Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtroci
11. 01. 2005
10
1
3194
Autor
Acheron
...
V labyrintech věků, jež poztrácely jména
Plazí se jak slepí prvoci
Nahoře na ně čeká - karanténa
Jsou prý přenašeči zvláštních nemocí
Za každou zdí čeká další... stěna
Plazí se dál - navzdory bezmoci
Po stopách Sagana, Hawkinga, Dänikena
Nezkrotní jak hřebci divocí
Hladina poznání je svůdně stříbropěnná
Jak věže v Amiens o tiché půlnoci
Do které tichý hlas bez ustání sténá:
"Otroci..."
1 názor
Zajímavé, i forma se mi líbí. Já mám moc ráda zpěvné verše a dobré rýmy a je mi úplně jedno, jestli to je nebo není moderní.. T
Katalyzátor_Chaosu
11. 01. 2005
Hutchi dík, ale tenhle kousek už je přece jen starší a téma taky není bůhvíjak objevné. Přiznám se, že největším popudem pro mně byl tentokrát jeden problém, který se na těchto stránkách objevuje - že se totiž autorům často vyčítá otřelost rýmů a jejich poněkud dětinské řazení ve formě třeba AA BB atd. Rým je nádherná věc, ale ne vždy se najde příhodný, natož objevný. Tady je jeden ze způsobů, jak i s obyčejnějšími stvořit něco smysluplného - vzít si třeba dva, které budou končit (jako v tomto případě na -ena a -oci a variovat je v rytmicky přesném metru jakoby dokola. Což není - při zachování určitého smyslu a sdělnosti - nijak jednoduchá záležitost. To jen na okraj.
Nemáš zač, Tvá tvorba to zasluhuje.
Pro mě je právě to řazení AABB těžší než jakékoliv jiné.
Bude to různé, individuální. :)
měj se pěkně
Slůůůníčko
11. 01. 2005
ok, ale záleží na tom, aby pak forma AA BB CC atd. nezněla nebo nepůsobila infantilně, jinak samozřejmě souhlas. Znám daleko těžší a rafinovanější formy, je to moje záliba, ale tady tím nechci nudit. Snad to sem tam řeknu spíš básničkou.