Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZmrzlina
06. 02. 2001
9
0
2621
Autor
Skleboun
A pak Jirka udělal osudnou chybu - pokusil se zmrzlinu chytit. Koutkem oka zahlédl přijíždějící autobus, ale to už ležel na silnici, v ruce kornoutek od zmrzliny.
* * *
Řidič autobusu se těšil na svou ženu. Tohle byla jeho poslední jízda a potom už mohl jít domů. Ze zasnění ho probrala zastávka a na silnici ležící chlapec. Rychle trhl brzdou a pokusil se zastavit. O zlomek vteřiny pozdě... Slunce nemilosrdně pražilo a řidič bezhlesně křičel.
* * *
Jirkova maminka se znova podívala z okna. Cože Jirka pořád nejde, podivila se v duchu. Možná šel za Janou... Ale to by mi snad řekl. Asi si šel koupit zmrzlinu, teď je tak horko... Nebo že by se mu něco stalo? Ne, to ne... Radši půjdu zavolat tetě Lídě kvůli té neděli. Ale obava o Jirku nezmizela.
* * *
Jirka ležel na silnici a zmatenýma očima se díval kolem. Svět se mu točil. Chceš-li vědět, co může znamenat 1 vteřina, zeptej se někoho, kdo přežil autonehodu... Neposlal jsem to těm pěti lidem, zemřu opravdu? Před očima se mu míhali vyděšení lidé. Kolotoč složený ze staré paní s mopslíkem, brýlatého pána s kufříkem, malé blonďaté školačky, zamilovaného páru, který se zděšeně objímal a dívka plakala svému klukovi v náručí...
* * *
Sanitka přijela pozdě. Mohly za to tisíce aut plné lidí jedoucích na víkend pryč z města. Blbej den, nadával sanitář.
* * *
Bože, co mi to děláš?, byla Jirkova poslední myšlenka. Nemůžu za svou smrt, nikdo za ni nemůže, tak proč se na mě všichni tak dívají?
* * *
Stará paní omdlela a její mopslík lhostejně lízal vanilkovou zmrzlinu smíchanou s krví. Slunce svítilo. Byl krásný den.
Je to melancholie v nejčistší podobě . A velká pravda. Klaním se nad uměním ji vystihnou takhle.
Paradox života je zde hezky vystižen.Nádherný den a přece tolik temna.Více než pěkný.
Ahojky Šklebíku...:-)))) I když mě po přečtění tvého dílka humor trošku přešel (je docela děsivé si uvědomit, jak se může člověku během chvilky změnit život ve smrt), dávám ti TIPka. Jo a toho profesorovi vyřiď ať si jde číst svojí brakovou literaturu, když se mu tohle nelíbí, protože zjevně nemá vkus..:-)
Kurnik!!!!! Ten písmák už mě pěkně s... . Zase jsem tu jako anonym..grrrrr
ADANEDHEL.
hm. a můj podíl není ani zmíněn? ;)
no budiž... stejně jsem tomu moc nepomohl...
Nádherně podané, objevil jsem dalšího Písmáčka, kterého nesmím přeskakovat. TIP
Hmm, já tě obdivuju. Když dostaneme ve škole takovýhle úkol, že máme něco dokončit, tak většinou je to ode mě krátké a absolutně nezajímavé. Máš i mě tipika. Tedy jestli chceš:)) Ještě aby ne, že?? :)))
Šklebounku, smekám před tvým nadáním a máš tipa...
trochu to může připomenout jednou hitovku Lou Reeda
No když jsi mi prvně oznamovala, že jsi psala nějakou věc na zadaní ze školy, hrdinu jsi stejně zabila a vůbec se ti to nepovedlo, tak jsem fakt nečekal, že to bude takhle dobrý. Z jakýho hroznýho zadání jde vyčarovat něco takhle hezkýho to je mi fakt záhadou. Člověk na to holt musí mít
to...no...ty... buňky.
Asi přidám TIP
Jo a díky za věnování.
Eowyn, Marwin: diky, ale je zajimavy, ze nasemu profesorovi se to nelibi... jeho smula :o))
SimontheScimitar
06. 02. 2001
Je to hodně psychologický a hodně dobrý... A jak napsal Simon, děsivý... Můj třetí písmákovský TIP
-můj stoosumdesátýpátý nebo šestý? Tip
-ty prostřihy děje působí vizuelně, pjenkně:-))