Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setím hůř
28. 08. 2006
6
0
1463
Autor
marlene
Tak nebezpečně nízko je dneska nebe
černá
stoupla ti do očí
v tvý duši málem
šlo by se koupat
a zbytky světla vysát novinovym papírem
rozžhavenej uhlík je minuta ticha
každá kapka deště zastaví čas
spálený srdce nikdo nepoznává
čí je ?
čí vlastně bylo ?
a vůbec nevím, jestli víš
že tu jde o život
ne o náš
TÍM HŮŘ
černá
stoupla ti do očí
v tvý duši málem
šlo by se koupat
a zbytky světla vysát novinovym papírem
rozžhavenej uhlík je minuta ticha
každá kapka deště zastaví čas
spálený srdce nikdo nepoznává
čí je ?
čí vlastně bylo ?
a vůbec nevím, jestli víš
že tu jde o život
ne o náš
TÍM HŮŘ
Nevim co jiko měle, je to psané nebezpečně jemně, ale vyvázlo to bez úhony, ba co víc téměř s (nečekaně) Holanovským závěrem.
ne, Jiko, jsem vděčná za všechny názory. naopak, pojď do mě, až sem zase něco přihodím :) snad to bude něco novějšího, ne staré dávné ( i když moje zamilované ) vzpomínky... :)
no ano, tak nějak to chodí...radši vložím pouze osobní zážitek ( s cizími to jde těžko ) než bych pilovala design pouze pro čtenáře...jsou věci, které jsou ti přednější...určitě namítneš že to je o tom to nějak skloubit a budeš mít pravdu :) holt, už je napsáno a hlubší kritika provedena :)Přičemž neříkám, že nebyla od věci...díky tobě i ostatním !
potom do básně vkládáš pouze osobní zážitek a jako takový je předložen i čtenáři... Má pak ale cenu žádat o hlubší kritiku?
vraj niekedy treba tisickrat povedat to iste, kym sa pochopi zmysel :), je to fajn* každá kapka deště zastaví čas
cherubinka
28. 08. 2006
nenamítám víc než to, že někdy se ti stane, že vážně stojíš pod tim "nízkym nebem" a už celá ta situace je literárně zprofanovaná :) pro někoho může mít hodnotu už jenom to, když zjistí, že tisíckrát před ním použitá slova sám prožije a mají váhu. jako když ti říkali, co máš a co nemáš a měli pravdu, akorát že tys to pochopil nejépe až v okamžiku, když si na to bez nich přišel sám :)
když z toho vyškrtáš všechna literárně zprofanovaná slova jako nebe, černá, oči, duše, spálený srdce.... zjistíš, že ti nic nezbyde. A to je důvod proč ta věc nemá hodnotu. Je to prostě omšelá permutace na ta samá slova.