Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBlízkost města
08. 12. 2000
3
0
5532
Autor
hermit
. . .
Blízkost města
mi bude chybět
v divočině
Kde neuvidím
jak v dálce
ta hnízda z oleje a kouře
prozařují noc
Kde neuslyším
palbu z oken
na Vršku královském
Nemám rád město a přesto tam žiju i když se říká, že Brno je velká ves:-)...jo to je přesný...
zkuste slovensko-ukrajinské lesy...to je pohádka..
farář popíjí mešní víno a vypráví ftipy a koně se řechtaj ...a kdo zase bude odhazovat ty haldy sněhu?
Miroslawek: Hmm, noční zakouřená Ostrava, to je asi silný kafe, já jsem tam tak nikdy nebyl, viděl jsem jí jenom z rychlíku, doslova. To je pak opravdu o něčem jiném. Město v mé básni se spíš ve srovnání s Ostravou podobá relativně čistému městečku. Asi jsem moc velký idealista, budu s tím muset něco dělat. Asi uvidět Ostravu.
Miroslawek
12. 12. 2000
a takhle Spišská Nová Ves za soumraku, když přijíždíš do městečka v kotlině mezi horami a z dálky vidíš věž kostela a míjíš místní hřebčín
Miroslawek
11. 12. 2000
jsem v ostravě nikdy nebyla
ale Praha za soumraku, z dvanáctého patra paneláku
je fakt magická
mám výhled na celý svět
Děkuji. Já si totiž v angl. slovníku našla těhotná, ale až v synonymech jsem objevila významný, jasný... Vlastně kolikrát člověk cítí význam slova, ale neumí ho definovat.
A k dílu: Zdá se mi to nebo ne, že je zde něco zvráceného? Většinou se píše o touze vidět lesy, pole, louky a já jako vesničan to tak cítím. Dokážu se vžít do pocitu druhé strany? Dokážu připustit, že to tak je možné?
Laďo, dokážu se do toho vcítit, ale už bych se docela rád zase konečně dostal do Beskyd!
Dobře vyjádřeno, avšak ne dosti "těhotně" pro mě ;-)))
A.Similovanij
08. 12. 2000
A.Similovanij: ...mhmmm...co je to post pregnantní?? :)
Laďa: Rozumím ti. Nemyslím, že by tahle "básnička" byla něco zvráceného. Abych se obnažil: přiznávám se v ní k pocitu, který mi dává blízkost města. Znáš ten pocoti, když se díváš z planiny mezi lesy někde na návrší do údolí kde září světla rodné vsi/města? Tak o tom to je. Aspoň myslím.
Ten pocit znám..., ale asi bych ho v té básni sama nenašla, nicméně líbí se mi
hermit myslím, že teď už je mi to jasný. Tady to neni až tolik v protikladu město/vesnice, ale spíš domov/nedomov. Jinak ten pocit znám, ale spíš taky pocit: Jak jsem ráda, že jsem tak daleko od těch světel. :-)
líbí semi to
moc se mi to líbí
a připouštím tím i svou zvrácenou lásku k městu
ta světla ve tmě, nikdy se jich nenabažím
Jo,vydím to téměř stejně jako šroubek,ve městě jsem se narodil a mám k němu jisté pouto,i když ho nenávidím,miluji a zase nenávidím,asi by my chibělo!!