Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDva se smějou a třetí pláče
16. 01. 2005
5
0
6689
Autor
klipeto
MUŽ a BRATR1 sedí u stolu a baví se (napodobuje se normální rozhovor s běžnou gestikulací).
Začínají se hádat a hádka se stupňuje. Strkají do sebe.
Rvačka (třeba i převržení stolu).
Dojde k výstřelu. Oba muži na sebe vystřelí z pistole.
Oba jsou postřelení.
Na scénu přichází ŽENA zoufale se vrhne k umírajícímu MUŽi a pláče, nevěří a povzbuzuje MUŽe k životu. MUŽ usíná. Třese s ním. On se probírá. Přijde SMRT. MUŽ na ní zděšeně kouká. SMRT "sekne" nad MUŽem kosou a MUŽ zemře.
ŽENA truchlí a dostane záchvat, popadne zbraň a jde k BRATR1. Zase přijde SMRT. Žena vystřelí na BRATR1 a SMRT "sekne" kosou - BRATR1 umírá.
Na scénu v tu chvíli přiběhne BRATR2. Nevěří svým očím. Začne se hádat s ŽENOU. ŽENA mává zbraní. A vyhrožuje BRATROVI2. Zase přijde SMRT a BRATR2 ve vzteku a ve snaze ŽENE sebrat zbraň, aby ho neohrožovala, ji chytne a mrští s ni o zem a zbraň mu zůstane v ruce. SMRT "sekne" a ŽENA zemře. BRATR2 se dívá na tři mrtvá těla.
Najednou jsou vidět policejní sirény. Na scénu přijde znovu SMRT.
BRATR2 si da zbraň ke spánku a vystřelí. SMRT "sekne".
SMRT se projde po podiu a sleduje při tom 4 mrtvé osoby.
Pak přijde na podiu co nejvíc k divákům, podívá se na ně a "sekne" do nich.
Posléze odchází.
Začínají se hádat a hádka se stupňuje. Strkají do sebe.
Rvačka (třeba i převržení stolu).
Dojde k výstřelu. Oba muži na sebe vystřelí z pistole.
Oba jsou postřelení.
Na scénu přichází ŽENA zoufale se vrhne k umírajícímu MUŽi a pláče, nevěří a povzbuzuje MUŽe k životu. MUŽ usíná. Třese s ním. On se probírá. Přijde SMRT. MUŽ na ní zděšeně kouká. SMRT "sekne" nad MUŽem kosou a MUŽ zemře.
ŽENA truchlí a dostane záchvat, popadne zbraň a jde k BRATR1. Zase přijde SMRT. Žena vystřelí na BRATR1 a SMRT "sekne" kosou - BRATR1 umírá.
Na scénu v tu chvíli přiběhne BRATR2. Nevěří svým očím. Začne se hádat s ŽENOU. ŽENA mává zbraní. A vyhrožuje BRATROVI2. Zase přijde SMRT a BRATR2 ve vzteku a ve snaze ŽENE sebrat zbraň, aby ho neohrožovala, ji chytne a mrští s ni o zem a zbraň mu zůstane v ruce. SMRT "sekne" a ŽENA zemře. BRATR2 se dívá na tři mrtvá těla.
Najednou jsou vidět policejní sirény. Na scénu přijde znovu SMRT.
BRATR2 si da zbraň ke spánku a vystřelí. SMRT "sekne".
SMRT se projde po podiu a sleduje při tom 4 mrtvé osoby.
Pak přijde na podiu co nejvíc k divákům, podívá se na ně a "sekne" do nich.
Posléze odchází.
ale jo ..
jen - dost krátký a průhledný, což by bejt asejc nemělo .. :-/
TEn zaver je gud, ale to predtim je takove nemastne neslane... Pripomina mi to sebe samotneho :)
To mi přijde jako dost trapná scénka, naznačit divákům, že taky zemřou. To se mi nezdá jako drama, ale spíš jako cílené vystoupení před přednáškou nějaké sekty.
Cože ty stojíš o hlubší kritiku? Tak to mi vysvětli. A just si bliknu.
sekty? :-))) jaké sekty? :-)
popravdě, tomudle bych taky tipa nedal :)
je to moje jediná scénka a třeba si v tom někdo něco najde :)))
Když potřebuješ aby člověk začal vážně přemýšlet, tak je dobré se ho nějakým způsobem dotknout.
V této scénce přenášíš drama na diváky a bohužel je to i pointou.
Navíc scénka svým tichem ještě více přibližuje smrt. Smrt pro diváka a to je podle mě na scénce trapné nebo sektářsky účelové.
Já vůbec nic nepotřebuju :) je mi jedno, co na to řekne divák.
Proč bych nemohl drama přenést na diváky? Proč by to nemohlo být pointou?
Scénka tichem přibližuje smrt. ANO.
Smrt pro diváka :)) ANO, každého nás čeká. Zamrazí to.
Máme smlouvu se pojišťovnou. Po vystoupení naběhnou a nabízejí životní pojištění. :)))
Režisér a herci se smějou, diváci pláčou.
Viděl bych v tom dost krutou recesi jak udělat s divadla čekárnu na smrt. Tma už tam je, ticho taky, zaplatili si to, tak ať se vezou.
Po vystoupení nabízej Bibli a pornomateriály. Bibli aby nechtěli vstupné zpět a porno abys zvýšil zisk.
Taky by to bylo dobré spojit s placeným koštem slivovice. Vyděláš i na abstinentech :-)
Pojištění? Kondomy si neber, ty taky neprodáš.
čim víc Tě čtu, tím víc se mi ta scénka líbí :)))
nakonec bychom tam ještě mohli pustit zvuk řítícího se divadla :) dokonalé :)))
OK, ale jdeme do toho na půl, protože já jsem vymyslel druhou půlku scénáře :-)
:))) no nejlepsi je ten konec, tim si me teda rozesmal ale takovym tim absurdnim smichem
smrt prijde a sekne do divaku, to je fakt perfektni
nebejt toho konce je to nic moc; ale dík tomu závěru bych asi z divadla odcházel s podivnym pocitem(jestliže by to bylo dobře zahraný)
No, to je docela drsný, žádný zdržování, možná by bylo zajímavý na tom zapracovat a trošku to rozšířit (aby se tam jen nevraždilo).
Je to drsné a líbilo by se mi to jako hra. Mám rád morbidnosti, ale tenhle popis je o ničem.... Nevím... je to taky dost krátký:-/
Kakuloj: jo, to album, co jsem poslouchal bylo Murder Ballad's :)
solomon, Candy, Empty: to je jenom krátká scénka... není to koncipováno jako hra. Právě, že tam je asi nejzajímavější ten moment se SMRTí na konci. Nemůže to bejt moc dlouhý. :o)
gabio: tak to já sebe zase jo :)
tak todleto klipe ne:) ale moment s kousou nad hlavama divaku je zajimavej, budu nad tim premejslet:)