navrhy a moznosti?
    1. Pidivadlo - kousek od Letne (v jedne z postranich ulic) je to divadlo Vyssi odborne herecke skoly a je skutecne pidi (pro cca 60 lidi v klasickych radach)
    2. Klub Klamovka - mohu zaradit pronajem na vecer 500 Kc na cely vecer, scena by mela byt ozvucena, sedet se da tak, jak usporadame stoly. V lepsim pripade se vejde tak 100 lidi, ale je to jen odhad (!). Misto mi prijde z hlediska znamosti a dopravy (10 minut od Andela) skoro idealni...
  3. CO - program. Krom cteni (v tom jak ho usporadat, zda-li predstavovat autory, ci ctenare.. se necitim silny ani trochu). Nicmene bych navrhoval oddelit cteni hudbou pokud nekdo muze dohodit nejakou "decentni" kapelu, ale jsem si jisty, ze nejaky vhodny napr. kytarovy doprovod lze nalezt dotazanim se autoru na P.
  4. KDO - myslim, ze by bylo vhodne, aby cetli lide kteri to uz nekdy delali, ci jeste lepe "to umi". Oslovenim autoru P., pokud ne z vlastnich rad, si myslim, ze se opet daji sehnat lide. Co se tyce organizace - Elyanne a tusim, ze o organizaci psal i Spuntik a jiste by bylo prima i dalsi, takze se prosim ozvete ;)
  5. VSTUPNE - by dle mne melo byt dobrovolne. Na konci bych navrhoval dat lidem papirky, aby napsali, co se jim libilo (ceho se mame drzet) a naopak co ne. Mozna klido i aby pripsali email, aby se jim dalo priste napsat, protoze kdyz prisli jednou, je zrejme, ze by mohli i priste, kdyz o tom budou vedet ;-) Naklady (ktere by mely byt jiste minimalni [!] v lepsim pripade) by po projednani melo pokryt obcanske sdruzeni Pismak, ktere by melo byt take oficialnim organizatorem.
  6. NAZEV - maloco cloveka tak navnadi ci odradi jako nazev ;-)
  7. CO CIST - asi nejdulezitejsi moment. Pokud se nevybere spravne, ba dokonce spatne! Dokonce pokud se spravne pamatuji, tak nekolik pokusu o organizaci cteni ztroskotalo na snaze dohodnout "jak vybirat". Podle mne by se mel tehle funkce (po diskuzi JAK vybirat) chopit nekdo z autoru kteri se nabidli zdatni po literarni strance (v poradi jak se prihlasili) Radost, Armand, JRR, Tichotam.. ? (jeste tu byl Kalim, ale to byl omyl)
  8. Tohle jsou jen me myslenky, ktere bych rad vlozil do diskuze. jak jsem psal, organizaci by se rada Elyanne, kterou prosim o jeji uvodni poznamky, popremyslet o vsem a navrhnout svoji vizi (dale pak diskuze asi rozdelime podle aktualnosti po jednotlivych castech).

DIKY! ;-)

 


Kalim
23. 06. 2003
Dát tip
Panstvo, ženstvo, písmáctvo, slyšte: Literární čtení v Praze v Balbínově poetické hospůdce, což je dosti lukrativní místo, autorů, kteří vzešli z Písmáka: Jiří Jan Evangelista Iblow (na Písmáku kdysi jako Iblow) turandot (Písmák) Semeno (Písmák) Pavel Hloušek z Navi (tady jako Kalim) a Petr Polák a možná další... Samozřejmostí je, že zmíním Písmáka. Ha- Chá a vy spíte! (pozváno je i několik novinářů, Reflex, Tvar, ...)

Kalim
23. 06. 2003
Dát tip
12. 7. 2003. r. večer (nejdříve od 18:00, ale asi déle)

Kalim
20. 03. 2003
Dát tip
Pánové, já vám jenom předkládám ze zdvořilosti: Plánuji čtení v Jablonci, pozvu a pozval jsem lidi především z Písmáka; spolehněte se na nějaké (možná mediání) upozornění na tento fakt.

Vio
12. 02. 2003
Dát tip
JB: těch 500,- je za pronájem sálu na celý večer pro všechny... jako paušál za pronájem, rozumíš? ;-)

JohnieBass
12. 02. 2003
Dát tip
Tak to je pohoda:o) Skqjelá cenna:o) JB U nás by to bylo dražší...

JohnieBass
30. 01. 2003
Dát tip
1.Já bych byl pro Duben, nejlepší je dle mého pátek či sobota. 2.U nás (v Chocni-vlakem mezi Pardubicemi a Cekou třebovou) by to možná šlo, je tu sokolovna-přibl pro 200-300 lidí a pronájem sálu není drahý, občestvebí a bar se dá zaříditale je fakt, že Praha je dostupnější.:o) Mimochodem mohu se zeptat na sponzoring. Těch 500 kč jste mysleli na osobu, přepokládám? 3.Kromě čtení by to chtělo hudbu, hraju v jazzovém kvartetu, a bylo by to možné, záleží na zájmu o tuto hudbu ze strany širokého Písmactva, pravdou je že však jazz získává čím dál víc na popularitě. Pokud ano mohu obstarat 1,5 hodinové vystoupení i kratší:o) 4.Jasné 5.Jsem pro, i když myslím že nějaké vstupné by bylo pro každého přijatelné. 6.Co třeba: Písmákova slezina:o) nebo Rej(dění) Písmáků 7.Toť otázka, byl bych pro předm připravený program čtení plus řekněme 1,5 hoďky volně.čtení přiševších autorů, kteří by se před začátkem akce zapsali:o) Johnie Bass

Kalim
29. 01. 2003
Dát tip
Lyryk, jako bych to neříkal. A pochválí mě někdo? Ale nemyslím, že by toto byla věc, která by se tu měla probírat, jelikož to čtení závisí na klubu (lidech v něm) samotném. No? možná.

Seregil
29. 01. 2003
Dát tip
Oldo: samozřejmě, že bych byl ochoten, navrhni datum...

Vio
29. 01. 2003
Dát tip
Rád se sejdu... jen jestli se shodnem na koncepci. Vycházet z klubů se mi nejeví dost progresivně ;-) Ovšem od toho je tady možnost více souběžných koncepcí, že? ;-)

Seregil
29. 01. 2003
Dát tip
Vio: v tom jsem trošku mimo... ale na nějaké koncepci se určitě shodneme... :-)

Olda
29. 01. 2003
Dát tip
Kdo by mel zajem o virtualni diskuzi na tohle tema, mohli byste mi prosim napsat jak mate cas pres tyden (s pristupem k internetu)? Pondeli-patek, ne pozdeji nez 2100 pak me vyhazujou ze skoly. Nejakej nastin bysme mohli udelat takhle virtualne, aby to este mesic nespalo..diky

Seregil
29. 01. 2003
Dát tip
Zítra v práci od 7:00 do 19:00.. Pak až v únoru.... zhruba osm hodin denně, krom sobot a nedělí

Vio
29. 01. 2003
Dát tip
tak to je těžké... v práci prakticky na to nemám čas resp. jsem sledován... ale jsem tu omezeně cca 9:00 - 17:00

Bizkitfreak
29. 01. 2003
Dát tip
Olda: Já školák, já vám zrovna v tomdle nepomůžu. Ale bude-li se doopravdy něco dít, dejte mi vědět, určitě se objevím. Otázka klubů: Vio: Vlastně jde o prostředek ke snížení nákladů, ani nikdo žádný klub nutit nebude, kdo chce, zůčastní se. Vybere dílo a řečníka a ten předvede, co umí. Souběžné koncepce, dobrá asi jsem právě nějakou vytvořil :D To promíchá témata večeru a ten potom nebude pouze tvrdohlavě a stereotypně plácat jen jedno odvětví písmáku. Já osobně v tom nevidím problém. Lyryk: Povzbudíme je tím, že jim dáme možnost prosadit se ve vyšších kruzích. Taková věc musí vzbudit alespoň minimální mediální zájmy (Když jsem viděl reportáž o soutěži ve spaní v kladně nebo kde...) O písmák bude větší zájem. Kluby, které budou mít nějvětší úspěch dříve či později někdo zkontaktuje. Možno zařídit též smlouvu s nějakým vydavatelem, který nás zasponzoruje (A minimalizuje tak vstupné a případné ztráty) A my mu za to dámě ňákýho talenta, který touží po úspěchu. Oboustraně prospěšná dohoda, ne?

Bizkitfreak
29. 01. 2003
Dát tip
Možná žiju v jiném světě, ale myšlenka krásná, ne? Jo a zkuste taky udělat na konec večera malou debatu, sdělení si dojmů atd, myslím, že by to nebylo ke škodě.

Vio
28. 01. 2003
Dát tip
Vzhledem k tomu, že disponuji určitými zkušenostmi z pořádání "autorských" čtení (2x Ostrava, Brno), rád bych se o ně podělil. KDE: Klamovka se mi jeví jako vhodné místo, tu druhou alternativu neznám VSTUPNÉ: vzhledem k určitým nákladům na pronájem bych navrhoval minimální pevné vstupné na jejich pokrytí... řádově do 50Kč CO ČÍST: tak předně si nemyslím, že by se "výběrem děl" měla zabývat jen jedna skupina. Jednak se ochudíme o větší počet čtení, protože vím, jak je to časově náročné a jednak by to bylo jednotvárné. Proto navrhuji cca. 3 skupiny (přípravné výbory), které by mohly na každý měsíc uspořádat jedno čtení a tudíž by se po 3 měsících střídaly a každý by tak měl na přípravu svého čtení ony 3 měsíce, což je dle mých zkušeností adekvátní doba. Samozřejmě by ty skupiny nemusely být stále ve stejném obsazení, ale důležité je, aby se střídaly s odstupem cca. jednoho měsíce. Komentáře?

Vio
28. 01. 2003
Dát tip
P.S. Osobně si jako místopředseda Sdružení myslím, že by měla být tato čtení zaštítěna Sdružením, což nepodmiňuje členství všech aktérů ve Sdružení... viz stanovy.

Armand
28. 01. 2003
Dát tip
Vio: nemám nic proti.. souhlasím. Problémem se ale může stát nevyváženost kvality "práce" jednotlivých skupin.. tedy výběru toho CO se bude číst a KDO to bude číst (nebývá šťastné, čte-li to autor, který není zkušený ve věcech přednesu). Následně může ubýt návštěvníků akce. Zeptej se na tohle Lyryka. Ale nápad tebou předestřený jsme v podstatě identické podobě už navrhovali a domlouvali se na něm. Pokud by sis to vzal do kompetence, nebudu proti.

Vio
28. 01. 2003
Dát tip
Armande, ale o tom já vím své. Proto jsme taky měli na prvních dvou čteních v Ostravě na to herce z divadla. O kvalitě práce při výběru vím taky své. Ty se zeptej Lyryka ;-)

Bizkitfreak
28. 01. 2003
Dát tip
Jasně. Budou založeny kluby, které budou mít vždy svou část večera a ti tam budou přednášet své výběry...? To zní dobře.

Olda
28. 01. 2003
Dát tip
Mno, klucii a byl by teda VIO a SEREGIL ochoten se sejit (v pozdejsi variante po unoru i se mnou) a zkusit dat neco dohromady?

Lyryk
28. 01. 2003
Dát tip
Večery klubů literárního serveru - to není špatný, rozhodně by to byla nejlepší cesta, ale většina klubů je pasivní, jak je povzbudit?? Zrušit Telekom a vůbec práci... Vymysleli si na nás práci, abychom nemohli dělat dobrou literaturu, hle téma prvního večera Antipracovního klubu .-)

Kalim
23. 01. 2003
Dát tip
Ono také k jak které poesii, k té mé by se hodil Manson, možná, že by chvílemi zaostával.

Seregil
20. 01. 2003
Dát tip
Nemyslím bigbend Wopi.... jen nějaký výřez... už jsem s ním mluvil a uvidíme...

Bizkitfreak
18. 01. 2003
Dát tip
Co klub mat na karlově náměstí v praze?

Wopi
18. 01. 2003
Dát tip
Seregil: myslíš, že bigbend je dobrý doprovod k poezii? osobně bych si představoval něco jemnějšího... :)

Kalim
16. 01. 2003
Dát tip
Teď se pokouším něco pravidelného (alespoň občasného) čtení zavést v Jablonci, tu by to bylo snad i zadarmo (tedy bez placení za klub). Povím vám, jak to dopadne, případně bych rád pozval pár lidí od tud.

Seregil
15. 01. 2003
Dát tip
No já se hlásím, že jsem již aktivní.... Co se týče organizace... Stačí mi kontakty a setkat se s dalšími pomocníky a můžeme to dát nějak dohromady. Březen by byl dobrý... Já bych jedno místo měl také, ale tam se víc než dvacet maximálně dvacetpět lidí nenacpe.... Tak zatím takto....

Olda
15. 01. 2003
Dát tip
Seregil; bezva!! Ted zkusime pockat na Elyanne a jeji koncepci. Poruznu se nabizeli dalsi lide na pomoc s organizaci. Doufam, ze Elyanne ma porad v planu se na to vrhnout. Bylo by fajn, kdyby se pak zacli resit konkretni veci, trebas nejaky vase setkani a pak muzem udelat na P. agitaci na konkretni veci, trebas kdo by recitoval, ten doprovod, atp. Elyanne; to s tim, kdo se prihlasi na cteni je urcite fajn napad, ale napoprve by t chtelo mozna autory kteri prilakaji publikum. Cekame na tvoji koncepci!

Seregil
15. 01. 2003
Dát tip
No Oldo: ono je to tak částečně, určitě chci helpnout s organizací, ale jelikož jsem měl úspěch i s vlastní produkcí a recitací, rád bych se zapojil taktéž (ale jen v případě, že to půjde, jinak se toho vzdám) Co se týče doprovodu, mám kamaráda, který hraje v jednom big bandu, takže mu dám vědět a můžu mít i hudební skupinku (jsou zvyklí hrát na plesech a v tom případě by vstupné bylo nutné....) Takže zatím takovýto návrh...

Elyanne
12. 01. 2003
Dát tip
Internet mám v práci i doma, teď jsem jen byla několik dní mimo. Nechápu, podle jakých pramenů Merle soudí mé finanční poměry - dobře se oblékám, nájem platím včas, můj kocour dostává kvalitní krmení a dnes mi přišla výplata, aniž bych dočerpala minulou. Můžeš být, Merle, bez obav, ačkoliv ty bys byl jistě vhodnější k organizaci mimointernetových večerů především proto, že jsi na internetu 8 hodin denně. Připadá mi divné vybírat, co se bude číst. Spíš by se to mohlo schvalovat těm, kdo se přihlásí, a navrhovat těm, kdo se nepřihlásí. Napadlo mě, že by se na těch večerech mohli představovat noví autoři. Pokud nějaký nový autor projeví zájem a doloží, řekněme, pět děl, mohl by dostat určitý prostor ke své prezentaci. Zatím tedy tolik.

Merle
10. 01. 2003
Dát tip
Olda: nemá moc přístup k internetu, lépe řečeno peníze na telefon. raději s ní nepočítej.

Armand
10. 01. 2003
Dát tip
nemám co bych dodal.. předpokládám, že jsme je domluveno .-)

Olda
09. 01. 2003
Dát tip
Armand; v pripade Monty_Python bych se nebal, ta je schopna povidat o vsem a kdykoliv.. temata bysme jiste pripravili a mohli bychom byt i pripareveni diskuzi vest sami.. Tichotam; myslim, ze uspesne spolupracuje na ctenich s Totemem. Merle; Elyanne se sem kurnik jeste nestacila podivat.. ;-( Proc? Este me napadlo, ze v pripade nouze bych se jako diskutujici mohl nabidnout ja -- nejaky otazky ohledne P. bych mozna zodpovedet dokazal, trebas by to taky pritahlo nejaky zvedavce ;-))) Jen pro pripad nouze ;-)

Merle
08. 01. 2003
Dát tip
seregil, tak to jo... Elyanne bych já moc nevěřil

Olda
07. 01. 2003
Dát tip
Armand: 1. oki, ten vyber nechame az se nam sem jukne Elyanne a nadhodi svoji vizi vecera ;) 2. dle meho nazoru vyborny napad a hodi se pamatovat! ;) 3. me znamkovani (testik ;) prijde mene efektivni, nez motivovat (bezesporu kreativni jedince) k cinnosti ktera popise jejich pocity (pozitivni/negativni), ale trebas prispeji i nejakym napadem... ale to je asi detail a na organizatorech ;) Wopi: oki, myslim, ze malovani je natolik zasadni (co se dojmu z vecera tyce), ze se musi resit v souvislosti s ctenym textem a recitatory a uvadejicim. Shodnem se? Nabidka je bezva! ;-) Tichotam: tedy omluva! Dezinterpretace! ;-) Napadlo me zaclenit do programu diskuzi s nejakou osobou. Pokud bychom meli napady koho k takovemu povidani (odpovidani na zaludne dotazy ;-) pozvat (aby se zvysila atkraktivita cteni a zajimavost poradu) pak bychom mohli dat pismakum v ankete vybrat..

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Olda: Až se jukne Seregil ne? Psals že ses spletl s Elyanne :))) Nápad na diskusi s nejakou osobou (umělcem řekněme) je výborný, ale má svá úskalí. Nicméně určitě bych to nechal k uvážení a počítal s tím.

Olda
07. 01. 2003
Dát tip
Armand; zmatek -- omluva -- hlavni (a s nejvetsi chuti) se prihlasila Elyanne a stejne tak Seregil. Ani jeden z nich se myslim jeste neprihlasil do P. aby se sem juknul ;-) Jaka uskali prosim? A taky sem myslel, ze by to pro zacatek nemusel byt nejaky vseznamy umelec, ale nekdo z P. atraktivni.. muj napad? Uplne prvni a rychly -- Monty_python -- zivi se psanim, muze odpovidat jak se da dostat k publikovani, co obnasi komercni psani, atp.. Jen priklad! ;-)

Armand
07. 01. 2003
Dát tip
Olda: Úskalími jsem myslel individualitu a egomaniacké sklony pozývaných umělců.. že se to může zvrhnout v něco jako nudný sebestředný monolog a lidi pak ztratí zájem. Je těžké dobře vybrat člověka a ještě důležitější je vybrat dobře téma. Nezapomeň že lidé většinou nejsou nadšeně diskutující pokud jsou sledováni davem poslouchajících. Spousta lidí se pak bojí říct názor, aby se nezesměšnila a tak tam spíš bude v pozici vyčkávajícího... to by tam pak měl být někdo kdo je PŘIPRAVEN diskutovat! :) To jsem měl na mysli. Monty by nebyla od věci, už i proto, že se jí narodil syn, .. diskuse o lidských věcech taky není od věci, došlo-li by téma literární. .-)

Tichotam
07. 01. 2003
Dát tip
A co takhle Mirek Kovařík - Zelené peří mirek5@volny.cz Dela amaterske basniky profesionalne...

Armand
06. 01. 2003
Dát tip
Olda + ostatní: 1. Souhlasím s tím že CO ČÍST je vůbec to nejdůležitější.. resp. KOHO číst a KDO to bude číst. O téhle záležitosti jsem vedl diskusi s Lyrykem (při příležitosti posledního Rakovnického čtení) a domnívám se, že bychom se (výše uvedení (nebo ti co mají zájem) + Lyryk) na to měli sejít pak osobně a podělit se o názory (na autory a díla). Vybírat se musí poměrně autokraticky. Tedy vybere to jeden, dva, tři a ti za to budou zodpovědní (měli by být uznáváni jako lidé s přehledem a měla by za nimi být na písmáku vidět práce - jak kritická, tak publikační). Na základě ohlasu čtení se vybírající popř. obmění. V tomhle ohledu (vybírání) spoléhám osobně nejvíc na Lyryka a Radost. JRR a Tichotam jsou dobří básníci, ale netuším jaký mají přehled. Kalim je pak pro mě úplnou neznámou. 2. Vstupné bych nedával dobrovolné. Každý, i ten nejchudší básník má 30 - 40,- na to, aby źaplatil vstupné na poetickou akci. Vstupné je taky určitým výrazem spoluúčasti.. říká: "jsi tu, protože jsi zaplatil - účastníš se... jednoduše: jsi tu oficiálně = máš teda právo ale i povinnost dávat pozor, vyslechnout, účastnit se" 3. Velmi dobrý nápad je ta myšlenka na zpětnou vazbu.. tj. vyplnění dotazníku (maličkého, stručného). ve smyslu: - jak se večer líbil - který z přednášejících byl nejlepší - kdo z přednášených (autorů) se líbil nejvíc + jedna dvě další otázky - styl dotazníku pravděpodobně pro jednoduchost známkový (tj. hodnocení např. jako ve škole 1-5)

Wopi
06. 01. 2003
Dát tip
no... nechci se vnucovat, ale nabízím k uvážení pořadatelům večera případné proložení čtení krátkými vložkami hudebního náladového podmalování ;-) ale pokud se Vám na to nezdám vhodný, klidně mi to povězte, neurazím se :))

Olda
06. 01. 2003
Dát tip
Nez to zapomenu -- v klubu Klamovka je k dispozici klavir! :) Ostatni pozdeji...

Armand
06. 01. 2003
Dát tip
Wopi, Olda: klavír je, domnívám se, ideální na ono "prokládání" hudbou :)))

Wopi
06. 01. 2003
Dát tip
no, já mam stejně svou strojovnu, v tom problém nebude :)

Olda
06. 01. 2003
Dát tip
Ja sem to popletl! Tu pomoc s organizaci nabizel predevsim Seregil! Tak tedy dale..

Tichotam
06. 01. 2003
Dát tip
Jen bych chtěl říci, že jsem se do této funkce nehlásil! Psal jsem oldovi nápady, ale nikdy jsem se necítil spůsobilý k tomu vybírat ty, kdo budou čteni... Navrhl bych Lyryka, Wopiho, Standu, Radost, Armanda... ne proto, že by měli supervkus(jsou tu jistě i osvícenější jedinci), ale taky a hlavně proto, že soustavně čtou!..a hádají se:o)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru