Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMince
Autor
Miki
Sedím na lavičce a dívám se na ni. Na středně velkou stříbřitou minci, která leží ztracena ve spěchu na dlažbě.
Možná ji před chvílí ždímala dětská dlaň. Poklad nesmírné ceny z laskavé dědečkovy ruky. Svět na dlani se zmrzlinovým obzorem, plný bonbónových kopců a limonádových tůní. Mizející svět cukrové vaty.
Mince leskne ve slunci a nevidím jí pořádně do tváře. Přivírám oslněné oči a na víčkách mi tančí tisíce zlatostříbrných odlesků.
Nebo byla zamilované studentky pospíchající na prošvihnuté rande. Mohla ji ztratit při zběsilému prohledávání kabelky s miliónem důležitých nepodstatností při pohledu na blížící se tramvaj.
Nevím co je zač, ani jakou má hodnotu. Slunce se sklání a mince z posledních sil září jako o život. Je to její velká chvíle.
Mohl by to být také milodar. Penízek z útrpnosti vhozený do klobouku. Falešnému invalidovi a utajenému opilci prodané černé svědomí.
Slunce zapadá, snivá chvíle pominula a na dlažbě zůstalo jen matně stříbrné kolečko. Možná je to opravdu mince. Vstal jsem a jdu se podívat. Jenže už mne někdo předbíhá, minci zvedá a vzápětí vyhazuje vysoko do výšky. Poslední velké zablesknutí, a skončila v cizí kapse.
Třeba si za ni koupí noviny. Nebo prožene automatem na lístky. Možná ji ztratí.