Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJediná širá
Výběr: Lyryk
21. 01. 2004
19
0
3607
Autor
Děvče_modrooké
Jediná širá v tomto světě
životem nekonečnou plání
prochází vždycky za svítání
To blednou slova na vinětě
snad z únavy snad z nevyspání
Jediná širá v každé větě
Říká - ač mlčí - spánembohem
že všechno má své slabé chvíle
že se tak snadno ztrácí cíle
i ty co byly pevné v mnohém
Má pravdu Čas jde nahodile
Jak je to těžké býti bohém
Smířená s hloubkou všehomíra
poslední židli prázdnou nechá
pro toho který možná spěchá
Není kam spěchat Klamná víra
Prší a domu chybí střecha
Jediná širá široširá
Miroslawek
02. 02. 2004
:-))
Studentko z Olomouce
něžně vinetou znavená
pouštíš své KOLO z kopce
Tvůj sen co život znamená,
cíle, víru i střechu v dešti
až z toho v hlavě třeští
Ty jediná širá široširá
beze snů vyhladovíš vize
bez vizí nenájdeš cíle
a bez cílů to člověk vzdává dřív
než začne....
zmlkne jak bez hvězd díra
tak netrap nás Všehomíra.....................TIP !
Hudební nástroj není, ale hudba zůstala:)
Jinak hlubší vyjádření nečekej, v předzkouškovém večeru si tu nad učením pročítám nová dílka ačkoliv bych se měl učit a mozkem se mi honí víc vzorečků než poezie....ale stejně mne tvoje báseň vytrhla a rozehrála....díky;)
Děvče_modrooké
24. 01. 2004
:) taky jsem si tam snažila dosadit spíš tyhle věci, ale je fakt, že jsem vybrala vždy jen jednu a pak mi tam něco nesedělo...jsou-li to všechny, pak...
:)
taky se vrátím po kafi... :)
ach, katugiro přece kávu nepije
ale dělat myšlenkové dřepy je
mu nedopřáno
ve čtyři ráno
nějšem šišlouň, čťu ši šlova ňa vinetě
š Viňňetůem na výletě
v parném létě
s dívkou
na koštětě
pardon :)
vlastně se mi to líbí... přes všechnu tu špatně uchopitelnou abstrakci... přes "nekonečnou pláň života", přes "nechá spěchá", přes oves "skákal pes", přes/líce rudé nevymřeš více ľude ap/atchoooo! A vos souhaites :)
*
Co se dá dělat, asi ses stala dalším přírůstkem v mých oblíbených autorech.
***
Swedish_Nigg
22. 01. 2004
Poctivě jak oslík k žlabu se tady pořád vracím. Musí to být o osobě. O sobě bys takhle nepsala, zřejmě. Ale když si tady dosadím někoho milovaného, v tomhle světle...
Já totiž rozumím všem veršům - vstřebávám je, jen jaksi nepoeticky chci vědět, komu (čemu) jsou věnována. Z toho to nevyčtu. Přízemní? Ale kdež, prostě můj způsob vnímání poezie. I ta nejobraznější mi musí přinést nějaké poselství.
Přece jsi věděla, na co, na koho jsi myslela, když jsi psala svá široširá.... Proč napínat čtenáře.
A ať jsem si klidně za blbce. :-)
Swedish_Nigg
22. 01. 2004
No, na bohémovi jsem se taky zachytila. Ale stopa malinkatá.
Ostatně, proč bych třeba i já nemohla být široširá. Ba ne, jediná širá v tomhle světě - to by byl ryzí egocentrismus. Ba ne, už tohle vylučuje z těchto hrátek všechny nezúčastněné, kteří jedinou širou zřejmě neznají, protože ji zná jenom Holka. :-)
touha
která skoro zmírá..
druhá líbí hodně * a konec se střechou, vadí mi trochu "klamná víra"... dělá z toho trochu lacino.. a opakování spěchat...
... začátek je takový trochu šišlací, když se odflákne
to mě jen tak při čtení napadlo...
vrátím se, zatím nemám na čem ulpět - snad jen melodie, ale to je jen a jen můj problém, vrátím se po kafi. :-)
Moc pěkné. :-)
Jsou básníci géniové, kterým se verš sám skládá, a pak my ostatní, kteří musíme pracně díl po dílu sestavovat skládanku. Ať to bylo jakkoliv, výsledek je obdivuhodný.
"Jediná širá široširá".... byť to nejspíš byl záměr a pointa (viz. název), jeví se mi to slabinou celé básně. Jakoby chyběla myšlenka,... tak rychle šup ukončit dílko.
A nebo jsem nechápavý a něco mi nedošlo. :-)
jen ať se obývák naloká, jinak by nebylo proč rýmovat ;)
dešťová voda má svá chuťová specifika :)
***
No jo, jsem tady podruhé - se stejným pocitem. Krásná slova, nádherně plynou - ale já jsem vůbec nepochopila, kdo je to ta široširá, tak krásně prezentovaná.
No jo, jsem tady podruhé - se stejným pocitem. Krásná slova, nádherně plynou - ale já jsem vůbec nepochopila, kdo je to ta široširá, tak krásně prezentovaná.
na to moc nemám, čtu to už podesáté a vůůbec tomu nechápu:o))) to je v prdeli:)
Děvče_modrooké
21. 01. 2004
Já vím, ale tahle mi zrovna přišla jako z těch, které je třeba pochopit a ono ne:)
Děvče_modrooké
21. 01. 2004
Je to tak...hudební nástroj jsem tam nenašel..ale ani myšlenku...a pocit? Ano...vyvolalo to ve mě pocit...ale takový...nevím...nemastný, neslaný...zvláštní...nemohu říct, že zrovna příjemný...možná se bojím nicoty, která mi zbývá, když myšlenka chybí...