Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKACÍŘ SVOU INKVIZICÍ
26. 08. 2001
7
0
1473
Autor
Mirulka
Konečně…
Hranice hoří
Vzduchem se šíří
Odporný zápach
Hořících zbytků
To kacíř je spoután
A sežehnut má být
Lítý dav křičí
A inkvizice přihlíží
Jak stojí tam sám
A tiše se modlí
Snad milosrdný dým
Naplní plíce
A skončí komedii
S nejasnou pointou
Čím že to zhřešil
Ptáte se čím?
Jen pouhou láskou
Co stala se nadlidskou
A neobešla se bez
zástupů komiků
Vrhajících kamení
Na hranici s člověkem
Kacířem za lásku
ShadowDancer
16. 09. 2002
Nápad je to podle me dost dobrej, jen si myslim, ze s tim zpracovanim sis moh´ trochu vic vyhrat. Ale je to DOST sugestivni...
Díky, teď už mi je to jasné. Drž se, a zbytečně se na hranicích neupaluj.. oni za to nestojí :o) Oni stojí za víc :o))
Takhle jsem nad tím nepřemýšlel...asi právě proto jsi přišel o tip, neboť jsem se tentokrát snažil posoudit tu báseň bez většího vlivu okolních souvislostí...objektivně...jak jsi říkal...však mi rozumíš :-) Ve světle nových skutečností u mně máš virtuálně nehmotný tip. Třeba příště :-)
Mirulko, jasně :o)
Ale pokud to čtenář nepochopí, tak je ta báseň stejně jen na jednu věc.. a to pouze pro tu, že to má pro autora nějakou ZVLÁŠTNÍ hodnotu :o) pak se nemůžeš divit, že si to každý vykládá po svém, nemyslíš?
Nechceš nám čtenářům a kritikům svůj hlubší smysl básně nastínit? :o)
Děkuji i za ostatní :o)
Eternal: Hlubší smysl je pouze v tech dvou slovech a duvodu proc jsou tato dve zdanlive neslucitelna slova nesourodych vyznamu spojena v me basni.Kdysi jsem se zamiloval a jeste mne to jaksi nepustilo.Svou lasku prirovnavam ve sve basni ke kacirstvi,protoze je jakoby nevyslysena nebo spise prehlizena a jsem za ni vlastne jistym zpusobem trestan.Jako kdysi prave kacir za svuj neobvykly postoj,nazor nebo snad dokonce za jakousi dovednost a abormalitu.Inkvizici jsem si ja,protoze se vlastne trestam tim,ze ji stale miluji.Neni to tak tezke k pochopeni...:-)
Semipalakva
26. 08. 2001
Básnicky se Ti povedla.. jen na jeden tetail...Kacíř je člověk, kterýse postavil proti církvi či bohu svými názory či pohnutky... a tím že cítí lásku.. to přeci není kacíř.
ladyDeborah
26. 08. 2001Gastarbajtr
26. 08. 2001
jak Johanka z Arku...až na to že ta milovala vlast...nic ve zlým ale na tip mi to nepřijde...