Kytiii: Tak to si moc cením toho, žes zaneprázdněnosti navzdory k nějakému čtení vůbec sklouzla :-)
A Havrance děkuji za milá slova, vlastně až překvapivě milá - vzhledem k jejím vlastním dílům bych očekával cosi zachmuřeného a krví prosáklého...
No Bacile - dobrýýý, líbilo - po všech stránkách, dobře se to četlo, zvedls mi koutky pusy do U. tip
Na Havrančinu mravoučnou kritiku se nezmůžu, však na tipa ano, poněvadž jsem sklouzla k rychlému čtení, neboť jsem zaneprázdněna zkouškami... :o) *
Já
vím že mnohá jsou hloupoučká a povrchní, ale i ta jsou krásná svým mládím a někdy třeba i tou roztomilou hloupoučkostí ;-))) a navíc znám spoustu takových, které vůbec hloupoučké a povrchní nejsou...
Mno, básničkám sice nerozumím, básník, veršotepec či poetický smskář nejsem, literární teoretik ani kritik či krytyk teprv ne, jsem pouhý přírodozpytec, v současnosti pitevnice savčích mozků.
Forma:
Rýmuje se to, sloky v úhledných kvádřících, odříkat se to dá bez znatelnějších škobrtnutí, dýchá se při přednesu dobře, je to psané tak akorát na standardní plíce. Dílo nemá žádných samoúčelných dekadentních zlozvyků.
Sloh a zpracování:
Není co vytknout, slova se neopakují, slovní zásoba zdá se dostatečná, množství slov a délka vět úměrná zvolenému slohovému útvaru - básni i sdělovanému obsahu. Zveršování zručné. Výborné.
Námět:
Velmi přemýšlivý, dotýká se společenskosociologických tabu, neotřepaný.
Hloubka sdělované myšlenky:
úměrná zvolené formě (báseň veršovaná), i délce. Možná chtělo zvolit od počátku větší hloubku, nebo přihodit nějaký kantorův či kolegův zpáchaný hřích, nebo aspoň hříšnou myšlenečku :-) Dobře.
Vlákno příběhu:
Jako velmi pravidelně utkaná kostra pavučiny: Ze svého (učitelského) všedního pohledu-centra co sloka, to radiála k jedné situaci vztažená pokaždé k jednotnému protipolu (studentkám). Situace navzájem rovnocenné. Proto ta pravidelnost. Chvalitebné.
Výrazivo:
úměrné
celková idea:
Velmi poučná, rozumná, otevřený pohled přírodovědce se nezapře. Chvalitebně. Však neřeší, co potom, když se to stane.
Na to, žes kantor, sklánějíc se už jenom před odvahou dát sem za určité souhry okolností usvědčující a pro další kantorství vražedné dílko s takovou tématikou... už za pouhou srdnatost Ti právem náleží Havrančin tip*
buď rád že nejsou nezletilý...
a skoro to chápu :)
Jen skoro? :) A co na tom nechápeš? :)
nechápu že se nepodiváš blíž a nezjistíš že sou ty děvčátka hloupoučký a povrchní... a nebo si to aspoň nenamlouváš systémem kyselejch hroznů :o)
hodně vydařená básnička, troška ironie nikoho nezabije, už ji čtu asi podesáté, moc se mi líbí...
Moc děkuju, Pezzičkooooooooooooooooooo :-)
Tykání je v pohodě, já jsem v podstatě ochoten si tykat se studenty bez problémů, to spíš studenti mají většinou zábrany. Tak se pak většinou dohodneme, že si budeme tykat jen v hospodě, jenomže já pak zas nevím, s kým jsem si v té hospodě potykal a s kým ne (protože tam dotyčný třeba nebyl) :-)) V úterý - záleží na tom, kdy :-))
Uvázne. Pochopí. Zkoušej. T
Heh, tahle je opravdu hodně dobrá. Ale ne každá medička má zmatky z knih... Ale na pivo s náma můžeš, třeba teď v úterý... (promiň to tykání, ale tady to prostě jinak nejde..)
jo a TIP
Umíš lepčejší :)
Ale jinak... chápu, každý kdo učí je zbytečně moc vystaven tomu rozvírání nůžek mezi katedrou a zbytkem posluchárny...
Neklesej na mysli!
Uměl jsem, už asi neumím, v poslední době mi to nejde. Ale díky.
...to není o tom kolik komu je! ... ale zní z toho druhý nádech a to je u tebe potřeba! jen tak dál...:-) *
Moc děkuju... všem... možná jste mi dali i naději, že to není tak docela pravda :-)
..a rádi------------------------
U nás chodí studenti do praktika, do praktik, na praktika... jak kdy... používá se oboje (i praktikum v jednotném čísle)...
super, učil jsem 3 roky "děti" 18 - 20 , pařil s nima, ale , doufám, že se nevnucoval, básnička suprová....!!!.
tip.
No já taky vždycky doufám, že se nevnucuju, a pak zjistím, že i když se snažím nevnucovat, tak se stejně vnucuju :-)
bacile: jestli syndromem tvé nemoci jsou takhle dobrý básně chci se nakazit:-D odemě Tip jak Říp*
btw: inlajne ty jsi učil? a co?
jojo, ale mě dycky zvali a honili mě edeště Spoálenkou a vodchytili,, abych s nima šel pařit! Jo
....!Brekekeke.
do pohody, na odlahcenie....moze byt :)
Obdivuju takovýhle profesory... a neni to slušnost, co mi brání... :o)