Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMinipříběhy
14. 11. 2004
10
7
8514
Autor
Markel
Nasávám živou vůni deště
zapomněla se ještě
na listech stromů
v omítkách domů
Větrem ožily kaluže
jedna druhé pomůže
zostudit věže kostela
břišními tanci docela
se oloupily o svou důstojnost
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Kapka se leskne v potu tváře
tak nevinně jak oči lháře
se rozhlíží je plna záře
roste přerůstá sama sebe
z té odvahy ji trochu zebe
pohltí slunce kousek nebe
pak ruku s kapesníkem tebe
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Za žaluziemi
ústřižky života
večer se topí
lapá po dechu
i my už jdeme spát
kříčejí ptáci
klesají oblohou
a smrky sklánějí hlavy
ve zbytcích větru
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Tak jako zanedbané dítě
ze strany na stranu
večer i po ránu
kývá se odtažitě
Krmí se pamětí léta
žije si vlastním životem
suchá kytka za plotem
na konci světa
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Lidé spěchali
uprostřed náměstí
pod morovým sloupem
spal na lavičce
přikrytý červenou bundou
jeho dlouhé vlasy
jako by nežily
panna Maria shlížela
na omšelé botasky
s rozvázanými tkaničkami
mírně se usmívala
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mlčky přešlapuje
národ kontejneří
s plnými břichy
den už se šeří
kovová těla
jak překrmené husy.
V noci jim útroby
vyjídají potkani
7 názorů
souhlasím, že to mělo asi prořídnout...přiznám se,že to pak svádí číst povrchněji...
pupin: díky, že jsi u mne byla, to jsem chtěla dát najednou co nejvíc dílek a bylo to na škodu věci, už to měnit nebudu, měj se fajnově :-))
líbí se mi "národ kontejneří" plus myšlenka - atrkáme hlavy do plechovek,jo, zůstanou nám tam..
a taky se mi líbí, jak kaluže tančí břišní tance-ha,ha..prima
Usmáty_autor
21. 02. 2007Samicka007
28. 01. 2005
"Tak jako zanedbané dítě
ze strany na stranu
večer i po ránu
kývá se odtažitě..."
T
Krásně napsané, dílko je jako malá galerie obrázků ze života. Nejvíce na mě zapůsobil ten předposlední... není ta mírně se usmívající panna Maria Brána Matky Boží?
TIP
vesuvanka: Brána Matky Boží je v uličce kolmé k náměstí, na náměstí stojí morový sloup, na jehož vrcholu stojí Panna Marie, hlídá tu moji krásnou Jihlavu. Morový slou byl postavený jako poděkování jihlavských občanů poté, co skončila ve středověku jedna z mnoha vln morové nákazy.
Děkuji za tvůj zájem a pochválení s T.
Díky za vysvětlení. To je podobné jako v Plzni. Tam je také na náměstí u Chrámu svatého Bartoloměje morový sloup, který byl postaven jako poděkování, když skončil mor....
vesuvanka: Když už jsem v tom chlubínkování, tak tu máme ještě tři přenádherné kostely, gotické i raně barokní, 2 kamenné kašny, jsou ozdobené pískovcovými sochami antických bohů-Neptuna a Amfitrité a další a další pamětihodnosti. Jihlava byla nejstarší horní město v českých zemích, těžilo se tu stříbro, město bylo tudíž bohaté a proto si mohlo dovolit tyto dnes již památky. V Česku je tak krásně, příroda i staré stavby, chystám se ještě do Řecka a pak již budu navštěvovat jen krásná místečka u nás.
Markel, díky. To se budu muset do Jihlavy někdy v létě podívat, jenom jsem jela přes Jihlavu kdysi dávno vlakem. Naše země je krásná - na poměrně malém území se nachází spousta přírodních zajímavostí, různých typů krajin a hodně památek - kulturního bohatství našich dějin.
Mám také zamilované místo v Čechách, a tím je České středohoří.
- to tvy rymovani.....me tam sedi....protoze tvoje verse zrovna nejsou o lehkosti na srdci a vetru ve vlasech...:-) takze ty rymy to shodi na takovou lehci rovinu......
- Ja bych ti zase vytknula tu grafickou upravu.....vis, vyhodila ty oooooo , nechala jeden pribeh jednu sloku a od sebe je oddelila *
(jednou hvezdickou uprostred). ...
- tady bych si jeste pohrala s titulkem basne, protoze mam pocit, ze to odbyla trochu rychle.....Vis, treba Pribehy z mesta Prahy.....nebo tak nejak v tom duchu, ja myslim, ze citis, co tim minim....:-)
Andulka: vím, co tím míníš, polepším se, díky za tvůj čas mně věnovaný, oceňuji to, hlavně za kritiku, tu potřebuji nejvíc. Měj se krásně!
Rowenno: máš pravdu, kritiku beru. .Byla jsem v minulosti postižena Žáčkem a jemu podobnými, prostě jsem si myslela, že ho všichni berou a že já, pokud chci tak nějak jít s dobou a být sama pro sebe v kurzu, že bych měla psát tímto a nebo podobným způsobem. Je to trochu technokratický způsob, já jsem z jiného těsta, tak se pokusím být svá a psát tak, jak to cítím. Snad jsem se moc nezkazila, aby nebyla cesta k sobě samé možná, ale myslím, že to bude dobré, protože jsem toho dosud moc nenapsala. Jen ta moje první a předposlední báseň je nová, ostatní z let minulých. Díky!
některé jsou moc fajn...
a je v nich něco, co nutí je dočíst, to je dobře...
jsem zvědavá na další...
pro mě hlavně první a dvě poslední...
Děkuji za návštěvu, není pro nováčka moc povzbuzující tak nízká návštěvnost, asi to tak chodí. Co bys radila, víc kritik? Neumím se o kvalitách děl ostatních autorů vyjadřovat fundovaně-snad časem
Markel, poradila bych jedno - především nepublikovat všechno naráz. Líp si to každý vychutná, když to bude jedna věc ..
U nováčka to tak bývá, že nemívá větší návštěvnost do chvíle, než si ho jeho čtenáři najdou.
zkusím nějaká avi, třeba ti k tomu někdo ještě něco víc řekne..;)
hlavně se nenech odradit.. to, co píšeš rozhodně zajímavé je..;)