Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seEvangelium jetřichovických skal
07. 08. 2003
13
0
1773
Autor
Baraka
Pět miliónů a pět zim
Svět zrozen byl
Pak nabral dech
A my dýcháme s ním
Šest miliónů a šest jar
Tmu střídá zář
A světlo stín
A iluzí je tvar
Sto miliónů a sto let
Svět Amen hles
Den je ten tam
A věčnost na dohled
Když rosa v písek mění kámen
des_te_meer
08. 08. 2003
Nahodilá čísla? Pro mne ano, možná jen nechápu. Takhle je to příliš nahodilé na obraz věčnosti. I když to zní pěkně.
Lidičky, díky všem za vaše zastavení a sdělení myšlenky!
To Jinovata: :-) Nahodilost časového údaje do jisté míry ano (nejsem silná v geologii a netuším, jak dlouho trvalo Pánubohu stvoření jetřichovického pískovce a jak dlouho už existuje, ale zcela jistě tu bude silná nepřesnost :-))) Výběr čísel (jednoslabičná slova) byl podřízen řeči vázané - pro účinek rytmické stopy. Já osobně jsem měla při psaní v mysli obraz (evokovaný tamní krajinou) spíše "věčné změny, proměny" (přestože u skal trvá tak dlouho, že si ji jeden člověk neuvědomí), střídání vzniku a zániku, zrození a smrti, kdy čas vlastně ztrácí svůj význam (pět - šest - sto - ...), než "statické věčnosti", ale to je na právě poezii báječné, že na každého umí působit trochu jinak, ta šíře výkladů a pocitů. A díky za zpětnou vazbu, moc si jí cením! A omlouvám se za ten dlouhý komentář!