Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSněží
13. 09. 2004
20
19
8260
Autor
Augustus
Zas venku sněží,
čas mezi prsty protéká
a život běží
spolu s ním touha odvěká.
Chytit si vločku,
co lehce tančí ve větru.
Jen na chviličku
vyrvat kus té krásy světu.
Být prostě šťastný,
užít si část té lehkosti,
jež není vlastní
žádné lidské bytosti.
Vločka mě chladí,
dlaň toužebně se zavírá
a voda hladí,
to vločka tiše umírá.
Jsou asi věci,
jež v životě nás míjejí.
Chytit je přeci,
je naší stálou nadějí.
Jen mě napadá,
zda když se nám to podaří,
je naše snaha
stejně jak vločky nezmaří.
Chce se mi smát,
však možná to tak musí být,
že když máš rád,
měl bys je nechat jít.
19 názorů
Beru Tvůj názor, ale mne celkem na tvrzení Francis_Lyron dostalo to "není tam nic z Tebe". Jak k něčemu takovému může dojít, je mi, přiznávám se, celkem záhadou.
Souhlas s Francis_Lyron, některé rýmy jsou jako ze základní školy. Vázaný verš má člověka vést a ne ho svazovat. Tady je to bohužel ten druhý případ.
Ahoj, jsem Janek
23. 07. 2009
S tou jednoduchostí souhlasím, někdy to až skřípe, ale školácké snad ne. Přesto děkuji.
Němý Vypravěč
10. 07. 200925veronika3
30. 04. 2009stříbrné_volvo_APS_03_24
03. 10. 2006stříbrné_volvo_APS_03_24
03. 10. 2006
stříbrné_volvo_APS_03_24:
Avšak vyhýbat se otázkám a vytáčet se Volva evidentně umí. Ale nechme toho. kdy se chystáš přejít na zimní obutí?
alternic:
Děkuji!
stříbrné_volvo_APS_03_24
23. 11. 2005
Předně to byl dvojslovný dotaz. A trousit rozumy a radikálně generalizující odsudky něčeho a někoho aniž by ses vůbec snažilo říci proč. A když již Ti teče do bot, tak se dost neobratně vymlouvat na to, že je to vlastně zjevné, že všichni, kdo nechápou/nesouhlasí, jsou blbci a že pan mistr génius auto je příliš unaveno/ líné, než aby něco vysvětlovalo. Není TOHLE náhodou docela jednoduché a hlavně pohodlné?
stříbrné_volvo_APS_03_24
23. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
22. 11. 2005
Pokud je to takový nesmysl, nebo podle Tebe žádný jinotaj není, nepotřebovalo bys přece hodinu či dvě na jeho rozbor. Nenapovídá právě toto spíše o opaku?
stříbrné_volvo_APS_03_24
22. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
21. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
21. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
19. 11. 2005
Takže kdo je dobrý/špatný básník a kdo je hanebně blbý nebo naopak prudce inteligentní určuješ Ty?
stříbrné_volvo_APS_03_24
15. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
15. 11. 2005stříbrné_volvo_APS_03_24
15. 11. 2005
inteligentní a po stránce použitých slov i trochu hravé, tahle kombinace mě zaujala, a tak popravu zase kulatím.
***/***
Musím Tě zklamat, ale nepovažuji se za žádného pána tvorstva a nikdy bych Tě nenazval pouhým strojem. Využívám jen každou možnost k zdokonalení ducha a poučení. Také mne zajímá to, jestli se za Tvými slovy něco skrývá nebo jen tak žvaníš.
stříbrné_volvo_APS_03_24
24. 03. 2005
Tak mi to, prosím, osvětli. Vždy se rád poučím. Jen mne již neoslovuj "lásko". Někteří z nás si na podobná oslovení prostě nepotrpí - obzvláště ne od Tebe.
stříbrné_volvo_APS_03_24
18. 03. 2005
Aha, evidentně máme zcela jiný pohled na jinotaje. Proto naše jinotaje nemohly setkat s pochopením. Já osobně soudím, že jakákoliv alegorie by měla mít vnitřní logiku a být alespoň trochu srozumitelná.
Přesto Ti děkuji za Tvé zprávy. Přiměly mne o lecčem přemýšlet a možná i lecčemus porozumět.
stříbrné_volvo_APS_03_24
15. 03. 2005
Nějak jsem nepochopil obsah Tvé zprávy, stříbrné volvo.
Děkuji, Lunko!
stříbrné_volvo_APS_03_24
15. 03. 2005
Děkuji. Jsem moc rád, že Tě něco v mé básni oslovilo, jelikož pak slpnila svůj účel.
Terpsichore
10. 12. 2004
Je zvláštní a též velice zajímavé, jak se mohou u jednoho dílka sejít hned za sebou dva prakticky diametrálně odlišné názory. Za oba však děkuji, budu o nich přemýšlet.
Tak to od ní tedy nebylo ale vůbec pěkné, kdybych si nemyslel, že tam patří, tak bych ji asi okamžitě vyškrtl. Takto mám jen dotaz: Proč zrovna ona?
Francis_Lyron
03. 10. 2004Francis_Lyron
02. 10. 2004
hezká myšlenka.. nechat krásu lítat po světě.. aby neroztála žáerm dlaně.. :o)
tipek
Miroslawek
22. 09. 2004Miroslawek
22. 09. 2004
Děkuji všem za jejich vyjádření, obzvláště chvála potěší, což však v žádném případě neznamená, že bych nebyl ochoten přijímat kritiku.
Miroslávku, nějak nerozumím smyslu Tvé poznámky. Můžeš mi přiblížit, co tím chtěl básník říci? Jinak ve vyjádření mého věku skupinku hlásek -náct nenajdeš.
Je na tom hodně pravdy, pěkně napsané - moc se mi líbí sněhová vločka - je to taková něžná metafora........... TIP
... spousta něžně nahozených pocitů, které se dají procítit a... je to tak.... i nad tou poslední slokou dost často přemýšlí v reále... a možná je to tak.....