Vihar: Na vetsinu veci vztahuji basnickou licenci. :)
Hreby jsou zhave metaforicky, nikde nepisu, ze me pali v kopytech, pali me v srdci. A ja jsem klisna sikovna, nakopnu i zkuseneho kovare.
Podkovy nejsou potreba, kdyz nemame na hrbete tu vahu navic. Tady bych podkovy brala jako symbol nasilne domestikace.
A tihle kone chteji jezdce shodit, protoze by radeji zustali na svobode.
A neni to rikanka, je to pisnicka. :P
Dekuju.
Presbyter: Ja teda vazne nevim... jestli ti tohle pripada jako country...
Klidně si vztahuj cokoliv na cokoliv, já stejně netuším oč jde :-)
Co je lepší? Když pálí v kopytech či srdci, nebo lýtkách a stehnech? :-)
Šikovná klisna nese svého jezdce přes všechny překážky života, nikoliv kope (pod)kováře.
Když jsem skákal, vážíval jsem při 186cm 59-63kg. Teď už pravda, o trošku víc. Nejsem přítel podkov s ozuby (když se březí klisny navzájem pokopou do břicha, nebývá to hezký pohled) nýbrž zastánce kování (aspoň na předek), avšak s citem. Po čem jezdíte, když nekováte? Ale jo, beru ty metafory. S kováním i sedláním a připřaháním. Ale když se hříbě účastní kování maminky, a vidí, že se jí nic vlastně neděje, tak je pak většinou v pohodě.
Koně by si rádi na svobodě užívali vnějších i vnitřních parazitů, přerostlých kopyt, rozštěpů, podlomů, neléčených zranění a infekcí... Já vím, romantici to vidí jinak. Ještě že si už nelehaj před Taxis.
Jsem moc rád, že tu také někdo jiný než já píše o koních.
Zkoušel jsem si jí zařehtat :-)
Není zač.
Vihar: Jenze, kdyz to pisu jako pseudolidovku, musim se drzet urcitych eee... a nemuzu si vzpomenout na to slovo... ja si casem vzpomenu.
No jo, lidovky... už se dnes na vesnicích nezpívá
"Já mám koně vraný koně"
nýbrž:
"Mám oktáfku v té dé íčku..."
Jdu si pustit do ouška lidovku "Felicie" od Těžkýho pokondra :-)
Veršuješ moc hezky. Opravdu.
Vzpěnky nejsou nic moc zpěvné
ale jinak zajímavé, hlavně refrén
Ty i rýmuješ...no to jsou mi noviny...a příjemně ještě ke všemu :o) t.
Dekuju.
Ale "jak je fspěnkách" se zazpivat da, uz to testuju od vcerejska :)
může být stokrát správně česky, ale v písňovém textu působí divně.
Snad dnes uz vedi jen ti duvernejsi,
ze davam prednost vazanemu versi?
Vsak uz se zvolna z cizich pastvin vracim
spravit si rytmus, rym a reputaci.
:)
Whitesnake: Jenom pro cloveka, co se nemota u koni, myslim. To je asi jako kdyby mi v textu znel divne vyraz "kvadraticka rovnice", protoze to moc casto neslycham a nerikam, navic ani netusim, co to je.
Mírné nedorozumění: jako bych patrně nedal onu kvadrovnici to písňového textu, stejně tak mi nevoní vzpěnky. V písňovém textu, ne v básničce.
konec byl poučný...už vím, že do kovárny chodit nemám........a...a...a kde je vlastně taková kovárna..a...a..a kde jsou ti vojáci....
:o))) ...věřím, že se podaří.
No, ale o to mi jde - proc by clovek nemohl zpivat o kvadratickych rovnicich? A proc ne o vzpenkach? Kuprikladu text pisne o "rozdrcene paprice a kvadraticke rovnici" by byl podle me velmi zpevny.
A v pisnickach byvaji casto veci horsi nez v basnickach, protoze se ztrati - pisnicka se zpiva, dojem tedy utvari i hudba. Basen, kdyz je recitovana, je na to sama.
No a nevim, proc to obhajuju, protoze proste nevidim duvod k tomu, aby byla nektera slova pripravena o pravo objevit se v textu pisne.
A navic uz si to druhy den zpivam a je to zpevne, az mi nadavaji...
Ať žije právo slov na sebeurčení...
Vzpěnkuj vzpěnkuj vykrůcaj. :-)
dle libosti
Smetiprach: Presne tak. A budu bojovat!
bojujme za práva kovářů a děveček
ač
celé stádo okovali
tím červeným železem
KSČM?
Technicky:
Hřebíky nejsou žhavé a nebolí nás, teda ty správně zatlučené.
Podkůvky naše kopýtka chrání před rozštěpy a přílišným obroušením na tvrdém povrchu. S podkovama alespoň na předních se o poznání lépe cválá po zmrzlém oraništi. A kovář je nějaký nepozorný či nezkušený, když se nechá kopnout.
Kluzké bahno je svinstvo, zvlášť při odrazu a doskoku, toť pravda. A chvění v boku mívají ze mě klisny, když se s nějakou krásnou potkám :-)
No smysl básně je na mou hlavu moc zapletený, hned nás v ní sedláš, hned zase kšíruješ do potahu... Proč mají koně své jezdce shazovat?
Ale říkanka je ve své formě hezká, voní mi. tip
slonovina2 - vskutku zajímavý postřeh
Proč ne, prodej to nějaké country kapele, škoda, že se Brabec zasebevraždil, mohl to nahrát se svým Countrybeatem.