Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePan prezident Tvrdík
Autor
Yossarian
(od našeho zvláštního zpravodaje)
Tvrdík má připravit plán, který by zvýšil dynamiku rozvoje a zajistil ekonomickou stabilizaci firmy.
Podle nařízení nového prezidenta ČSA tak dostanou všechna letadla patřící českým aerolinkám nový kabát.
Ve snaze pokračovat alespoň symbolicky v kariéře politika-vojáka, Tvrdík určil, že zbrusu novou barvou všech 35 letadel patřících do flotily ČSA bude pouštní-maskáčová.
Nad tímto rozhodnutím mnozí jen nevěřícně kroutí hlavou.
Naopak ruce si mnou v lakýrnické firmě Štěteček a Pastelka ve Starém Kolíně, která celou polovládní zakázku na přestříkání letadel dostala. Na dotaz novinářů oznámil pan Pastelka, jeden z majitelů zmíněné firmy, že od původního plánu přestříkat všechna letadla v prostorách firmy ve Starém Kolíně muselo být definitivně odstoupeno. „Ani jedno z letadel by se nám do prostor stříkacího boxu nevešlo, místo toho si však najmeme asi dvacet brigádníků, a nakoupíme štafle. Letadla ČSA pak budou převálečkována přímo na ranvejích ruzyňského letiště," uvedl dále Pastelka.
Podle mluvčího českých aerolinek Daniela Plovajka není přemalování letadel ani zdaleka změnou poslední.
Od prvního října tohoto roku se oficiálně změní stejnokroje letušek i pilotů letadel ČSA.
„Piloti mimo jiné nafasují tzv. turtlesky, dále pak „konga" a „jezevce", jako noční oblečení do hotelů jim navíc přibudou „banány". Letušky se mohou těšit na slušivé bigošské-zelené barety. Ve snaze oživit trochu jednotvárnost letů i lehce zerotizovat služby letecké společnosti, dostanou pak ještě kožené pásky a kanady. Všechno oblečení bude pocházet od dodavatelů české armády," řekl dále Plovajko.
Jaký mají na připravované uniformy názor samotní zaměstnanci, se nám bohužel zjistit nepodařilo. Všechny oslovené letušky před naším reportérem utekly s tím, že jim za pět minut začíná na ranveji nácvik dupání.
Na přímý dotaz, zda budou piloti také dostávat barvičky na tváře, kterými se při válečných operacích maskují elitní jednotky, Plovajko odpověděl, že sice zatím neví, ale že ani v tom případě by je neměl nikdo považovat za „šašky počmárané".
Podle některých politiků ČSAD se tak Jaroslav Tvrdík stal nekorunovaným králem politických ligových trávníků za rok 2003.
„Přišel o armádu, a tak si vytvořil novou," uvedl jeden nejmenovaný člen vládní koalice.
Situaci okomentoval i známý mim Čejka, a to doslova: „kykkkkyrrrrykýýýý."