Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČlověk bez duše
19. 11. 2000
7
0
2275
Autor
deSade
Lidský ježek v ocelové kleci,
jen ruce z ní jak ostny ční,
sanitku zavolali přeci,
doktoři snad ho zachrání.
Doktoři v bílých pláštích jedou,
uzlíček masa z klece vyrvali,
však zaselpeni pokrokem a vědou,
nebohou duši uvnitř nechali.
Snad ďábel za to modlil se,
řezníci lidí pracovali hluše.
Zpod jejich rukou zrodil se
člověk nového věku - člověk bez duše.
Charlotte_468
25. 09. 2003
hele deSade ... pěkný... máš za to u mě TIP...
ale podle toho nicku jsem čekal něco ,,peprnějšího" :-)
Tak tohle se nám fucked líbí, Sadíku. Být tebou píšem víc o životě a míň o lásce (viz.Neznámá...)
No toto, no toto! Ty nejsi jen Sadista, ale i Srandista. HAHA. Tak dvojsmyslnou báseň jsem snad v životě nečetl!!! HAHA
Já nekecám !!! On to tak fakt řikal ! Jen vám podlejzá, nedejte se !!! (a já se taky nedám, tohle je trochu moc B-D)
Ach jo - hopeless zase trochu kecá, jako obvykle :). No,každý máte pravdu...trochu. Obecně řečeno, je to úvaha o ceně lidského života a negativních stránkách pokroku(hlavně v medicíně). Ten člověk bez duše má znamenat člověka, který nechce,nebaví ho žít,nebo si neuvědomuje sama sebe(viz dále)
původní výklad děje - mimo jiných :
dokážou udržet toho človíčka biologicky na živu ,ale v komatu, takže mu sice srdce tepe,dejchá, ale v podstatě to neni nic víc než jen živej preparát - odpojit ho nemůžou(=vražda) a nechat ho naživu je taky dost hustý...
No, deSade tvrdil, že to tu vysvětlí, ale ňák se na to vyflák, tak jsem tu já. Moc už si to nepamatuju, jak mi to vykládal ... :-), ale vim, že hrozně nadával, že ste to všichni pochopili úplně blbě. Jde o to, že to má několik významům, ale ty si každej musí vyložit sám. (anebo vám je snad deSade někdy vysvětlí... snad :-)
no, odnáším si odsud docela jiný výklad, který nemusí mít ani nic společného s tou neustálou nutností přenášet vše do toho hnusného materialismu
Kangi A _JiKo_ nechme to na deSade, jak nám to osvětlí. Třeba to vážně je nematerialistický výklad čehosi, co jsem nedovedl pochopit.
Volný překlad: Stala se autonehoda a jeden človíček tam zůstal, končetiny trčeli ven z trosek auta. Přijeli záchranáři a zachraňovali, přitom příroda chtěla jinak. Tělo zachránili, duše však odešla.
Zakončím to větou: Co příroda zařídila, to člověku nikdy neměň.
Pochopil jsem to dobře?
No paradoxně zachraňováním lidí v případech, kdy by normálně umřeli zapřičiňujeme, že sice žijí, ale jde to proti selekci kdy by měli přežít jen ti nejsilnější a nejzdravější /nemluvím jen o nehodách/.