po několika měsících: *n*á*d*h*e*r*n*á* *l*u*x*u*s*n*í* co řádek, to šňůrka perel perlí člověk by si myslel, že rukama přes srdce ochraňuješ spolujdoucí
to je hrozný! padám smíchy!
opravdu pěkná...povedená*
To nemá chybu (právě pro ten lehce hororový tón s pavučinami) *t
tož díky, Marve...o moři? nevím...zkusím jednu najít a pošlu ti avi...
jen bych si dovolil poukázat na drobnou latinsko-českou hříčku "ven i vidí více" (veni vidi vici)
dá-li vidle spravedlivě Davidovi z dáli, vydáví vidle i on.
vydávila-li vidle ven i vidí více...
nejlepší co jsem od tebe čet
Myslím, že u S+Š se "dere navenek" víc ta poetika. U V+W v pozdějších letech nabývají sociální motivy a politika dost navrch. No, ale V+W+J žili v jiné době! A písničky jako "Nebe na zemi", "Kat a blázen", Babička Mary","Civilizace", "Ten kdo se na svět dívá a ke všemu kývá, ten samozřejmě bývá vždy vážený a ctěn...", ty jistě, nejen asi pro mne, znamenají pravý poklad!
Ale je zase na druhou stranu pravdou, že ani Jiří Suchý se nikdy netajil tím, že V+W+J jsou pro něj "bezvadnou Múzou", a že na ně vlastně také navazuje. Jinak, v jiné době, ale perfektně zdařile, teda podle mne....
J.Š.
...do sucheho WC se radsi divat nebudu. Co kdyby misto tech tecek, vis kde, melo byt "po francouzsku polibila"... Dik, inspiroval jsi me k rychlym pohybum;-)
Já tam úplně slyším pokračování z úst klasika:
a já bych jí ručičkama svýma vočička připlác a pravil bych: "Matičko moje stověžatá, hádej kdo to je" a ona by řekla: "To jsi ty, synáčku" a já bych řek: "Běžím k tobě z lesíka, kde jsem viděl dva krvelačné lupiče, jak spali, a já je, matinko, nebudil!", ona by měla radost a dala by vám buchtu, vy vole!
myslím, že role S+Š v letech šedesátých je srovnatelná s rolí W+V v letech předválečných...
Ku*va, na Suchýho Šlitra jsem ve svém "výlevu" úplně zapomněl? Pro mě patří jednoznačně patří jak do ispirací hudbou, tak i textem. Jejich "Jonáš a tingltangl" je neomezeně nádherný, "Škrhola", "Všední dny tak, jak jdou....", "Vyvěste fangle..." atd. Dodatečně se jim oběma (S+Š) omlouvám, že jsem je opominul...! Ještě je dobrá písnička "Tři tety" a "Ďábel z Vinohrad". A vůbec si nemyslím, že Jiří Suchý patří dnes "do starého železa"!! Včera jsem se na něho a na Jitku Molavcovou koukal v TV-bedně, byli u Šípa v tom jeho pořadu....Ano, Jiří Suchý není již žádný "zajíček", ale zpívat a swingovat, to mu "furt" jde!! Jeho "humor je stále nevázaný, brožovaný, řekl by knihař..!"
J.Š.
a Nohavica? Neoddiskutovatelně ano. Znám ho od počátku (určitě bych našel doma ještě nějaké kazety, co jsem nahrával s kazeťákem nad hlavou při poloilegálních koncertech...), dnes už vyžaduje soustředěnější poslech a ne všechno vyvolá bouřlivý potlesk, ale ve stylu práce s češtinou naprosto nemá konkurenci...
no, Štěpo, zásadním autorem je ovšem Jiří Suchý. Pravda, dnes už se trochu stává parodií sebe sama, ale jeho role (plus Šlitr, samozřejmě) je pro mě naprosto zásadní. Pak W+V+Ježek, z muziky pak zejména Marsyas, Mišík, Prokop, Hladík...dnes Nerez, třeba...
já vím... mea culpa... ale když jsi onehdy inzeroval, že komentáře bývají často lepší než dílo samo... no, dneska je dílo bezkonkurenční :-))
Tak jak to mám já:
Plíhal - ano, jednoznačně vždy a všude
Nohavica - teď už ne, ale dříve (před tak víc jak dvaceti lety ve "Vysockého období") ano
Wabi Daněk - furt
V+W - furt
Pepa Nos
Jakub Noha
F.R.Čech - ale ne úplně všechno
Nezval - ale ne úplně všechno
Puškin - skoro všechno
to jsou ti za inspirační texty
teď ti za hudbu:
Ježek Jaroslav (1906-1942)
Jířa Schelinger + Kavale + Kubeš
Jasná Páka/Hudba Praha
Deep Purple
Led Zeppelin
Nadoraz
Oválná
Jablečné Pyré
Jiří Votypka
Aleš Brychta
Alkehol
Blue Effect
ETC
Jakub Noha
J.Š.
sahání na víčko je standardní vědecká metoda, v těch končinách se používá často :o)
pokud jde o Květoně, asi máš pravdu. Zřejmě vycházíme ze stejných kořenů (Plíhal, Nohavica...)
"...taková tma
že bych si musel
sáhnout na víčko
abych poznal
jestli mám vůbec
otevřené oči"
- tohle je parádní..., takové marlowovské (od Phil Marlowe).
A taky tohle je prima:
"...ale
dokázal jsem to
akorát včas
chytám se
s úlevou
za srdce
přede mnou..."
No, vlastně celé je to prima ! Asi máte s Květoněm Z. stejně podobný "biologický hodiny" nebo jak my anglofilové říkáme, " the same timing" ( to samé načasování)
J.Š.
to máš z toho ,že čteš i komentáře :o)
jsi mi ty romantik! klidně mi představu, jak někoho uháníš a chytáš za srdce, nahradíš kadibudkou... slzím smíchy :-)))
... jsem byla ještě rozespalá, ale to heslo lze upravit :o))
náhodou v minulé kouli jsem měl taky jednu dost vážnou věc :o) vy mě ještě neznáte, ale až mě poznáte...
už jsem vyřízen :o)
(a taky trochu zklamán, že mi nedůvěřuješ...)
beru to jako pochvalu, jo? :o)
díky :o)
zde se jednalo jen o cestu přes dvůr ke kadibudce...proto to srdce na konci :o)
heslo (nejen) horských túr:
není důležité dojít, důležité je přežít :o)
utíkají (před tebou) srdíčka
však když je dobrá fyzička.... :-))) */
jo srdce:o)))))))) čekala jsem tam pavouky... ale ani ty by mi nevadili :o))))*
'taková tma
že bych si musel
sáhnout na víčko
abych poznal
jestli mám vůbec
otevřené oči'
- tohle je parádní... :)
odskočila sem si od plotny a tu avízo na nový dílo... tož tak :o)
ani jsem nestačil aviznout :o) jak vy to děláte, paní radová...