Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNedávno mi bylo deset.
Autor
Quinn
Nedávno mi bylo deset.
Dostala jsem dort. Dvě tmavé buchty, mezi nimi šlehačka. Bylo v něm píchlých 9 svíček ( desátá v balení za 9,90 nebyla, musela jsem si ji domyslet ) a vosk se v malých placičkách rozléval po lepkavé hmotě - asi polevě.
Odřízla jsem hrdě první desetinu ( samozřejmě se svíčkou...napadlo mě: Kdo bude mít tu bez svíčky? Přinese štěstí, nebo smůlu? ) a lžičkou ( z nereznoucího materiálu začínajícího rezavět ) jsem ochutnala. Šťastně jsem přežvykovala něco mezi pilinami a bahnem odroleného z Jožina. Když se nám všem začala ve střevech tvořit úrodná rašelina ( jak pro co a koho ), objevila se přede mnou krabice zabalená v bílem šustivém papíru. Nedočkavě jsem trhala cáry, na levo, na pravo. A konečně. Z krabice vyskočily - oteplovačky po starší sestře. No...alespoň můžu jet na hory, ne?
Byla jsem šťastná. Objala mě máma, objal mě táta.
Nedávno mi bylo deset.
Byli jsme chudí, seděli v obýváku na děravých a rozkňouraných sedačkách, jedli dort z pilin rezavějícími lžičkami a já běhala přes celou místnost po rozlezlých parketách přepínat tři programy na staré ruské televizi.
Byla jsem šťastná. S mámou, s tátou.
Dnes je mi osmnáct.
Dostala jsem obálku, v ní pár modrých papírků. Ne, nečekala jsem, že dostanu dort. Nečekala jsem, že strávím večer v obýváku na sedačce ( která stála víc, než Škoda 100, kterou jsme tenkrát vlastnili ) při sledování velkoplošné obrazovaky, na které se pomocí ovladače střídá kolem 30 programů. Tudíž bych nemusela běhat po vytápěné podlaze.
Už pár let nečekám ani to lidské - VŠECHNO NEJLEPŠÍ.
"Máš obálku, -všechno nejlepší- si jdi koupit."
Slavim celou noc. Jsem šťastná? Jsem.
Bez mámy, bez táty.