Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa velikosti záleží!
Autor
Matylda
Na velikosti záleží!
Andrea za mnou ještě vyběhla ze dveří, aby mi na zápraží stihla pošeptat: "Už jsem ho Kájovi měřila! Dvaadvacet!" Zprvu jsem nechápala, co mi chce sdělit, ale z její gestikulace jsem pochopila, že HO má Kája dlouhého 22 centimetrů.
"Byl šťastnej," dodala Andrea hrdě. Víc mi nestihla říct, aby to ostatní neslyšeli. Při našem posledním rozhovoru mezi čtyřma očima - minulý týden, jsme se totiž bavily o velikosti mužské pýchy mého přítele. Matěj toho svého už vlastnoručně přeměřeného měl a velikost uváděl v palcích - coulech - 8,5 jednotek.
"A jakej má průměr?"
"To nevím, neměli jsme krejčovský metr,"odpověděla jsem po pravdě.
V okamžiku, kdy se mi zdál krasavec mého milého v té nejlepší formě, zeptala jsem se ho, jestli si ho můžu přeměřit. Že jsem u jeho měření nebyla a tudíž nevím, jestli naměřené hodnoty bez asistence odpovídají pravdě. Matěj se nápadu chytil, začal pobíhat po bytě a hledat metr. Ten krejčovský jsem si bohužel zapomněla. Za pár minut se přihnal se skládacím. Musela jsem mu pomoct do předchozí velikosti, kterou při hledání pochopitelně ztratil. Při mém měření se mu zdálo, že neměřím od samého kořene a ve snaze o přesný údaj si metr zarazil až ke stydké kosti.
"21 bez 2 milimetrů," prohlásila jsem po opakovaném odečtení z rysky. Což odpovídalo jeho mírám v coulech.
Právě tuto, ještě však nepotvrzenou míru, jsem svěřila Andree při našem minulém klábosení.
"To není možné," tvrdila a protože nechtěla zůstat pozadu, rozhodla se ho svému Kájovi rovněž přeměřit. Přece ho Matěj nemůže mít delšího než on! S informací se manželovi svěřila. Se zjištěním délkové míry souhlasil a večer si sám připravil krejčovský metr. Naměřená hodnota oba nadmíru uspokojila. "Máme víc než Jana s Matějem," pomyslela si spokojeně Andrea před usnutím.
"Nevíš kdo z dětí si hrál s tímhle metrem Andreo?" zeptala se babička, když stříhala látku na vnukovi lacláče. "Někdo ho asi přetrhnul a pak slepil, ale tři centimetry mezi šestkou a devítkou chybí." Andrea se na tchýni nevěřícně podívala.