Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNůž
08. 06. 2009
15
73
4920
Autor
Narvah
Procházel jsem mezi regály. Hledal nože.
Visely v řadách nad sebou. Vybíral jsem pohledem. Pak jsem sáhl po dlouhém s černou rukojetí. Pevně ji sevřel, natáhl pravačku k zemi, nakročil a dvakrát probodl vzduch.
Přejel jsem palcem přes ostří a pohlédl na prst. Na kůži se objevila kapka krve. Postupně rostla. Pak mi stekla na dlaň.
Prodíral jsem se mezi lidmi k pokladnám. Nikdo do mě nevrazil. Měl jsem nůž.
Doma jsem jej omyl v horké vodě a vysušil utěrkou. Prohlédl jsem si obal. Stálo tam: Prvotřídní nerezavějící ocel. Neklouže v dlani.
Ve sklepě jsem našel papírovou krabici od televize. Vynesl ji do pokoje na stůl. Levačka sevřela záda, pravačka několika švihy probodla břicho. Na čele pot. Položil jsem nůž na stůl a poklekl. Pohlédl skrze díry. Do černa.
Krabici jsem rozřezal a vynesl do popelnice. Vysál jsem, nůž položil na skříňku kuchyňské linky.
Přišla chvíli po čtvrté. Ležel jsem v ložnici a dělal, že spím. Sprchovala se. Dlouho.
Otevřela dveře a vešla do pokoje. "Spíš?"
Prohlížela se v zrcadle na skříni. Byla jen v kalhotkách. Sledoval jsem její pohybující záda.
"Nespím."
"Jedl jsi? Nemáš hlad?" Oblékla si tričko a tepláky.
Neodpověděl jsem.
"Aha," odfkrla si a zmizela v obýváku.
Slyšel jsem, jak se vaří voda, televizi.
Teď sedí v obyváku a pije kávu. Až dopije, řekne mi, že jde na angličtinu. Ale půjde za ním. Nepůjde!
Vstal jsem, prošel kolem gauče, na kterém seděla. Umýval jsem si v kuchyni ruce. Pořád dokola.
"Nechceš s tím někam zajít?" zavolala na mě. "Nepřijde mi to moc normální."
"Myju si ruce. Jsou špinavý," odsekl jsem a udělal si šťávu. Sebral jsem nůž ze skříně a stoupl si k oknu. Koukal jsem na ulici. Čekal jsem.
Vstala z gauče. Kráčela ke mně. Položila hrnek do dřezu. Ucítil jsem na zádech její teplé dlaně.
"Jdu na angličtinu. Pak se asi stavím za Petrou."
Políbila mě na krk.
Nůž na břiše. V pravačce rukojeť, v levačce čepel.
Dlaň mi zteplala. V očích slzy. Její dech na krku.
"Není ti nic?"
Zavrtěl jsem hlavou.
"Poslední dobou seš divnej. Ty tvoje stavy mi začínají lízt krkem. Měl bys někam zajít."
Neotočil jsem se. Neotočil.
Viděl jsem skrze žaluzie jak vyšla ven. Červené šaty těsně obepínaly její tělo. Světlé vlasy. Vítr. Na konci ulice se rozběhla.
Sevřel jsem čelisti. Rozevřel jsem dlaně. Něco upadlo na parapetní desku. Když jsem zaostřil, došlo mi to. Došlo.
73 názorů
vymlouvat se na dobu atd. je směšný. já v ní taky žiju, žije v ní winter, žije v ní kandelabr a každej máme jinej projev.
Není to vymlouvání se. Je to popsání stavu. Pokud by sis sám nevzpomněl na paralely v literatuře (Prokletí, beatníci atd.). Smyslem je naznačit, že každá doba v sobě nese určitou inovaci, která zrovna "napadne" víc lidí. Projevuje se to ve vědě i v umění. Tím spíše, pokud spolu daní umělci živě komunikují. Že někdo jiný píše naprosto jinak, to není protiargument. Samozřejmě nemohou psát všichni stejně. Ostatně Winter se inspiroval u klasiků, ty také kdesi v minulosti. My (např. já osobně) se inspirujeme vzájemně. Líbí se mi, jak píše Narvah nebo Kandelabr. Nemyslím stylem, ale tím dobovým nádechem, tím chladným romantismem, jak říkám. V tom jsme si podobní a je to myslím nanejvýš přirozené. Neoznačil bych to však jako kopírování.
nezdá se mi, že by se tebou poza nějak výrazně inspiroval
To se ti samozřejmě zdát nemusí. Nicméně přijde ti vhodné diskutovat formou "zdá se mi"?
Podpobně jako chvíli před tím pozo:
přijde mi, že konečně začal stavět
Ovšem, zdá se vám, přijde vám, že je něco nějaké, to je fajn, je to váš názor, ale není to argument, jak jistě chápeš.
A ještě dvě věci.
Ty ukázky, které jsi vybral, jsou si podobné. Nicméně by mě zajímal důkaz, že Narvah vykrádá poza a že tomu není naopak. Narvah ti napsal, že poza nečte, zatímco Lukáš Narvaha čte. Jestli někdo někoho vykrádá....doplň si sám.
Poslední věc. Bylo by fajn, kdybys nelhal. Já jsem nikde nenapsal, že Narva kopíruje mě.
Uvědom si, že když Lukáš přišel na Písmák, byl jsem tu už poměrně zavedený a věnoval jsem se mu jako novému autorovi, který neumí pořádně vyjádřit myšlenku. Jak já, tak Narvah jsme starší než Lukáš, píšeme déle a píšeme po svém. Chci říct, že je chyba vnímat Lukáše, jako že vymyslel nějaký styl, že on je jako první, jako nějaký jedinečný Kafka. Není tomu tak. Buď máš málo informací, nebo to nechceš vidět.
Tak jsem tu znovu a povídka se mi líbí čím dál víc. Myslím, že by neměla chybět v Povídce měsíce. Avi StvNovi.
Já tady znovu nebudu vířit diskuzi, kterou už považuju za uzavřenou. Pokud tě zajímá, na základě čeho jsem Narvaha označil za plagiátora pozova sylu, přečti si tuhle diskuzi a smama se rozhodni. Jestli jsi proti, ať to tak zůstane. Nemám důvod to znovu rozpatlávat, vše bylo řečeno.
Dero, mohl bys pls smáznout ještě tu moji obrázkovou kritiku? nějak jsem neodhadl formát, takže jsem to tu celý zohyzdil...
ten moody byl šestinovej, kyž jsem si kopíroval adresu jeho obrázku. tohle jsem nechtěl.
hele, já tu svojí diskuzi taky přeřazuju do ostatních, ať je to aspoň fér. včera jsem byl až příliš ostrej, ale nemam rád, když mi někdo nadává jen proto, že nemá pravdu a nechce, aby to bylo slyšet. doufám, že se nebudeme přít ještě o tom, jestli jsi to dělal nebo ne. moje chyba byla, že jsem u těch kritik zvolil špatnej tón, proti kterýmu má člověk chuť se ihned vymezovat. Mohl jsem to samý říct jinak:
Dřív jsem tě četl a tvůj styl nepřípomínal pozovy věci. A mně se to líbilo. Teď pozův styl připomínat silně začaly a já bych rád, kdyby ses vrátil k tomu svýmu, kterej ti dle mýho i slušel víc.
Nemám potřebu tu na tebe dělat hon na čarodejnice, zvlášť když jsi měl koule na to přiznat, že ty styly se shodujou. To vyžaduje určitý sebezapření a já si vážim, žes ho byl schopen. Pokud budeš dál pokračovat v urážkách, hodlám se bránit, ale jestli si při svejch dalších prózách něco z týhle naší diskuze odneseš, nebudu mít potřebu na tebe nijak dál ukazovat prstem a budu to považovat za úspěch nás obou.
musíš mi vedle svých debilních kritik zasírat díla ještě obrázkama? dělá to ti to dobře? vidíš dobře? oběma očima?
Co mi o mně vylezlo na googlu? Jsem:
hajzl
idiot
pošuk
a několikrát i pošahanej
hele, mě je pozorovatelův styl ukradenej. úsporně píše spousta současných autorů. připadá mi, jakobys byl přesvědčen, že pozorovatel přišel s úsporným stylem a má na něj patent, hehe. akorát ta díla, která si uvedl, ho zas tak nevystihují. úsporným stylem píšu několik let. jak to má tvůj kámoš fakt nevím.
ty věříš, že se jedná o plagiátorství. podle mě je mnohem víc pravděpodobný, že se pošahanej.
já tě sleduju už dýl. sice jsem tě nekritizoval, ale občas jsem od tebe něco přečetl. nepsal jsi takhle vždycky. a ten vývoj je prostě podezřele šablonovitej podle pozorovatelova vzoru. může to bejt náhoda, ale přijde mi tak nepravděpodobná, že daleko spíš věřim v to plagiátorství. neřikám, že je úmyslný, že jsi parazit, ale to ten fakt pořád nevyvrací.
a omluv mě za tu diskuzi, ale svým chováním sis ji naprosto zasloužil
hm, fajn. podobnost tam vidím. nikdy jsem pozorovatelův styl nečekoval, takže sem ani nevěděl, co z toho vyleze. ale to, co jsi napsal, je podobný. v tom úsporném stylu. akorám mi chybí to zdůvodnění myšlenky, že jsem vykradl jeho styl? k tomu si došel jak? na základě podobnosti textu?
co se týká tématu - mně jde o postihnutí reality. vytvořit text, v kterým autor neexistuje. text kterej dává prostor čtenářovi, aby rovinul svou fantazii. nevím, o co jde pozorovatelovi, ale jeho texty jsou mnohy nasládlý, sebestředný.
co se týče mé literární inspirace, ta se týká salingera - devět povídek a flauberta - tři povídky, madam bovary.
poza:
Tu cestu zná dobře. V noci jen patníky odráží světlo z reflektorů, jinak tma. Kolem jsou stromy. Řady stromů. Má je rád. Uklidňují ho. Jezdí pomalu. Nikdy nespěchá.
Pustí si Mozartovu Malou noční hudbu a jen se dívá kolem. V tuto dobu nejezdí moc aut. Je klid. I ten jelen leží na silnici klidně.
Jen zlehka zpomalí, pak zatroubí. Nezvedá se. Zastaví, ale motor běží dál. Jelen se dívá směrem k němu. Nehnutě a upřeně. Klakson znovu zatroubí.
Nepřirozeně krátký věty. Někdy dokonce jen dvouslovný. Najdi tu na písmáku někoho dalšího, kdo to dělá.
Ty:
Procházel jsem mezi regály. Hledal nože.
Visely v řadách nad sebou. Vybíral jsem pohledem. Pak jsem sáhl po dlouhém s černou rukojetí. Pevně ji sevřel, natáhl pravačku k zemi, nakročil a dvakrát probodl vzduch.
Přejel jsem palcem přes ostří a pohlédl na prst. Na kůži se objevila kapka krve. Postupně rostla. Pak mi stekla na dlaň.
Prodíral jsem se mezi lidmi k pokladnám. Nikdo do mě nevrazil. Měl jsem nůž.
dialogy:
poza:
Ráno najde manželka svého manžela v kuchyni, jak napouští vodu do hrnce. „Kde jsi byl celou noc?“
„S Nelou.“ Zapne vařič.
„S Nelou?“
„S Nelou v motelu.“ Hledí na vodu a čeká až se začne vařit.
„Nemám náladu na tvůj humor.“
„Miloval jsem se s Nelou v motelu celou noc.“ Voda začne bublat.
„Chceš mi tím říct, žes mě podvedl?“
Vhodí jedno, pak druhé vejce do vařící se vody, při čemž souhlasně přikývne.
„Vždycky jsem věděla, že mě podvedeš.“ Usedne ke stolu.
„Mě to docela překvapilo.“ Hlídá deset minut na nástěnných hodinách.
„Líbilo se ti to?“ Otře si ospalky z očí.
Dialogy bez rozvitých vět. Jsou odděleny jen činnostmi stejného druhu, které udávají nějakou časovou souslednost.
ty:
Přišla chvíli po čtvrté. Ležel jsem v ložnici a dělal, že spím. Sprchovala se. Dlouho.
Otevřela dveře a vešla do pokoje. "Spíš?"
Prohlížela se v zrcadle na skříni. Byla jen v kalhotkách. Sledoval jsem její pohybující záda.
"Nespím."
"Jedl jsi? Nemáš hlad?" Oblékla si tričko a tepláky.
Neodpověděl jsem.
"Aha," odfkrla si a zmizela v obýváku.
Slyšel jsem, jak se vaří voda, televizi.
Nepůjde!
Vstal jsem, prošel kolem gauče, na kterém seděla. Umýval jsem si v kuchyni ruce. Pořád dokola.
používání třetí osoby tam, kde mluví první:
poza:
Na chvíli jsem usnul. A rozběhl se po kopci a vzlétl.
Tohle ještě neni tak očividný, ale první co jsem našel. Pokud bycs to chtěl výslovněji, milerád pro klid tvojí duše zapátrám dál.
ty:
Procházel jsem mezi regály. Hledal nože.
Napiš mi ty romány, o kterých jsi mluvil, že tuhle techniku používají tak často jako vy dva. A nejlépe cituj, pokud máš nějaký doma. Nebo alespoň najdi někoho tady na písmáka. Mimo Stývna teda, kterej tvrdí, že nekopíruješ od Pozy ale od něj:))
Tématická podobnost jde už trochu mimo styl, nicméně pro úplnost: dialogy mezi klukem a holkou o těhotenství, plánované vražde holky (Narvah: Dítě, Nůž vs. např. Revolvery - Poza).
To jsou moje tvrzení i s důkazama. Teď mi je vyvrať, nebo mi napiš rozdílnosti, které jsou mezi vašimi styly zásadnější než podobnosti.
"Věty o dvou nebo třech slovech.
Dialogy co nejkratší, bez proslovů, za nimž je vždy neějaká krátká činnost (položil misku)
a to se neustále opakuje. záběr prózy je stejný: max dvě tři scény. vraždění žen. sestra."
tohle má být ono? hehe. mám o hodně kratší věty. nepoužívám pitomý výrazy. píšu chladně.
"zbytek by se dal velice pohodlně poskládat z úryvků jeho textů."
mohl bys z jeho textu posládat něco, co se stylově podobá tomu, jak píšu? su na tebe fakt zvědavej
a ber to jako jasnou otázku ohledně tvý kritiky. dolož, že vykrádám jeho styl! dolož to tak, aby to bylo jasný, nebo tu radši fakt neoxiduj.
já jsem ti sem napsal důvody. to "jsem" byl poslední z nich. jeden pididetail. ale z těhlech pididetailů se skládá styl. pokud se dva styly v naprostý většině pididetailů shodujou, je pravděpodobný, že jde z něčí strany o kopírování stylu. napsal jsem ti, v čem se s pozou stylově shodujete. tys nepopřel ani jedinej ten bod. tak mi tu nemel, že tě tu nutim dokazovat nějaký negativní skutečnosti. postavil jsem svoje argumenty a ty jsi na ně nedokázal odpovědět jinak než idiotama a hajzlama. buď to vyvrať nebo napiš, nebo mi vyjmenuj víc rozdílů než já ti podobností, nebo prostě řekni, že se o tom dál nechceš bavit a já zmlknu.
já se mám vysrat na osobní útoky? nebyla tvoje kritika osobním útokem? mám dokazovat, že sem nevykradl pozorovatele, kterého od něhož jsem něco četl ani nevím kdy? ty seš fakt padlej na hlavu, ne? říkám ti, že jeho styl je nasládlej. já nasládle nepíšu. víš co znamená nasládlej? to znamená, že bych nikdy nepoužil slovo jako "hihňal" nebo podobný hovadiny, kterýma to má chlapec prošpikovaný.
a teď se, ty pošuku, rozjeď ty! kde máš další důkazy pro vykrádání stylu kromě krátkých vět a chybějící "jsem"? víš, co vůbec znaméná v próze mít styl?
"měl jsem dojem, že by to měl někdo vyslovit nahlas" - hehehééé! a pozorovatel by k tomu mohl ještě přihodit: "ano, kopíruje mě, ale mě to nevadí". vy ste fakt prima dvojka, klici. jeden lepší, než druhej.
jmenuj mi teda ty romány. cituj z nich.
ano, naše partička může lidem, který nechápou význam slova "obhájit" nebo "argument" přijít pošahaná
a vyser se na ty osobní útoky. co je to za módu? já jsem přišel s jasnou otázkou ohledně tvý prózy. když se neumíš obhájit, je samozřejmě nejjednoduší překřičet to urážkama, ale i kdyby se ti to povedlo, pořád nebudeš mít pravdu, dokud jí nedokážeš. nehledě na to, že tvoje důstojnost se mezitim rozkládá na neviditelný molekuly
G_B Show: ty seš dobrej typ hajzla, takovýho by na serveru fakt pohledal. nejdřív mě nařkneš z krádeže stylu svýho kámoše a pak chceš, abych doložil, že to není pravda. navíc to zdůvodňuješ natolik iditsky (chybějícím "jsem"), že jaksi vůbec nechápu, jak s takovým prozaickým idiotem vést relevantní diskusi. opravdu zvaž, zda uživatelům svým působením ve funkci kritika něco přinášíš. zatím mi připadá, že děláš pouze ocáska svým pošahaným kámošům ve zmíněné sekci.
Narvahu, jestli po mně chceš odůvodnění a sám jsi schopen jenom těch subjektivních, je celá diskuze předem zbytečná. Chápeš, co jsem ti chtěl říct tou předešlou kritikou? Mě nezajímaj "argumenty" typu: "tenhle nasládlej styl, kterým píše pozorovatel, už mám dávno za sebou", když je ničim nepodložíš.
Můžeš tvrdit jakejkoli blábol. Ale pravdivej se stane až tehdy, když ho dokážeš. Tvoje věty jsou zatim jenom ten blábol. Nicméně jestli v tom hodláš pokračovat, stačí to říct jednou a já už tu nebudu oxidovat. Chápum, že takový obvinění neni příjemný, kor veřejně. Ale měl jsem dojem, že by to někdo měl vyslovit nahlas. Pokud nechceš pokračovat, stačí říct. Jen bych rád zdůraznil, že kdybych tě nepovažoval za někoho, kdo je schopnej psát čitelnou prózu, nikdy bych ti sem žádnou kritikou nepřispěl.
aha. chybí tam "jsem". tak to je fakt prča. přečetl si vůbec někdy nějakej román? čteš vůbec prózu? kdes vzal dojem, že jseš kompetentní se k próze vůbec vyjadřovat?
je ta vaše partička natolik pošahaná, že se čtete navzájem a jeden je pro toho druhýho "literárním guru"? tak mi to totiž připadá. začínáš být čím dál legračnější. jako tím, jak se snažíš vysvětlit svoje myšlenkový postupy.
G_B_Snow: tenhle nasládlej styl, kterým píše pozorovatel, už mám dávno za sebou. nikdy by mě nenapadlo inspirovat se něčím takovým.
stačí ti to takhle?
nebo seš tou svou pošahanou myšlenkou posedlej?
Procházel jsem mezi regály. Hledal nože.
tohle jsem viděl jenom u pozy. nikde jinde. ani v knížkách, ani tady na písmáku. myslím tu druhou větu, kde chybí "jsem".
Narvah: můžeš mi popsat, v čem je to vysvětlení hloupý? protože jestli ne, napíšu, že je hloupá tvá kritika mýho vysvětlení. samozřejmě bez udání důvodu. je to tak vždycky jednodušší.
už sis přečetl ty avizovaný povídky?
StvN: chápu, že tě zajímaj moje povídky a máš potřebu se k nim vyjadřovat, ale nejsou tématem týhle diskuze. Taky tady nezmiňuju, že se mi nelíbilo, jak sis oholil vlasy.
Co je vlastně tvoje otázka? Napsal jsem, že Narvah kopíruje styl. nezdá se mi, že by se tebou poza nějak výrazně inspiroval, ale nevidim do vašich soukromých zpráv a je mi to jedno. to, jestli narvah kopíruje pozu nebo tebe nemění nic na tom, že kopíruje.
vymlouvat se na dobu atd. je směšný. já v ní taky žiju, žije v ní winter, žije v ní kandelabr a každej máme jinej projev. až na narvaha a pozu. pochybuju, že jsou to stejný lidi se stejnym smýšlenim a světě nebo literatuře. pokud si to myslíš, je to tvoje věc, ale narozdíl od těch stylových podobností to prokazatelný neni, takže to nepovažuju za relevantní argument.
pozorovatel
03. 07. 2009
Vidíš to špatně. Já nehodnotim. Neříkám o formě nic. Neni to třeba. To, co se snažim říct tobě je to samé. Není třeba o takových věcech mluvit. Druhá věc je, že ty o tom ani mluvit nemůžeš, protože to je asi jako kdyby jeden konstruktér poučoval druhého, že špatně kótuje. Je jasný, že to jde napsat různými způsoby a je možné se o tom bavit, konzultovat, ale napadat celkový koncept nebo přístup, to tu podle mě nemá své opodstatnění.
pozorovatel
03. 07. 2009pozorovatel
03. 07. 2009
Napsal bys Ecovi, že ho jako chválíš, že se zdá, že přemýšlí o formě? Počítám, že ne. To můžeš napsat někomu, kdo se psaním začíná a nezná ani pořádně pojmy, ale my jsme už všichni trochu dál. To můžeš rovnou napsat, že se ti líbí, že se snaží psát gramaticky správně, opravdu.
pozorovatel
03. 07. 2009
Lukáši, trochu mě zaráží, že se stavíš do pozice jakoby nějakého učitele. Myslím, že Narvah to zvládá docela přesně tak, jak chce. Jako napsat, že začal konečně stavět, přemýšlet, to si děláš prdel? To ti FAMU vážně tak leze na mozek?
pozorovatel
03. 07. 2009
Aspoň tu je poznatelnej styl. Narozdíl od toho prostého vyprávění, které produkuješ ty, Adame:)
Nicméně já mám rád Narvaha, poza a kandelabra, protože jsme si všichni v lecčems podobní, ale nejsme stejní. Jsme si podobní proto, že vyrůstáme ve stejné době, jsme produkt společnosti, který si akorát víc všímá. Ale každý to pojímá po svém. Každopádně jdeme dopředu, nevracíme se, jak je tu zvykem, k magickému realismu nebo ke klasickému příběhu. Docela dobře rozdíly vystihl Lukáš. Jako snad nemůže myslet jako argument používání krátkých vět nebo něco podobného. Musíš se chopit celkového stylu myšlení, situování. Narvah je mnohem víc reálnější než pozo. Lukáš si příběhy vymýšlí, zatímco Narvah píše to, co prožil, je v tom veliký rozdíl.
pozorovatel
03. 07. 2009
jasně, pozorovateli. vykradl jsem tvůj styl a teď se snažím psát jak ty. brzo přemluvím nějakýho týpka s bavorákem a pudem natočit nějaký to video, a vrzem to na net. omg
pozorovatel
03. 07. 2009
G_B Snow: to je fakt dost hloupý vysvětlení. nic jiného jsem ovšem ani nečekal.
Jinak: stydim se za použití slova hanebný. Ale za obsahem si stojim. Věty o dvou nebo třech slovech. Dialogy co nejkratší, bez proslovů, za nimž je vždy neějaká krátká činnost (položil misku) a to se neustále opakuje. záběr prózy je stejný: max dvě tři scény. vraždění žen. sestra.
konkrétně v tomhle případě je stejný úplně všechno. jediný co tvá próza postrádá je pozorovatelův autistický humor. zbytek by se dal velice pohodlně poskládat z úryvků jeho textů.
Doporuřčuju se mknout např. na povídku moje sestra nebo S mrtvou Klárou v posteli.
Zbytek odpovím večer, jdu pryč.
Hehe, neavizoval jsi pozu ty sám Narvahu? Já jen, aby byli jasno, proč tu jsme s pozou spolu...
pozorovatel
03. 07. 2009
to si děláš legraci, ne? že jsem se lukáši VYDAL TVOU CESTOU? to už je ovšem opravdu jen k pousmání. jako bezva, když kámoši drží spolu. ale dělat to takhle mi přijde dost ubohý
pozorovatel
03. 07. 2009
Tak jako Adame brzdi, nebo tě vyzvu na souboj. Lukáš píše tak, jak píše, protože se to naučil ode mě. Nikdy by mě ale nenapadlo nařknout ho z kopírování nebo vykrádání. Tohle od tebe nebylo moc hezké. Narvah je svůj, možná něco okoukal ode mě, ale určitě ne od poza.
teď jsem si všiml, že máš navíc ocásek "kritika". o to mi to celé přijde zábavnější. tak, milý kritiku, dolož svá tvrzení. a začni rovnou přemýšlet o tom, zda pro tebe a pro Písmák nebude lepší, když se funkce vzdáš.
zeptám se samože i pozorovatele. to mě fakt zajímá. přijde ti lukáši, že jsem vykradl či vykrádám tvůj styl? to by mě fakt zajímalo, hehe
pozorovatele moc nečtu. nikdy mě nenapadlo, že bych kopíroval jeho styl.
máš zvláštní metody někoho atakovat. slova jako "vykrádání cizího stylu", "hanebný způsob".. je ti dobře?
"jenom zoufalci kopírujou"
"zkus bejt tvůrce"
to mě rozesmálo asi nejvíc. fakt dobrý! a navíc to nahodit přes svýho kámoše. opravdu pobavilo.
těším se, že mi teď vysvětlíš, jak si ke svému závěru došel, že srovnáš tento text s některým od pozorovatele a doložíš svá tvrzení, respektive své napadení.
pokud to nedokážeš, stane se z tebe nejspíš novej místní pošuk. pokud už jím teda nejseš.
avi všem. jak jinak ;)
Máš určitě schopnost psát tak, aby to bylo čitelný. Ale přijde mi hanebný, že svuj talent plácáš na vykrádání cizího stylu, místo aby sis našel vlastní. Tohle je k neroznání od pozorovatelových próz a pochybuju, že jsi to napsal dřív, než jsi četl jeho. Jenom zoufalci kopírujou. Zkus bejt tvůrce. I když je to ta náročnější cesta, nakonec se vyplatí.
melancholická dívka
22. 06. 2009
Taky bych to napsal asi trochu jinak:)
Jsem mi nevadí. Je pravda, že ten začátek je poněkud těžkopádný. Pak už je to dobrota.
Procházel jsem mezi regály. Nože.
Visely v řadách nad sebou. Vybíral jsem pohledem. Volba padla na dlouhý s černou rukojetí. Pevně sevřít, pravačka natažená k zemi, nakročit a dvakrát probodnout vzduch.
?
No, je to jiný, no, ano.
Každý se holt vyjadřuje tak, jak mu ruka narostla. Já mám zase rád středníky a dvojtečky a interpunkci vůbec. Je to věc stylu.
no, taky bych řek. se tomu vyhnout. třeba tím, že se to dá do přítomnýho času. asi si o tom něco přečtu radši ;)
pozorovatel
08. 06. 2009
metb: nojo.. "jsem" mi dělá fakt problém. zrovna nedávno jsem přepsal něco krátkýho z ich formy do té druhé - nevím jak se tomu říká. prostě nevím, čím to nahradit. napadá tě něco?
poz: nakonec jo, no ;)
t: ale miro ;)
mue: ty taky!
jjj:in cold blood ;)
Ale dobrý. Jen v prvních pěti krátkých větách máš čtyřikrát "jsem", to mi vadilo. S tvými postavami se dá cítit, měl bys napsat něco delšího.