Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední polévka

Výběr: Jinovata
15. 05. 2005
13
0
690
Autor
gr_4you

Poslední polévka

 

Je zajímavé, že i když už nemáte vůbec nic k jídlu, v lednici vždycky ještě něco zbude. Kupříkladu francouzská hořčice - tak pálivá, že se prostě nedá bez přílohy na posezení zkonzumovat. Sklenice s lákem a několika olivami, o kterých si nejste jisti, zda už neplesniví, jenže momentálně nejste v rozpoložení to zjišťovat. A pak samozřejmě ty tři brabory dole, o kterých už víte, že plesnivé jsou, ale jakási nostalgie Vám nedovoluje je vyhodit. Pak tu ovšem leží také jedna uschlá, víceméně památeční, mrkev vzadu, ale, byla-li by poživatelná? Těžko říci. Najde se tu i ampulka s neznámým lékem bez popisu. Co je to zač? Že by ho tu nechala teta před půl rokem?

Vůbec se mi zdá, že každá lednice má jakýsi sebezáchovný mechanismus, který jí dovoluje tvářit se, že je užitečná, ačkoliv tomu tak již notných pár dní není. Do výplaty je daleko, k jídlu nic a ta mrcha stejně pořád žere elektřinu!

Tak to ne! - dopálil jsem se.  Vzal jsem tři shnilé brambory a okrájel je do jakýchsi hranolků poměrně přijatelné barvy. Vhodil jsem je do vroucí vody společně s pokrájenou sušenou mrkví. Olivy tomu přidají šmak a zahustím to francouzskou hořčicí.

Tak a tebe, milá ledničko, vypínám! uchychtnul jsem se a vyrval kabel ze zásuvky.

Chtě nechtě na tomto místě musím sebekriticky doznat, že vzpomínanou polévku jsem snědl čistě jen v zájmu posílení myšlenky úspory energií.

Po její konzumaci ve  mě došlo k několika nečekaným vnitřním pochodům, které mne nenechaly na pochybách, že pro dobrou věc je třeba přinášet i oběti nejtěžší. Také mi na mysli vyvstala otázka, co s oním lékem, jenž  v jako jediný v lednici zbyl? Chrstnul jsem ho do sebe! Mě už je to všechno jedno!


Plopez
12. 04. 2006
Dát tip
dobrý, lék - třešnička nakonec

no to musel být potom nedostatek hajzl papíru =o) ... Nebo to šlo vrchem =o) ? ... Kazdopadne předpokládám že léky zabrali... Dobrej konec... Co se asi dělo? ...

Zbyhoň
21. 05. 2005
Dát tip
Někodilo by to protáhnout, ale za víceméně památeční mrkev máš u mě tipa :o)

StvN
17. 05. 2005
Dát tip
Zoufalé. Stejně ti závidim. Já ledničku nemam.

Big_Brother
17. 05. 2005
Dát tip
TvonBG I za naši ledničku - moc Tě pozdravuje!!!

Alojs
16. 05. 2005
Dát tip
ano, fejeton. nikoliv povídka. Napsáno pěkně, ale moc jsem se u toho nesmál (což bylo asi tvým cílem). Asi proto, že to moc dobře znám a že jsem před chvílí dorazil ze záchoda :-)

gr_4you
16. 05. 2005
Dát tip
vy s tim naděláte, sem to spravil

Yasmínová
16. 05. 2005
Dát tip
hezký fejeton :)

Griff
16. 05. 2005
Dát tip
...lékem, jenž v jako jediný v lednici ... Tohle a nic jiné. :~) TIP jako komb. led. s mraz.

wedle_vazy
16. 05. 2005
Dát tip
t*

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...ked som byvala sama, mavala som v chladnicke krabicku, ktoru som sa bala otvorit, lebo tam bola uz dva roky, dijonsku horcicu, citrusovy fernet a pletovu masku :)))) ...a na dverach farebnymi magnetkami pripnute letaky donaskovych sluzieb :))) ..teraz byvam s dobrymi rodicmi, takze zase viem, co je polievocka, masko, zelenina, kolace a vsetky ostatne dobre veci *

gr_4you
16. 05. 2005
Dát tip
To je krásný, jak to ti rodičové dělají? Proč já to doma v lednici nemám?

gr_4you
16. 05. 2005
Dát tip
avi

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
ani ja som to tam nemala...ked clovek zije sam, tak na varenie a pravidelne papanie nejak neni cas :)))

Nemi
15. 05. 2005
Dát tip
fakt se mi to líbí, vtipný:-)*

Jinovata
15. 05. 2005
Dát tip
fejeton :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru