Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestará paní
22. 03. 2003
4
0
991
Autor
matrina
Jak ti staří lidé stárnou. Propadají se jim líce, zuby ve skleničce, brýle s lupou na nočním stolku. Slabá vrásčitá ručka pohozená na polštáři. Strýček u tety seděl celé dni a celé noci. Hladil malé ruce a nutil ji jíst. Stará paní ale nic už nechtěla. Jen odevzdaně ležela a hleděla před sebe. Malé žluté pilulky schovávala pod peřinu. Život ji nebavil a čekala na smrt nebo na svého syna. Jak lehké je zapomenout na člověka v kupce světa. Volala, ale nepřišel.
„Ahoj této, já jsem Jana!“
Pohlédla na mě a po chvíli zašeptala: „Janičko…“
Plamínek v očích vyhasl a já už nikdy neucítím vůni buchet, když přijdu ze zahrady.
„Ahoj této, já jsem Jana!“
Pohlédla na mě a po chvíli zašeptala: „Janičko…“
Plamínek v očích vyhasl a já už nikdy neucítím vůni buchet, když přijdu ze zahrady.
No, jo tetička. Lidi holt mají umírat, navštěvováni hromadou synů, dcer, vnoučat a pravnoučat. Ale napsaný je to pěkně.
...achjo.. jak moc mi to připomíná co sem sama nedávno napsala.. ale je to život.. *
Mě se eště nic podobnýho nestalo a neumím si ani představit jak mi bude až se něco takovýho stane...
ach jo...
*
neni to povídka, ale spíš miniatura, ale zachycení je hezký, dávám tip