Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSukénky
14. 01. 2003
15
1
1759
Autor
Okeya
sukénky z ledu
holandské selky mají
už rozmrzají
1 názor
haiku nečtu ráda, ale v tomhle případě bych udělala chybu, kdybych dílko nepřečetla, líbí !
Vytvořils ve třech řádcích obraz, který člověku zůstane v mysli na dlouho. *
nepoužívám rým v haiku, myslím, že čeština má další prostředky ke zvukomalebnosti a popravděřečeno rým je podle mě velmi náročný nástroj... A zde a na tomto místě taky dost ruší :-))
moc líbí!!!
mě se upřímně řečeno nezdá, že by těch metafor bylo moc...
je to moc příjemné.
Nanthei: ... i klasická haiku mají škálu od složitých básníckých metafor, po zcela jednoduché obrazy ...
w: ...kdo si v tom co najde.
Tys mi dal. To se dělá, takhle v noci?!! :-)
Musel jsem přemýšlet, abych se vpravil do kouzla slov a přírody zároveň. Ale snad se mi to díky Tobě podařilo.
Máš vskutku bohatýrskou duši.
Díky Ti*
jankiripovsky
14. 01. 2003
Jan Kiripovski: Násilný rým. Jedním z nejdůležitějších atributů haiku v japonštině je jeho zvukomalebnost, japonština nezná rým. Naopak čeština rým zná a zvukomalba je jenom přidružený nástroj. Proto když píšu nebo překládám haiku, zásadně používám rým. Bez něj mi totiž proti japonštině haiku přijde poněkud sterilní.
Jasan: včera zapršelo, čili jsou pryč ... :-)
básnička krásná, ale přijde mi, že je tam na haiku moc metafor (ode mne to sedí...)