Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak loupete banán?
12. 11. 2003
6
0
5279
Autor
Chick
Skutečně, jak loupat banán?
když banán loupete od "delší věci" tak kousek, kde je špička můžete zahodit, protože do něho stékají všechny možné ochrané postřiky, ale na druhou stranu, když banán loupete od "špičky" můžete ho jíst rovnou ze stromu....
když banán loupete od "delší věci" tak kousek, kde je špička můžete zahodit, protože do něho stékají všechny možné ochrané postřiky, ale na druhou stranu, když banán loupete od "špičky" můžete ho jíst rovnou ze stromu....
Slůůůníčko
11. 03. 2005Slůůůníčko
11. 03. 2005rOhLiK_s_parkem
06. 01. 2005Slůůůníčko
24. 11. 2004podezdívka
24. 11. 2004Rohlikator
21. 03. 2004
vis,ze jsem se nad problematikou otevirani bananu taky zamyslela??? Je vskutku velmi pozoruhodne, na jake kraviny lidi prijdou... Ja se priklanim k nazoru,ze "dlouha vecicka je "drzatko" a banan se ma jist od spicky...ale na druhou stranu,povazujeme-li "drzatko" za "otviratko"...nevim,nevim... asi zkoncim rozumne u podelneho rezu na vnitrni strane... a nebo budu jeste dele premyslet a prijdu na uplne novy zpusob...
Banán se loupe podelným řezem na vnitřní straně (tj. straně, která je zatočená 'dovnitř'). Pokud jsme hotovi s touto fází (a banán není příliš rozblemcaný) tak uchopíme čajovou lžičku a vnitřek vydlabeme. Podává se rozňahňaný po dřevěné nebo keramické podložce. Pokud jste chroust tak banán pouze rozřiznete a vlezete do něj. Zbytek necháte na svých kusadlech! Btw.: Chicku, kam na to chodíš?
Banan se, samozrejme, ji od konce, kde je *otviratko* (tedy ta dlouha *vecicka*). Nekteri neinformovani a barbarsti lide, ktere znam, jej ji i od druheho (jak jsou pomyleni!) *konce* (banan ma samozrejme jen jeden konec, te druhe strane se rika zacatek) a mylne (naprosto mylne) povazuji onu zminenou dlouhou *vecicku* za *drzatko*, coz je naprosty a smesny nesmysl. Drzet se totiz banan da i za zacatek, zatimco otevrit za pouziti rozumneho usili nikoli.
Tom
Smích_a_pláč
06. 12. 2003
presne ten iný spôsob využívajú opice a nemyslím že by nad tým nejak extra uvažovali a preto by sme to... od nich (ne)-mali odkukávať.
takže bysme mohli teoreticky mohli rozdělit pomocí banánu chrousty smrtelné od chroustu nesmrtelných (chroustus necromontanis)
Chick - odpoved: neni. :o) Zadne pozemske materialni veci nemuzou byt zavisle na nesmrtelnosti chroustu stejne jako nesmrtelny chroust nemuze byt zavisly na nich.
otázka tedy dáke zní je nějaké ovoco přímo závislé na trvalé dlouhověkosti určitých druhů chroustů?
Birkoff - proc se ptas?? 17.
Chick - to neni tak docela pravda, neznamena, ze kdyz nekdo neni zavisly na loupani bananu, tak je nesmrtelny. Jde pouze o to, ze nesmrtelny chroust nemuze byt zavisly na loupani bananu, opacna implikace nemusi vzdy platit. Nemusi byt napr. zavisly z prosteho duvodu - ze ma radsi pomerance :-).
Birkoff - proc se ptas?? 17.
Chick - to neni tak docela pravda, neznamena, ze kdyz nekdo neni zavisly na loupani bananu, tak je nesmrtelny. Jde pouze o to, ze nesmrtelny chroust nemuze byt zavisly na loupani bananu, opacna implikace nemusi vzdy platit. Nemusi byt napr. zavisly z prosteho duvodu - ze ma radsi pomerance :-).
(Loupu vod toho delsiho, protoze v tom druhym, malym muze (kterej vyhazuju) muze cekat tetka smrt...
:o
Poetiso...teoreticky....jakmile bysme tedy sezbíraly všechny známé druhty choroustů a ke každému bychom dali jeden banán, mohly by sme zjistit jestli někdo znich závislost na loupání banánů nemá a potom by to přímí důkaz nesmrtelnosti chrousta.
Vidíte, na tomto příkladě je jasně demonstrována prozřetelnost představitelů jisté politické strany v temných (tmavě rudých) dobách Československa. Tehdy, aby se pracující lid nerozptyloval takovými bezúčelnými debatami, prostě banány nebyly. A když už byly, tak povětšinou jen pro vrstvu obyvatelstva, které příslušelo postavit se po bok třeba takovému Platónovi či Aristotelovi a pro které toto importované zboží mělo vyššího významu. Tak ... no nic ... ehm ... ;)
Poetisa: ...O loupani presne z prostredka zase urcite pedantstvi, puntickarstvi, peclivost, vyrovnanost, stabilita, nestrannost a objektivnost... :-))
No já teda koukám - to jsem vážně přesně já!!! :-D
Ještě mi prosím řekni, jestli jsem stabilní vyrovnaný pečlivý puntíčkář kvůli tomu, že loupu banán odprostředka, nebo loupu banán odprostředka proto, že jsem stabilní vyrovnaný pečlivý puntíčkář. Zajímá mě totiž, zda mohu způsobem loupání banánů změnit dle potřeby svůj vlastní charakter, nebo zda je banán pouze jeho detektorem. ;-)
Bizkitfreak
13. 11. 2003
jo, třeba v Gulliverových cestách...jestli se má vejce natvrdo naklepnout na tenčím nebo tlustším konci...tam se podle toho dělilo do politických stran...
Loupe se zasadne od spicky. Jednak si neutrhnete drzatko, a dvanak ve spicce jsou hadatka, a takhle se jich elegatne zbavite.
Navždy_Tvůj
13. 11. 2003
to all kdo četly již diskuzi o banánové prblematice jinde:
ano...vím již se o tomto problému psalo, píše a bude psát... leč kdo jný by mohl tento problém vyřešit než člověk schopný psát..., a kde bychom mohli tákového člověka hledat jinde, v ončínách internetu než právě na Písmákovy?
chrous a banán je vskutku veliký problém, myslím že bysme se na tento problém měly podívat, hlouběji...jestliže se skutečně prokáže doměnka, že chrousti nemrví "chroustus necromontanis" jsou skutečně závislí na loupání banánů, pak bychom mohly pomocí vyprovokování vlastní (umělé) závislosti na loupání banánů učinit semi sebe nesmrtelnými...
Birkoff: Ja jsem vubec nerikala, ze loupani bananu ma vyssi poslani. Jen jsem rikala, ze chroust, ktery loupe banan moudre a s nadhledem je mozna nesmrtelny. Vlastnosti lidi, chroustu... se daji, mimo jine, poznat i jejich reakcemi na urcite podnety, schopnost vyrovnat se s problemem. Takze chrousti by meli nesmrtelnost zajiste v sobe, ale vetsinou kdyz uz nekdo nejaky je, nedokaze to nedat vubec najevo a proto by se chrousti u loupani bananu "prorekli", protoze by je nedokazali loupat banan z tech duvodu, co jsi uvedli a posleze zemrit. Protoze pak by to vypovidalo o jejich smrtelnosti! Jenze pokud jsou nesmrtelni, neznamena to, ze nemuzou loupat banany, naopak, dokazou se i pri tom loupani odpoutat od pozemskeho zvireciho mysleni a tudiz by tak nedopadli. A dle tohoto pokusu by se dalo zjistit, zda-li je chroust nesmrtelny.
Vazne?? Pani, ja jsem dobra! :o))) To jsem rada, ze to u nekoho vyslo.
Co se tyce Tve otazky, to by vazne byla parada, kdyby clovek mohl zpusobem loupani bananu menit svuj charakter! Je to bohuzel spis detektor. Kdyby jsi takovy nebyl, tak ho tak proste neloupes, ikdyz na druhou stranu to plati i obracene - kdyby jsi ho loupal jinak, budes pravdepodobne jiny. Ale vse to vychazi z Tve osoby, loupani bananu je pouze dusledkem. Sice to vypada, ze by zde byla moznost brat to ekvivalentne, z obou smeru, ale neni to tak. Takze ja si myslim, zpusob loupani bananu je pouze dusledkem Tveho mysleni, jeho detektorem, ne naopak!
Ale.. jista moznost by tu byla. Zkus loupat banan jinak (ale to te musim upozornit, ze v tomto pripade ma teorie neplati, protoze to neni Tva prirozena reakce, nybrz je to umele) a kdyz si to budes hodne vsugerovavat, treba se Ti nakonec povede se trosku predelat. Protoze, kdyz se nekdo vrhne na banan i se slupkou jako zvire, vzbudi to v nem dosud stale ukryte pudy a pokud to tak dela casteji, tezko muze zustat nepoznamenany. Protoze tento podnet v nem vyvola urcitou reakci. Tim Te nechci nabadat, abys to zkousel. :) Tohoto behaviouristickeho zpusobu predelavani vlastnosti lidi vyuzivali jiz velitele nejakych jednotek - hosi pred sebou meli velmi tezky a tvrdy ukol a co jim naridili jejich velitele? Nutili je jist syrove maso, aby tak vzbudili jejich agresi... A jak to dopadlo? Onemocneli a umreli...
Chick - to jsi spatne pochopil, nesmrtelni chrousti by nemohli byt zavisli na loupani bananu, protoze zavislost je smrtelna vlastnost, pokud by byli, byli by smrtelni.
Já jím banán odprostředka. Rozkrojím ho nožem napůl, a pak střídavě rovnoměrne ukusuju z jedné a z druhé půlky. ;-)
Tady banán ze stromu? Kde? A to potom tu slupku necháváš na stromě? :o) => Loupu je od té delší věci.
Litochowitz
12. 11. 2003Playwithfire
12. 11. 2003
>Papouch:
Recept - Banán natvrdo
Oloupaný banán vložíme na 2 minuty do kapalného dusíku až ztvrdne a zvoní na poklep. Dobrou chuť
Sice nejím banány rovnou ze stromu, ale loupu je od špičky-a úplnej vrček banánu v ní nechávám...
Morbid_Pimple
12. 11. 2003
Mnam, mnam. Ja osobne davam prednost roztrhnout ho jako hada (jakkoliv, proste ho rozparat, proc s tim delat cavyky, ze), ale pozor, ted to prijde... pak ho delim na tretiny dle jeho delsi osy na takove trojhrane prouzky, jehlany. Vychazim z jeho prirozene struktury. Jsem totiz proti jakemukoliv omezovani osobni svobody! Treba krajet banan na kolecka - jak k tomu chudak prijde?!! To je vazne necitelnost!
Miroslawek
12. 11. 2003
Miro - to zajiste!! Nesmrtelnost chrousta ovlivnuje nas vsechny a banany teprve. Take je zajimava otazka, jak by loupal banany takovy chroust, treba by se psychoanalytickym rozborem pak potvrdila nebo vyvratila jeho nesmrtelnost.
Neco na tom je, kdyz je chroust nesmrtelny, tak je tady moznost, ze nepotrebuje prijimat potravu a tudiz proc by loupal banan? Ikdyz na druhou stranu, loupat banan je takovy maly ritual, treba ho to bavi. Kazdy jsme nejaky..:-) Ja myslela, ze se resi problem nesmrtelnosti chroustu obecne, globalne, cele jejich komunity a ne ze se deli na vedecky dokazane smrtelne druhy a ty ostatni. Pravda, chrousti nejsou zrovna moje hobby, takze nemuzu mluvit prilis zasvecene, ale myslim, ze by se metoda odhalovani osobnosti a pripadne nesmrtelnosti pomoci loupani bananu mohla vyuzit jak na chroustech, tak i na lidech. Napriklad loupani bananu z delsiho konce by mohlo vypovidat o neci bezelstnosti, uprimnosti, naivite a spontannosti, z toho kratsiho zase o sile prekonavat prekazky, odvaha nezaleknout se pred necim a nejit po te nejjednodussi cesticce, take jista originalnost a chut brat zivot i z toho druheho konce. :-) O loupani presne z prostredka zase urcite pedantstvi, puntickarstvi, peclivost, vyrovnanost, stabilita, nestrannost a objektivnost... :-))
Napsal jsi to spatne -> poněvadž! :-))
Jiste, ale uz jsem prece nadhodila dalsi problem a to jest - loupani bananu nemusi byt pouze instiktivni, vychazejici z pudu zachovat si zivot, tudiz pouze vitalni (podle Aristotela). Loupani byt na daleko vetsi urovni! Muze to byt velmi duchaplny proces plny vyssich myslenek vhodnych prave pro nesmrtelne chrousty!! Protoze nesmrtelnost se nevyznacuje jen svoji fyzickou strankou, ale i - a to hlavne - strankou dusevni. Tudiz - pokud loupou chrousti banan moudre a s nadhledem, muze to svedcit o jejich vyssim poslani.