Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seach, holčičko!
Autor
pepička15
Dlouze jsem se na něj zadívala. Můj první hrneček! Už byl zašlý, omlácený, popraskaný… A přesto jsem ho pořád měla strašně moc ráda! Pak mě to napadlo… Vzala jsem ho do ruky a praštila s ním o zem. Chtěla jsem si zahrát vabank.
Nejprve jsem pečlivě posbírala všechny střepy a položila je před sebe. Chvíli jsem si je prohlížela a pak jsem si došla pro vteřinové lepidlo. Zkusím ho znovu slepit! Pokud se mi to povede, budu ve svojí potrhlé hře pokračovat.
Vzala jsem do ruky dva střepy a opět jsem z nich udělal jeden kus. Potom jsem přilepila třetí, čtvrtý, pátý… Hrneček už byl skoro celý a přede mnou ležel poslední střep. Hra pokračovala dál…
Pohodlně jsem se posadila, rozpustila si vlasy a pomalu, pomaloučku jsem ten poslední střep začala zarývat do svého zápěstí. Nořil se pořád hlouběji a po chvíli se začal barvit karmínovou tekutinou. Normálně by se mi udělalo špatně, ale teď ne… Opatrně jsem střep osvobodila, položila ho před sebe a zapálila jsem si. Zatímco jsem kouřila, odkapávaly mi z ruky drobné krůpěje červeného sirupu… Každá kapka pro mě byla utrpením a vysvobozením zároveň. V každé z nich se skrývala nějaká podstatná událost mého života.
Když už byl do kalužky krve zapsán celý můj život, začaly do ní odkapávat moje pocity – ty nejniternější z nejniternějších. Spalující vášeň, ubíjející úzkost, mučivá schizofrenie mojí duše… Bavilo mě být pouhým divákem a skrz cigaretový dým vidět celý svůj život. Sledovat, jak se mění barva krve podle toho, jakého pocitu jsem se právě zbavila. Ostružinová fialová pomalu přecházela v jahodově červenou a když dosáhla malinové růžové, natáhla jsem se pro obvaz. Už toho bylo dost! Opravdu se nepotřebuji zbavovat pozitivních pocitů! Stačila chvilka a branka mezi tím, co je uvnitř mého těla a co je okolo, už neexistovala. Podařilo se mi zavřít vrátka mezi nebem a peklem…
Už nikdy jsem ten poslední střep k hrnečku nepřilepila. Stejně jako lidské štěstí nebude nikdy dokonalé a lidská duše nikdy nedosáhne harmonie, nebude už ani můj hrneček nikdy úplný. A je to dobře. Takhle mi alespoň bude připomínat moji pošetilost. Vždyť čím jiným je snaha zbavit se části svého já?!?