Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anděl, smrt, nic a Bůh

04. 08. 2003
4
0
2499
Autor
StvN
 

První přiletí anděl a 

požehná ti -

s láskou žij,

hodně spi, jez a hlavně pij.

 

Pak ukáže se obraz smrti,

víla jako v mlze,

nenápadný pocit,

pod kůži se vnutivší -

smrt, toť čas záhadný,

když naň myslet chceš,

tísni v duši se nevyhneš.

 

Za třetím sloupem

schováno je

nic -

tajemství nepoznané.

 

Čtvrtého máš v srdci Boha,

jehož smrt i život možný

dávají ti k výběru

cesty ploché, čili dvojí,

za sluncem duší západu.


Semeno
22. 10. 2003
Dát tip
Jo.

StvN
13. 10. 2003
Dát tip
Ty zase příliš spoléháš na to, že ho při pádu někdo chytí.

StvN
10. 10. 2003
Dát tip
Tak sporuj, ale pamatuj, že do mý hlavy nevidíš.

Semeno
10. 10. 2003
Dát tip
Moc si na tom zakládáš. Moc si zakládáš na tom, že jablko vždycky spadne na zem.

StvN
09. 10. 2003
Dát tip
Všechno vím. Semeno - nemusíš souhlasit s tím, že jablko spadne vždycky na zem, souhlasit nemusíš, ale stejně se nic nemění.

Semeno
09. 10. 2003
Dát tip
Tak řekni, že seš jablko co padá na zem.

StvN
09. 10. 2003
Dát tip
Nejde o mě. Ale když upadnu, tak jedině na zem.

Semeno
09. 10. 2003
Dát tip
Překrucuješ to. To s tim jablkem vyznělo, že teda to všechno, co je tady je daný, jako když jabblko vždycky padá na zem. A mimochodem, to jabko taky někdo může chytit.

StvN
09. 10. 2003
Dát tip
S čim konkrétně nesouhlasíš? Mě to přijde jasný a saný, samozřejmě. Nevymejšlim si. Pouze formuluji.

Semeno
09. 10. 2003
Dát tip
No právě že s tim nesouhlasim. když už nesouhlas vyjadřuji nesouhlasem, musim už být v krajní krizi

StvN
09. 10. 2003
Dát tip
Nemůžeš nesouhlasit jen tak, z principu. Co je v tom za logiku?

j_i_r_i_k
09. 10. 2003
Dát tip
Kdybys nekecal, ten výrok bych Ti dokázal vysporovat (tedy aspoň při standardní definici slov všechno a vědět) :)))...

Áda116
09. 10. 2003
Dát tip
Možná by se to dalo trochu doladit, ale i tak moc pěkné ;-)

j_i_r_i_k
08. 10. 2003
Dát tip
Hmmm... Ale víš, že máš lepší, že jo? :)))...

Semeno
08. 10. 2003
Dát tip
Ne. Tak teď už s ničím nesouhlasim. S ničim. Neni to kostrbatý. Ale neni to!

Hakim
02. 10. 2003
Dát tip
Tak promiň... Možná, že mě budeš považovat za ještě většího blba, ale gramatice takovej důraz nepřikládám! Ano, opravdu jsem myslel Kafku. Kavku si přečtu, jen na ni najdu čas! S tím jídlem je to trošku přehnaný, ne? Měl jsem na mysli, že mi tvá reakce přišla taková kritiku nepřimající... Možná je to tak správně. Co si dělat z hajzlíků, kteří Ti jen házej bláto na hlavu

StvN
02. 10. 2003
Dát tip
Uvidíme.

Hakim
01. 10. 2003
Dát tip
Promiň, asi se Tě takovýhle výraz dotknul... Myslel jsem tím, že už jsem četl některá tvá obsáhlejší dílka a próza Ti jde, alespoň podleš mě, mnohem lépe! Tuším, že taky píšeš hodně o elfech... paráda:o) Taky mě připadá, že nedokážeš přijmout kritiku? A co máš proti Kavkovi?

StvN
01. 10. 2003
Dát tip
Nechci bejt neuctivej, ale první, co mě napadlo: Jsi blbej. Proboha, Kavka je moje povídka, kterou jsem chtěl, aby sis přečet raději, než takovýhle slátaný básničky, nezastávám se jí, vim, že je blbá. A neni o elfech, to bys mě urazil, nejsem idiot. Jinak Kavka se skloňuje: proti Kavce. Ale asi jsi měl na mysli Kafku, viď? Já, že nedokážu přijmout kritiku? Když nejim zkažený jídlo, nařkneš mě z toho, že nemám jídlo rád?

StvN
26. 09. 2003
Dát tip
Takys mě nenadchnul a vím, že umíš číst i lepší díla, tak se k nim vrať. Proč si nepřečteš třeba Kavku?

Hakim
25. 09. 2003
Dát tip
Nějak mě to nenadchlo... ale vím, že píšeš dobře, tak radši zůstaň u toho, co je Ti vlastní:o)

Carrie
08. 08. 2003
Dát tip
ani já ne :o))))))))

Carrie
07. 08. 2003
Dát tip
blablabla

StvN
07. 08. 2003
Dát tip
Takový účinek jsem nečekal ani v těch nejoptimističtějších snech.

StvN: Mně se to nelíbí :-))) ale tobě to neva, že ne? :-)

StvN
06. 08. 2003
Dát tip
Nevadí, ale přiznám, že mě to trochu mrzí, malinko.

No, ale tamto před timhle se mi líbilo hodně!

pozorovatel
05. 08. 2003
Dát tip
"s láskou žij, hodně spi, jez a hlavně pij." Takové rodičovské. Správně andělské. Druhé(smrt) je pravdivé, ale taky dobře známá myšlenka. Třetí(nic) se mi líbí. Dobrý nápad. Myslím, že i originální. Se čtvrtým(Bůh) souhlasím. Dobrý konec. Kostrbaté mi to příjde spíš malinko. Dobře to je napsaný, i když... Mohlo být i delší, ale beru to jako záměr. Pak tedy tip.

Krel
05. 08. 2003
Dát tip
mno nevím..

StvN
05. 08. 2003
Dát tip
Pišto, já ti nerozumim, pořezal ses snad? Cekanko, chápeš to po svým, ale správně, tak se mi to líbí. Pozor: dík za pochopení krel - taky dobrý

Krel
05. 08. 2003
Dát tip
Právě to si nemyslím...

StvN
05. 08. 2003
Dát tip
Kulantní.

Krel
05. 08. 2003
Dát tip
:-)) jak se to veme..

Pořezal ? No rozhodně ne ostrostí tohoto textíku......

Příííííííííšerně kostrbaté, ne malinko. Nápad, kterému kabátek šil opilý krejčí (to v tom lepším případě).

Anděl nás nabádá, abysme chlastali, smrt je víla, nic je tajemství a Bůh je smrtelnej?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru