Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVezmu si tě
Výběr: drfaust, Print, Lyryk
20. 05. 2004
13
0
8455
Autor
Bebitka
hladovím
v oplodí zralé opuncie
s kořením mandragory
po vinnosti
prostírám
na sladko pokrájené údy
od špiček v protiproudu
kde hnízdí letmá orchidej
podotknu
roubení netýkavky
a lucerničky ve štítě
sfouknu
příjemně rostlinkově vonící (jenže já chlípník si tam přičítám i erotično)
djPes: chlípnicus erotomilnus je trvalka, že? :)
Maxima: děkuju, na jinou ktgr mi to nepřišlo
drfaust & Print: kluci, ne že by mi to nenatřepalo krovky, ale je to blbůstka, všimli jste si? (díky, je to lichotivý)
ať je to blbůstka jaká chce (což jsem si - se přiznám - neuvědomil)
tak se mi to zdá jako hodně zdařilá blbůstka...
a vyznačím ti místa mého hledání:
hladovím/oplodí/zralé...
tak jakpak je to s tím zráním? - hladovím ke zralá
a přitom vinnost - hladovím?
vina je před hladem anebo po hladu
špičky v protiproudu? letmá orchidej?
mám další otázku... 1. je to vskutku metafora 2. nebo si mám vzít jen ten pocit...
je to květ klín a v něm protiproud?
a je ten protiproud zhmotněn? -> metonymie?
tak nakonec lucernička/vinnost?
i ty jedna hříšnice!
a k tomu se ten text jemnuje: Vezmu si tě.
Takže: nevysvětloval jsem nic z textu! Jen jsem ukázal, že text nutí a to vícesměrně... nutí k uchopoivání - a to tedy pokud chci číst jako číst a né jen plout... marně. A Věř, že mám oči hladové:)
Takže když se musím vracet a otvírat schránku textu, tak jsem potěšen; jsem potěšen, že text nutil a vynutil si ode mne tolik slov... a přitom jsem vlastně neřekl nic, než že je to dobré.
:)))
Také mi to připadá jako výborně napsaná báseň, a rozhodně ne blbůstka. Krásně inspirativní, vybízející k hledání. Rozhodně tip.
Směl bych zařadit do erotického klubu - kategorie Náznaky?