Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ brněnského Zamilovaného hájku
06. 04. 2008
17
31
5668
Autor
Bíša
Schován do hájku
já nepochopím haiku
jak stromy seschlé
-------------------------
Co to říká mi
ta tajemná květina
na lesní cestě
-------------------------
Když mistři píší
blb svá očička mhouří
jen chytá lelky
31 názorů
Adamova Eva
11. 12. 2009
koukám, že haiku nás provokuje téměř všechny,,, asi by to chtělo přednášku na dané téma,, hledala jsem ve wikipedii, ještě se tam vrátím,,, :))
Opravdu jen tři pokusy. Škoda, že jich není více. Mně se zdají opravdu úspěšné. Nejen *tip*
Zvrhlíku, já si jen vzpomněla na Issu :-). A ten javorový list, ano, vím o něm a je mi velikým otazníkem. Ale není tu nikoho, kdo by nám to objasnil.
To by stálo za rozhovor. Možnost je to rozebrat
v avizovaný pátek 11.4. v Pomalém baru...
Paulart: Já bych s tebou asi nesouhlasil. Jaktože může květina mluvit? Copak normálně mluví? A naopak přirovnání lze asi v haiku použít - viz slavné haiku (nebo jen hokku?) javorový list jako ruka porodní báby (nevzpomenu si teď na přesné znění ale nějak tak to bylo)
To Paulart, děkuji za věcnou kritiku. Dříve jsem
u toho měl podtitul pseudohaiku. Blb, to jsem já.
Za Vaše rady a zásady při psaní jsem vděčný...
Rozesmálo mě to. Asi si všechno moc beru :-). Prostě vidím toho "blba", jak chytá lelky u mistrova pera. A vidím haikuistu jako strom seschlý, jak nic nechápe. Důležité ovšem je, že v haiku nelze nikoho posuzovat, nemůžeme o nikom říci: blb. Ani nemůžeme sebe přirovnávat ke stromu seschlému. Květina sice může mluvit, ale aniž bychom cokoliv hodnotili :-).
za posledné haiku dám tip... možno to nie je celkom haiku, ale má to vtip *
...u nas v Chebu se podobnymu lesiku rikalo "cubci haj":)))
...sme tam chodili smirovat parky:D.....
....haiku ja neumim, a tady me zadny obrazek nechyt´...
p.s. posledni kousek je, myslim, diskutabilni.....