Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTolik otázek...
25. 07. 2008
16
49
4611
Autor
avox
Jak se množí mořské panny,
že by to snad zvládly samy
jikrami, jak ryby?
Nebo mají mořské pány,
s nimi tančí pod hvězdami,
šeptají jim sliby?
Mají svoje lásky, hoře,
svoje Sargasové moře,
jako úhoři?
Nač by jim pak byly triky,
jimiž vábí námořníky,
než je umoří?
obrázek: pan E. Sláma
že by to snad zvládly samy
jikrami, jak ryby?
Nebo mají mořské pány,
s nimi tančí pod hvězdami,
šeptají jim sliby?
Mají svoje lásky, hoře,
svoje Sargasové moře,
jako úhoři?
Nač by jim pak byly triky,
jimiž vábí námořníky,
než je umoří?
49 názorů
Když ulovíš mořskou pannu
musíš jí napustit vanu
v pokoji u horkých kamen
s pannou by byl asi amen... :-))
Premýslím v blízkosti horkých kamen
o reprodukci morských pannen.
Ale:
1. Radiátor je to spíse
2. Nejsem znalcem vodní ríse
Stařec_007
05. 05. 2011
Mořská panna často bývá
žena přímo božská,
krom ploutve však vadu mívá,
že už je jen "mořská!"
;o(
avox, zrovna sem čet, prej že populaci mořských pannen hrozí přestárnutí. Bude to pány námořníky, nebo úhoři, že je nechávají úhorem? :)))
Začtené do Tvých básní opoměly?
nepošťuchuj, víš, že tak to není, chytrolíne :-)) já jsem si výraz "poetičtí soudruzi" překládala jako "kamarádi", ale ty sis to nějak nedůtklivě zvedl... a "товарищ" nebo "Genosse" už jsou natolik spjati s pojmem "Strana", že jsem dostala strach, abys tady nerozpoutal předvolební kampaň... tak to víš :-))
avox, prudce apolitická? Bráno od základu Akropole, polytos = společenství (s důrazem na vědomí a probuzení, viz Hárakleitos). Záhonky zde tedy ne pro společnost, že se tak nespoločensky ptám?
Myslím že o tom to všechno, o fenomenologii a posouvání významu slov v soudružském špitání bez tajností. :)
mořský koník
11. 08. 2008mořský koník
11. 08. 2008mořský koník
11. 08. 2008
Kruci, proč to pořád čtu "mořští tchoři"?! Ale jo, jen si povídejte, ale prosila bych hezky česky a tajnůstky si běžte špitat jinam, nota bene politické, tahle nástěnka je apolitická, prosím :-))
Se omlouvám až po samé dno neproniknutelných vod Mariánského příkopu. Ale občas to na mne padne, a tehdy sem nezřízeně komunikativní napříč všem překážkám, včětně vražedného Taxisova. Frantícky jsme jenom chtěli sdělit, že rádi slídíme po stopách starých kamarádů (soudruh = camarade, v původním významu Pařížské komuny, ty berem, ale ty posovětštělé - товарищ, či Genosse, těm soudruhům z new-speaku jsme nerozuměli ... ).
... a avox se tu z nás stane asi opravdovskou mořskou pannou :)
Krušné jak je význam slov relativní, nadějné poznání jak teprve počin jim dokáže vtiskout obsah.
mořský koník
10. 08. 2008
Koník z moře fenomén, rodící se jednou za 100 let. Nesmíme ho uhánět. Inspirace: za císaře pána a jeho rodinu? ...
/literatúra jako taková sopečná záležitost, do které vybuchují zespoda gejzíry divokých proudů, vyvěrající v "divných textech", ... jak víme my suchozemští paběrkáři s rukami v síti, číhající na břehu. Ale soudruzi, platí, že co hezké, učesané stojí snobsky stranou v Straně? ... když ta skutečná, hravá, často krvavá, k neuchopení?/
Dostal NePo do zubů
"to máš za to soudruhu!"
vychechtaní mořští ptáci
zaplakal nad inspirací
... retraçant le parcours pour retrouver des anciens camarades de la mer :)
mořský koník
10. 08. 2008
Virtualita chutná, moc však nevoní. Vždy z ní něco přijde zkrátka, i vy moje virtulátka :)))
Je to tak.... a představ si, že s věkem těch otázek neubývá... Mejdan leda virtuální, v reálu je ta vzdálenost dost značná, ale jak chutná virtuální kaviár a jak šumí virtuální sekt? (:-)
avox - za každou zodpovězenou otázkou vynoří tucet, ne-li tucet tuctů otázek, a ani jednu jedinou nelze jen tak odbýt. Člověk by si z toho mohl zoufat, nejen v otázce pannen.
Podstatné, že se tu tak, plní jisker inspirujete. Mne samotného inspiruje inspirace harmónie mezi lidma, že bych vás všechny nejraději pozval na kaviár, instalovaný na chlebíčcích slavnostního mejdánku :)
aleš-novák
10. 08. 2008
šak f poho, avox.. jen mne to tak napadlo, o plagiátorství nejde.. ale je fajne, že jsme všichni tři použili stejnou věc.
:-)
(já u dílka Čínská invaze)
tu tvou si nějak nepamatuji... ale napsala jsem přece, že ten pojem je tak známý, že nejde o opisování... :-))
dobrá, pokud to vezmu chronologicky, já inspiroval tebe a ty Jerryho.. :-))
no právě, jerry.. když jsem si to přečetl u tebe, hned jsem si říkal, jestlis to nechytil odemne a tak nějak mne to i lehce zahřálo na duši.. :-))
J e taková lehýnká, jak do magazínu, ale má spárek, bezvadný rytmus a úsměvný humor. Já bych ji bral - *
příjemný text.. a opět to sargasové moře.. je hodně užíváno do dílek.. včera už tohle moře do dílka přidal i oldjerry.. :-)
Marcela.K.
08. 08. 2008
úplně bys mne dojal... z čeho soudíš, že rozumím dětem? ale možná jo, moje děti se vždy na všechno ptaly doma, nemusely se dovídat od kamarádů... :-)
Ne, ne, kluci mi to řekli za garáží v 5. lidové. Ale tak hulgární způsobem, že sem jim přesto nevěřil ani slovo. Bylo mi z toho na blití, a blití nemá s vírou co do činění.
Čápy sice již ztratili kredit, ulétli kams do pohádek, ale že se tak hezký a vznešený tvor jako lidské dítě rodí jak říkali kluci, ... to ne. Definitivně mne nakonec přesvedčil jeden abstraktní obraz Pabla Picassa. Tak to vidíš, jakou úžasnou sílu má umění, včetné literatury, poezie.
Spočinme však u podstatného: věřím, až budou děti číst tuto Tvou básničku, stanou ještě většími dětmi než jsou, i po poznání.
To proto, že jim tak dobře rozumíš :) ..., což myslím není jen tak samozřejmé, ani pro lidi, kteří svou živnost založili na tom, že pro ně píší knížky (třeba Jan Karafiát, Broučci, atd).
Nejsem náhodou mořská panna? Též jsem mořil, jednoho námořníka, než mne přehodil přes mělkou příd. Poučen do morku, mořím již jen dřevomorku.
-t-
PS: Když sem se svého čas prokazatelně dověděl, že se lidí reprodukují stejně naturalisticky jako zvířata, rok sem to rodičům vyčítal, tiše se za ně styděl.
Marcela.K.
28. 07. 2008
většinou ty mořské panny
nekonají vdavky
a počnou si v moři samy
přímo ze zkumavky :-)
ja mám s nimi dohodu
že ich strčím pod vodu
aby pekne vzklíčili
baby ostré ako čili
když mezi námořníky dělají ty čistky...
nejsou to vlastně mořské feministky?
to se mi do rýmů nevešlo :-)))
Páni! To je krásné, vtipné, roztomilé!
Zpívá jako mořský příboj a ty hezké rýmy - ale těmi jsi už proslulá. Udělalo mi to radost dávám do oblíbených :-)))) T**************