Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěže dívčí krásy
Autor
Petr Nechvátal
Soutěže dívčí krásy
Česká MISS zná své vítězky. Rozpačitý galavečer s neméně rozpačitým moderátorem Michalem Novotným představil dívky ze všech koutů republiky, které zatoužily po korunce královny krásy a pokusily se stát celebritou. Copak o to, dívčí přání se v době preferující mládí, krásu a výkon nad zralostí a zkušenostmi stává jednoznačnou výzvou. A která z dívek někdy nesnila o tom stát se modelkou? Dodat pár bodů svému sebevědomí a pokusit se nastartovat slibnou kariéru? Klání České MISS nebylo výjimkou. Při sledování dramaturgie pořadu a vystoupení jednotlivých dívek jsem ovšem postupně nabýval pocitu, že se dívám na „béčko“ oddílu Missek.
Při promenádě v plavkách se mnohé dívky proměnily v chodící skripta anatomie, na nichž se daly hravě spočítat všechny kosti v těle, aniž bylo zapotřebí rentgenového snímku. Dívky, co právě seděly u obrazovek a v duchu porovnávaly své tělesné proporce s těmi na molu, mohly být při otevření úst finalistek úplně v klidu. Až na výjimky se totiž tělesná krása snoubila s oduševnělostí. Spíše se mohli diváci sázet o to, jakou „moudrost“ finalistka nevědomky pronese a přispěje tak ke trapnosti večera. Korunu všemu nasadila pozdější vítězka, když se svěřila, že touží po tom podívat se do nějaké arabské země, protože tam ženy mají větší práva než v Evropě. To už mi zůstával rozum stát.
Nejsou však jen celostátní soutěže dívčí krásy, ale objevují se i regionální. Těsně před dalším ročníkem je také MISS Milevska. I v soutěžích dívčí krásy nemusí zdaleka platit, že co je velkolepé, propagované a napumpované spoustou peněz, musí být zákonitě lepší a kvalitnější. A právě regionální MISS má velký prostor být svá a originální, která nekopíruje „TV megashow“. Okázalost a škrobenost může skvěle nahradit vtipem, pestrým programem se zajímavými hosty a neotřelými soutěžemi, ve kterých budou moci dívky ukázat víc než jen své dokonalé míry a úsměv číslo 4. Soutěž zároveň dává dívkám příležitost předvést své schopnosti, vyzkoušet si vlastní prezentaci a sebeprosazení, což jim v budoucnu může být užitečné nejen při ucházení se o práci. Při rozhodování zúčastnit se soutěže by ale přece jen měly mít dívky v hlavě srovnaná svá očekávání. Případný „neúspěch“ pak jistě lépe rozdýchají.