Děti! Mám pro vás zprávu.
Děti! Budeme umírat.
Ať vykonstruovaná či ne, je nádherná.mě naprosto sedla a to svým citem a .....já prostě nemám slova jak vyjádřit čím je krásná,ale pro mě je. t
smrt=svět na čtyři.. jo to jo
je to pěkný, moc
*t
Bodejď by taky byla... není napsaná, aby byla příjemná...
Třeba ChB, když psal o mršinách, tak to taky nic příjemnýho nebylo...
Vím, četla jsem si tu kritiky výše.
Ale přesto; existují i báfně, kde ta příjemnost je i přes ten námět, nebo ne?
Myslím, že u tebe se mi to párkrát stalo. Obsahově jsme se nesetkali, protože jsem si myslela, že když je to pro mě takové ... půvabné, bude takový i obsah, první krok k báfni.
A teď jsem do toho velice dobře zabředla.
Nabizí se otázka, jestli má tvář - ksicht báfně korespondovat s obsahem. Nebo nikoli. Na tohle jsem slabá.
Zůstávám u své prvé "kritiky".
S tou tváří... to je otázka... ale autro je ve svém tvůrčím záměru svobodný... záměrně může vyzdvihovat určité protiklady...
Včera jsem o téhle básničce dlouze mluvil s Makčou...
tahle je hrozně racionální... je skrz na skrz promyšlená a je mi jasné, že mohou být čtenáři, kteří to nezkousnou...
i ty děti, kontrastující se msrtí, jsou použity tako záměrně...
záměrně opakuju děti a smrt třikrát za sebou....
nevím, co to znamená mužská poezie, nesnáším dělení na můžské a ženské... protože vím zcela jistě, že jsou ženy, o kterých ani literární kritika netušila, že tyhle básničky nenapsal chlap... typickým příkladem je Jan Kameník, který svým mysticizmem tak blízce stál Janu Zahradníčkovi... a pak se z něj vyklubala Ludmila Macešková....
stejně tak jsem si jist, že dokážu napsat básničku, u které nepoznáte, že to nenapsal ženská, když se vám představím jako Jana Kameníková... :-))
Shodli jsme se s Makčou, že tohle je konstrukce...
myslím, že tahle básnička by se dokonale hodila Paulu Valerymu do jeho osvětovho procesu...:)))
já jsem pojem mužská básnička myslela žertem samosebou...i když vím proč, ale jak už jsem řekla.. . blbě se to vysvětluje...:))
je to právě asi tou konstrukcí, která je asi blíž mužům, přece jen....
Ano. U mne ovšem pojemy mužká/ženská narážejí na, zřejmě subjektivní, zcela nepřekonatelný odpor k sexyzmu, takže se mi nikdy nestanou vlastními...
potkal jsem v životě mnoho výborných matematiček, fyziček a inženýrek, že tohle (sexyzmus) prostě nezkousnu...
Do sněmovny? Spíš k panu stvořiteli... A-T, G-C!!
dva páry písmen....
to byl vtip samozrejme...
ovsem s pary pismen jsem to nedostal:(
jsem uz asi hloupe dite
adenin, thymin, guanin a cytosin jsou písmena řetězce DNA
(A,T,G,C)
smrt (umírání) je v DNA zakódováno... my ovšem stále nevíme kde...
stavba DNA je poměrně známá věc...
To je jeden možný klíč k textu... já bych ale upřednostnil jiný....
asi tak: celý svět ze čtyř písmen a jejich dvou párů... svět na čtyři.... vs. smrt
smrt = svět na čtyři
bohužel slovo život má písmen 5:((
řekla bych - taková chlapská báseň...:))
už mám nachystanou odpověď na očekávanou otázku:
blbě se to vysvětluje...:))
je taková.....chlapská...
pozorovateli sa bude páčiť...:))
těším se na odpověď... nevím přesně, co je to chlapská báseň...
první, co mě napadne je něco jako Ivan Diviš nebo Bukowski... tam mě napadá: "chlapská báse", ale tohle je myslím jiné
odpověď je přece - blbě se to vysvětluje...:))
je to efektní, ale pro chlapskej mozek, no...
tak tomu bohužel nerozumím... ale neva...
asi jednu věc: nesnáším sexyzmus
moc, moc...... každý zůstaneme dítětem.....
t!!!