Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setrosečník
09. 08. 2007
17
41
4787
Autor
avox
Pustý ostrůvek
trosečník zoufalý
ruce vzpíná...
čí je to vina,
že zůstal tu sám?
Přesmutně hledí
ke hvězdám
nebesa prosí...
Nejspíš až do rána
počkat musí
až slunko vyjde,
louži vysuší
zatím tu uvíz
v blátě až po uši
brouk deštěm zmáčený
nejvíc jej trápí
že na kameni
zůstal tak sám,
zůstal bez ženy...
trosečník zoufalý
ruce vzpíná...
čí je to vina,
že zůstal tu sám?
Přesmutně hledí
ke hvězdám
nebesa prosí...
Nejspíš až do rána
počkat musí
až slunko vyjde,
louži vysuší
zatím tu uvíz
v blátě až po uši
brouk deštěm zmáčený
nejvíc jej trápí
že na kameni
zůstal tak sám,
zůstal bez ženy...
41 názorů
šlo myslím o kovaříka
tomu sluší romantika
stýská se mu občas po ní
když je příliš velká louže
pro něj je to jako moře
ona brouččí slzy roní
Logicky to brouka souzí,
ze se octl v pekné louzi.
Nechtej slyset hrobaríka,
vulgarismy stále ríká.
Tedy, jestli jde fakt o brouka, pak bych spíše čekala, že tragédie je v tom, že zůstal tak sám - bez žrádla (nikoliv bez ženy). Ostatně, proč by mělo jít jen o brouka, že? I obrazně by mi to sedělo lépe.
Ale básnička je hezká, vtipná, moje úvahy abstrahuj! ***
malykuba01
25. 02. 2008
Není (stejně dlouhá broučí hodina jako lidská). Myslím, že je to ovlivněno délkou života.
Omlouvám se za nevšímavost. Většinou nečtu prology, protože (snad z vlastní zkušenosti?) vím, že vznikají za napjatých okolností. Obvykle nečtu ani kritiky ostatních čtenářů.
Díky za přečtení a podrobný rozklad, vlastně jsem tě zvala hlavně kvůli prologu, pro toho brouka to bylo moře a kus života... záleží vždy na úhlu pohledu :-)
Na první přečteni je trosečník podobným typem člověka jako Prouza. První představou při čtení veršů je ztroskotanec; Napoprvé se při čtení nezabývám obsahem dalších (redundantních :-) ) informací, sdělujích totéž. Líbí se mi jak se řadky mírně rýmují. Těší mě souzvuk. Volným veršům většinou ani nerozumím (snad proto, že není-li důvodem nepřirozené formulace souzvuk, hledám podvědomě lepší způsob formulace. Ale to odbočuji, to se Tvé básně netýká.
Na druhé přečtení mě trochu tahá za sluch přirovnání 'až po uši'. V tomhle kontextu to na mě působí příliš oposlouchaně. Nejsem nepřítelem ustálených rčení; jenže ustálená rčení neslouží jen k vykreslení popisované situace, ale také k znázornění 'polohy' autora. Ale důvodem byl rým, tak se nedá nic dělat.
První obraz: pustý ostrůvek
Druhý obraz: zoufalství, beznaděj (aspoň tak cítím to, že někdo prosí nebesa)
Třetí obraz: Brouk, kámen, louže... a svítá z toho naděje: Vždyť ono to moře zas
není tak velké a věčné, jak se zdá.
Bylo-li něco podobného záměrem, pak zasloužíš tip.
Marcela.K.
17. 08. 2007
díky za tip, ale jestli jen tak ze slušnosti, tak to nemuselo být, já raději to klábosení pod čarou :-))
jeho žena, broučice
též se trápí velice
bude-li dlouho čekat
sama na břehu v bahně
(to toho brouka leká!)
broučice asi zahne... :-) dík za návštěvu
Teď musím zmizet, ale dám si tě k oblíbeným a určitě si tě při trošce času pročtu důkladně ;-)
Jééé, to je ale hezký! :-) Dávám tip. Dokonce by to mohlo být zařazeno i do té kategorie dětem, protože je to takové pohádkově kouzelné. Jojo, to se ti povedlo :)
:-)) díky, ne ne, jen takový malý, úplně neznámý brouček... tyhle brouky miluji, ale o těch už se napsalo věcí... a psali lepší autoři, než já...
aleš-novák
09. 08. 2007
díky, inspiroval mne ten tvůj hovnivál u Oldjerry, zrovna jsem mu to tam donesla přidat, když nepřišel sem, ale bez prologu to tolik nemluví...
aleš-novák
09. 08. 2007Marcela.K.
09. 08. 2007
Pročpak? Ale dobře, budu možná první, kdo ti popřeje k svátku, jestli ti nevadí, že ti přeje stará sova :-))