Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePanenství
11. 10. 2003
9
0
2486
Autor
Perchta
Žid předával Dívku k ukřižování římskému vojákovi:
"Znásilnili jste ji nebo ji máme znásilnit my?" řekl voják.
"Neznásilnili jsme ji a v žádném případě si nepřejeme, abyste ji znásilnili vy," řekl Žid.
"Nemůžeme ji ukřižovat jako pannu," řekl voják.
"Jestli ji znásilníte, povstane celý národ," řekl Žid.
Ajajaj
evropská ústava se bude odvolávat na římské právo
nebo nebude, v což doufám já
Jo,kkyz to je kratky,cte to vic lidi,to mas pravdu,ale co to ma co spolecneho s ustavou??
Jojo, dík.
Samostudiem jsem zjistila, co je to panna.
Je to matrjoška.
:)
Nevím, do jakýho konce by se to mělo dotahovat. Podle mě je tam vše, co autorka chtěla říct. Stačí, když se nad tím všichni trochu pozastavíme a zamyslíme. Netřeba nic dodávat.*
Ta pointa mi připadá slabší. Jinak ovšem dobré vylíčení, jak se dá všechno zneužít, i původně jistě dobře míněná zvýšená právní ochrana mladých dívek.
Děkuji všem za tipy a za kritiky.
Když katolíci pobíjeli kacíře, znásilňovali taky...přece je nemohli poslat do nebe jako panny, aspoň jsem si to přečtla v románu o Nostradamovi. Tam je autor fakt drsnej, popisoval to od dvou let, a je to román pro mládež. A vojáci cítili svaté vytržení...byli to kacíři.
No já jsem pro to těm katům ulehčit a zavést "nezabiješ" do evropské ústavy...ale třeba už to tam je.
Navždy_Tvůj
11. 10. 2003
Je to dos ostry,ale jsem si vedoma ze to co pises je pravda... smutna pravda
negev: díky i za ten virtuální :-))
Navždy_Tvůj: lepší slovo neznám, poradíš?
sleeping_beauty: víš, jak jsem ráda, že jsem po letech mohla něco takovýho napsat, o barbarech...
Duhovka: J to ostrý, protože je to krátký. Je to krátký, aby to četlo víc lidí. Chci, aby to lidi četli. Zrovna vzniká evropská ústava.
Semipalakva
11. 10. 2003
Andulka: velmi zajímavě k/t :)))
Evropská ústava:)) Tak jsem tam neviděl:))
beru si to celé jako metaforu...
*
Semipalakva: no já ho lituju i v tom případě, že byla mladá, těžko říct, kdy je to hnusnější.
Kolega: díky
Andulka: máš můj obdiv!
drfaust: Jojo, je to metafora, viz první z přikázání z hory: 1. Nezabiješ.
Je to o setkání dvou kultur, velice aktuální téma.