Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seINZERÁT
Autor
inari
Jmenuji se Adam Koudelka. Je mi 10 let. Velmi se zajímám o chov různých zvířat, ale nejvíc o hlemýždě. Pěstuji je na zahradě v ohrádce – ve šnekovišti. Jsou to rození šampióni. Celé léto je totiž tvrdě trénuji. Abych zvýšil motivaci týmu, zúčastňují se moji šneci často závodů. Na ulitu jim nalepím kousek leukoplasti s čísly. A postavím je na start. Nejrychlejší bývá Lojza s Pepinou.
Dbám také na plnohodnotnou výživu. Stravu jim podávám čerstvou, nejlépe obzvlášť šťavnatou trávou. Upřednostňují záslupce z řad lipnicovitých, naopak nežerou pampelišky, ačkoliv jsou lékařské.
Teď jsou ale uloženi ke spánku. Proces zazimování je spojen s dlouhodobou přípravou, zvláště po rozmonožovací stránce. Hlemýždi jsou chlap i ženská zároveň a milostným aktem je překvapivě válka. Dva jedinci spolu bojují šípy lásky a snaží se jím píchnout soupeře. Napíchnutý šnek má smůlu. Bude se muset starat o potomky. V tomto roce byla úspěšnější Pepina, neboť se v létě Lojzovy narodilo sedm mláďat.
Také se mi vylíhlo deset pásovek. Ty mají asi 5 měsíců a taky se zazimovali.
Až se odvíčkují budou k odběru. Jsou světle hnědí s tmavšími znaky a s PP - průkazem původu. Po výtečných rodičích. Cena je dohodou. Abyste si mohli mé hlemýždě lépe prohlédnout, posílám vám je na fotografii z léta…