Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TERMINATOR SALVATION - žádné spasení ságy, spíš terminace

19. 06. 2009
7
70
9758
Autor
Induan

Na "Terminátor: Salvation" jsem se jako každý fanda skvělé sci-fi ságy o blížící se apokalypse lidstva až příliš těšil. Každý, kdo má rád tuto sérii, se asi už od prvního dílu nemohl dočkat, až jednou uvidí Hunter-killery v plné akci. Mohlo to dopadnout jinak než částečným zklamáním?

Terminator: Salvation - žádné spasení ságy, spíš terminace
 
Temnotu ostře protínají záblesky laserových zbraní a světlomety smrtících vznášedel Hunter-killer. Housenkové pásy drtí lidské lebky jako ořechy a partyzáni z hnutí odporu svádějí se stroji nerovný boj, který se spíše podobá jen zoufalé snaze o přežití. Tak vypadaly ve všech předchozích dílech ságy záběry z války posledních zbytků lidstva proti kybernetickým armádám počítačové supersítě Skynet - sítě, která nabyla vědomí a vyhlásila nejprve nukleární a poté robotickou válku lidstvu. A bylo to mrazivé a bylo to působivé a možná právě toto nás všechny na předchozích filmech o terminátorech nejvíc oslovovalo. Krátké vzpomínky z beznadějné války... Nevyhnutelná blížící se jaderná apokalypsa... Děsivé sny Sarah Connorové o dětech hořících jako papír v atomových plamenech...
Terminator Salvation
 
Pronásledovatel v podobě neodbytného terminátora byl vlastně jen poslem zvěstujícím špatnou zprávu o konci lidstva jak ho známe a akční částí děje filmů, jejichž působivost byla mnohem víc v tom, co filmy ukazovaly jen sporadicky a nechávaly naší představivosti a čemu se hrdinové snažili zabránit prostě jen tím, že přežijí a stanou se tvrdými a houževnatými partyzány až tragikomicky nepatřícími do naší doby, ale připravenými v neodvratně hrozivé budoucnosti vzdorovat strojům i vražednému radioaktivnímu spadu.
A tak každý z nás netrpělivě léta čekal, až budou jednou počítačové triky tak levné a dokonalé, že z této nejstrašlivější a naprosto zoufalé války uvidíme víc než jen pár záběrů a naše nejhorší noční můry se konečně zhmotní na plátně. Po třetím dílu, který byl jen dále nastavovanou kaší, chybělo mu opravdové napětí, hlubší psychologie postav i dobré herecké obsazení a končil nevyhnutelně očekávaným soudným dnem, se to prostě muselo stát a tvůrci nás už déle napínat nemohli.
Jenže velké očekávání předpokládaného často svazuje autory různých pokračování filmů až příliš a tak, protože chtějí udělat raději nečekaný tah než jen slepě splnit to, co si publikum žádá, pustí se většinou trochu jiným směrem. A to se samozřejmě nevyplácí, protože to, co je na něčem dobré, se nemá měnit a naplnění očekávaného přání nejde většinou zalepit sebelepší náhražkou. Prostě když si dítě celý rok přeje k vánocům kolo a až do poslední chvíle ho rodiče napínají, že by ho dostat mohlo a pokud ho pak pod stromečkem nenajde, bude trochu zklamané, ať už tam najde cokoliv jiného. Kvůli kouzlu splněného přání.
 
Terminator Salvation
A autoři Terminátor: Salvation se bohužel zachovali tak trochu jako takoví rodiče, kteří dítě namlsají a pak se ho snaží uspokojit náhražkou, která se líbí jim, aby ukázali, že oni ví nejlíp, co je pro dítě dobré a nebudou se přece chovat očekávatelně, protože nejsou nějaký stroj na splněná přání. A i když sen je někdy lepší než jeho naplnění, jakékoliv náhražky působí jen hořkost.
 
A tak když jednou virtuální svět terminátorů a jaderné apokalypsy známe z předchozích dílů v určité podobě a někdo nám začne nutit svět byť jen trochu rozdílný, zklamání je nevyhnutelné.
Když Hunter-killer nevypadá jako původní Hunter-killer, když se boje neodehrávají v noci na známém depresivním pozadí, ale za denního světla a ty noční nepřipomínají bitvy z původních filmů, když se z obecně známých a očekávaných prvků stanou okrajové a propracovaná psychologie postav a logika příběhu je nahrazena náplastí nových matoucích technických vymožeností, na kterých se jen předvádí současná technologie a počítačové triky bez skutečné hloubky děje, stane se to, co se stává pokračováním kultovních sci-fi až příliš často - vznikne slepenina všeho možného, s plytkým dějem, nevýraznými hereckými výkony a ohňostroj triků přehlušující svou výrazností cokoliv lidského, co kultovní filmy dělá kultovními.
 
Kde nový Terminátor bere inspiraci, tam kde se za každou cenu snaží být nový, nepředvídatelný a jiný než předchozí díly? Všude možně. Například ve filmu "Impostor" (česky Dvojník - podle povídky Philipa K.Dicka) o lidském klonu vytvořeném tak, aby si myslel, že je skutečný člověk a neví, že celá jeho existence má jediný účel - zmást lidi a zabít svůj cíl pomocí bomby, kterou má místo srdce. No - proč nevyužít tento model v téměř nezměněné podobě v novém Terminátorovi. A co nový remake Války světů? Výborně - koncept sbírání lidí obřími roboty do klecí se tvůrcům Terminator: Salvation také šiknul. Dokonce si autoři vypůjčili i působivý nízkofrekvenční zvuk pohybujících se tripodů. Prostředí chodeb stylově z Matrixu. I hudba, napůl ještě z Temného rytíře. A tak dále. Prostě uvaříme polévku ze sekery (původního Terminátora) a vrazíme do ní všechno možné a sekeru nakonec vytáhneme a voila - máme tu originální chutný nový pokrm, jen nemá nic společného s onou sekyrou. Ale že tak vlastně diváka autoři oklamou a servírují mu něco jiného, než je na jídelním lístku, není nepodstatné.
 
Herecké obsazení je bohužel až na výjimky současné - nenalezneme v něm prakticky jakékoliv pojítko s předchozími díly, což bývá zvykem u dobrých pokračování filmů. Dokonce i Arnold Schwarzenneger je v něm jen počítačová grafika, která se objeví na pár záběrech, tentokrát bez jakékoliv psychologie jeho postavy - prostě tvoří jen design T800. To vše tím pádem jen ještě více narušuje původní ságu. Na co vůbec angažovat v tomto filmu Helen Bonham Carterovou, když jí nedáme žádnou zajímavější příležitost si ve filmu zahrát? Na co do hlavní role obsadit Christiana Balea, možná skvělého Batmana (bohužel si autoři neodpustili jeho Batmanovskou jízdu na motorce, až příliš nápadnou), který ale v roli velitele rebelů Johna Connora, zatíženého znalostí vlastní budoucnosti, působí jako pěst na oko a nedokáže ji psychologicky rozehrát (a ani k tomu bohužel nemá žádnou příležitost)? Určitě bych si na jeho místě dokázal představit někoho drsnějšího, na kom by to, co za svůj poměrně vyjímečný život prožil, zanechalo viditelnější stopy, než že se prostě tváří vážně a seriózně. V jeho výzvách do vysílaní k rebelům "Jestli mě slyšíte, pak jste odboj" není žádný náboj a kam se jeho postava vyvoleného mesiáše hrabe na Paula Atreida z Duny v podání Kylea McLachlana nebo Nea z Matrixu, v podání Keanu Reevse. Ale ona také jeho postava nedostává k ničemu podobnému příležitost. Scénáristé mu ji prostě nedali. Udělali z něj řadového velitele, na kterého jeho předpovězený osud teprve čeká, i když tomu vlastně z filmu ani nic moc nenasvědčuje. Sam Worthington sice v roli "Impostora" Marcuse Wrighta podává dobrý herecký výkon, ale protože se vlastně jedná o roli epizodní - terminárovskou - je škoda nerozehrát naopak více Baleovu roli Johna Connora.
Hydrobot
 
Z Matrixu si nový Terminátor také bere víc než je zdrávo, především co se týče hudby a vizuální stránky a některých dalších věcí (ústní rozhovor Skynetu s "Impostorem" atd) a dokonce si vypůjčili z Hvězdné pěchoty Michaela Ironsida, skvělého herce, který je ale bohužel s jeho životní rolí v Hvězdné pěchotě až příliš spjatý a mimo jiné byl jako generál ze stejného důvodu použit i v počítačové hře Command & Conquer: Tiberium Wars (Z této hry si autoři půjčili dokonce i design obřího robotického avatara. Buď se filmový průmysl a průmysl počítačových her nadále sbližuje nebo autoři Terminátora 4 rádi paří C&C.) Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš a obsazovat jej do podobných rolí, protože v ní byl skvělý v jednom nezapomenutelném filmu, je zcela zcestné a připomíná to klasický scénář: "To je náš hit" - prostě už po něm nikdo nechce nic jiného, než aby stále dokola hrál svou roli, ve které byl skvělý a tím z té role vytváří jen konzumní produkt. Už není velitel, ale reklama na velitele. Přitom v mnoha dalších filmech uměl i jiné typy, které by se do filmu hodily - namátkou záporák v Total Recall.
 
Samozřejmě ve filmu velmi chybí Linda Hamilton alias Sarah Connorová, bez které Terminátor není Terminátorem. Důležitou postavou je v novém dílu Connorův otec, Kyle Reese, kterého v prvním Terminátorovi ztvárnil Michael Biehn (z dalších Cameronových filmů např. desátník Hicks z "Vetřelců") a dal jeho postavě hloubku. Přesně tohoto herce bych si uměl představit v jeho současném věku jako budoucího Johna Connora, i když by tím pádem asi až příliš připomínal svého otce a Michael Biehn už prostě není hvězda. Uměl by ale určitě mnohem lépe zahrát vojáka zkoušeného osudem, jako to dělal v prvním filmu.
Každopádně v novém filmu se postava Kylea Reese objevuje jako teenager a hraje ho bůhví proč mladý Checkov z nového Star Treku - rus Anton Viktorovich Yelchin. Špatná volba řekl bych. Pokud ta postava měla být výrazná a důstojná, prostě není. Ale tak je to v tomhle filmu skoro se vším. Není to výrazné a všechno to snažení o jakékoliv nepředvídatelné pokračovaní slepené ze všeho možného není ani moc důstojné.
 
Nové stroje z Terminátora, ukradené tak trochu ze hry Tiberium Wars
Terminátor byl skvělá sága. Jedna z mála sérií, kde druhý díl v mnoha ohledech předčil první (jako další bych jmenoval třeba Vetřelce, které také režíroval James Cameron a kreatury také navrhoval skvělý, loni zesnulý, Stan Winston - budiž mu země lehká a v titulcích nového Terminátora se mu dostalo in memoriam poděkování). Ale stejně jako Vetřelce, i Terminátora třetí a čtvrté pokračování zabilo. V obou případech ne zase tak výrazně, protože to by producentni těžko dopustili, ale dost na to abychom byli zklamáni.
A konečný verdikt? Samozřejmě to není špatný film. Ani být nemůže, protože film za tolik peněz snad ani zkazit nejde. Ale je to film v podstatě průměrný, který neosloví. Stejně jako většina filmů točená stylem "Co nejvíc triků a na scénáři nezáleží..." Také absence původního hudebního tématu Brada Fiedela filmu neprospívá a jeho nahrazení opět Temno-rytířským tématem říznutým Matrixem je chabá náhražka. Rozhodně dobrou práci odvedli trikaři i většina herců, ale špatnou autoři scénáře (respektive ti, kdo takový scénář použili) a režisér.
 
Je samozřejmě těžké vyrovnat se v režii Cameronovi. Ale v tomto případě myslím byla volba režiséra špatná svou průměrností, protože podobně velký a očekávaný film si žádá velkého režiséra. A co tedy na závěr vzkázat režiséru McG (Joseph "McG" McGinty Nichol - točil například klipy - mimo jiné Pretty Fly pro The Offspring nebo filmy Charlieho andílci a také "We are marshall" (Návrat na vrchol)), který si prý brousí zuby na remake: "20000 mil pod mořem" a na "Blade Runner"? Ať to nedělá...
 
 
Režie: McG
Scénář: John D. Brancato, Michael Ferris.
Hrají: Christian Bale, Anton Yelchin, Moon Bloodgood, Sam Worthington, Common, Bryce Dallas Howard, Helena Bonham Carter, Roland Kickinger, Jane Alexander, Michael Ironside a další..
Délka: 115 minut
Premiéra v ČR: 4. června 2009
*Použity odkazy na fotografie z www.mtv.com/movies/ Všechna práva autorů vyhrazena.

70 názorů

Jo, ta diskuse pod dílem je šťavnatá. Kdysi jsem byl přesvědčený, že lidé sem podstrkují své napsaniny jenom kvůli těm diskusím, které se pod ním strhnou. Taky jsem časem poznal, že čím horší autor, tím větší škorpil.


Induan
30. 05. 2021
Dát tip

Tak jsem si pročetl ty staré komentáře a musím řict, že ten film nejvíc prověřil čas. Nezestárnul vůbec dobře a nedostavuje se žádná nostalgie ve stylu: "Jé - to bych zase někdy rád viděl!" Na všechny ostatní rád občas kouknu - včetně těch nových blbin - 5 a 6 - ale po tomhle ani nevzdechnu a to je škoda, protože jsem se vždycky těšil, až uvidím z té temné budoucnosti z 1 a 2ky víc. A voni mi to zabili :-( Ještě, že existuje hra Terminátor - Future shock a Terminátor - Skynet. Ty mají přesně tu atmosféru, na kterou se člověk těšil a chtěl ji zažít už od jedničky...


Induan
30. 05. 2021
Dát tip

Děkuji, Květoni! Jsem rád, že moje prácičky ještě po 12-ti letech někoho zajímají!


Recenze má za úkol představit a posoudit z osobního hlediska, na rozdíl od kritiky, která má objektivně hodnotit. A tohle se mi jeví jako zcela plnohodnotná, sdělná a čtivá recenze. Poprve jsem ten film viděl v Bulharsku, v letním 3D kině, v původním znění s obrovskými titulky v cyrilici a díky množství vypité rakie mi v hlavě utkvěl pouze Arnoldův křečovitý úsměv. Podotýkám, že jsem snímek pak viděl ještě několikrát za střízliva, ale úplně jsem k němu přilnout už nedokázal. S tvými postřehy se dokážu ztotožnit. Dobrá práce.


Induan
16. 07. 2009
Dát tip
Díky :) Vím, že by mohla být i lepší, ale byla to spíš taková odpočinková věc.

Augustus
14. 07. 2009
Dát tip
Pěkná recenze, sice není zcela bez chyb, ale obecně s ní souhlasím a je mi svým pojetím natolik sympatická, že dávám TIP.

StvN
30. 06. 2009
Dát tip
Včera jsem byl na Terminátorovi v kině a musím říct, že jsem byl příjemně překvapen. Na dvojku to samozřejmě nemá, mohlo to být natočeno jinak, určitě kdyby to totčil třeba Švankmajer, tak by to dotalo jiný náboj. Ty bys ale v recenzi neměl zohledňovat to, jak bys to udělal ty nebo co by sis představoval. Já mám za to, že zpracování je velmi povedené. Scénář dává smysl. Co se týká tvých postřehů ohledně Hvězdné pěchoty a třeba Impostoru, tak určitá podpobnost tu je, ale ne taková, abys to musel zmiňovat v recenzi. Že nějaký herec hrál ještě někde jinde pro tebe nemůže být důvodem ke kritice. A s tím Impostorem to není tak docela shoda, neboť tady byl ten Terminátor kladný a jeho role dává celému příběhu nový smysl. Takže tohle podle mě není důvod ke kritice. Tvou recenzí jsem byl připraven na nejhorší, ale nyní s tebou v mnohém nesouhlasím. Bavil jsem se od začátku do konce.

Induan
26. 06. 2009
Dát tip
Mě kritika nevadí, ale musí být konstruktivní. Já se neospravedlňuju, ale zdůvodňuju, proč jsem hodnotil, jak jsem hodnotil. To by kritik měl.

libik007
26. 06. 2009
Dát tip
Že se neospravedlňuješ? Pořád se mi snažíš vtlačit něco o tom, že jsi to vlastně udělal všechno správně a že máš ve všem pravdu. Znovu ti opakuji, že mě to nezajímá a jestli nechceš napříště poslouchat kritiku, tak si zaškrtni, že jí nechceš poslouchat a budeš mít pokoj.

Induan
26. 06. 2009
Dát tip
Tak jako Ty jenom kritizuješ moji práci, tak zrovna tak já kritizuju práci autorů filmu. Rozhodně dobrou práci odvedli trikaři i většina herců, ale špatnou odvedli autoři scénáře (respektive ti, kdo takový scénář použili) a režisér.

Induan
26. 06. 2009
Dát tip
Já se taky ani náhodou neospravedlňuju. A kritizovat musí být co. Vadí mi lidi, kteří jenom nadávají a urážejí.

libik007
26. 06. 2009
Dát tip
Komu není rady... Tak si příště zaškrtni, že nechceš poslouchat kritiku, ať tady máš jenom pozitivní reakce. Mě žádné tvoje ospravedlňování nezajímá.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
No prosím - v případě Terminatora i Transformers jsem byl kritický ještě málo: http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/recenze/clanek.phtml?id=640915#hodnoceni

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
A ještě jedno doplnění k tomu všemu - Nejde prohlásit za pokračování ságy něco, co už s ní prostě má jen málo společného. To jde u nového restartu série, jako jsou třeba nové verze Batmana nebo Star Treku, ale musíte si z původních verzí vzít to dobré a ne to špatné. Můžete také vzít špatné herce a zničit nimi dobrý scénář, ale nemůžete vzít dobré herce a špatný scénář zachránit (pokud ho nepřepracujete - samozřejmě). Vyhazování peněz typu: Zaplatím dobré herce a obsadím je do špatného scénáře... je k ničemu - slouží jen k vydělávání peněz a udržení filmu za každou cenu mimo béčkovou linii. Nový Star Trek je úspěšný jen díky tomu, že se předlohy až křečovitě držel, i když z filosofické záležitosti udělal akční podívanou. Batman zase začal opravdu od začátku a proto nevadí, že je jiný, než jsme bývali zvyklí a to i proto, že hlavní hrdina je stále to hlavní, co se příliš nezměnilo - prostě osobnost a navíc tajemná. Terminator Salvation je opravdu jen slepenina všeho možného za účelem vydělání peněz a oslnění publika triky. Napětí i tajemno se vytratilo.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
Mimochodem - budu citovat například uživatele POMO z té stránky, na kterou jsi dal odkaz: "Film sa rozbehne ako najhustejší postapokalyptický akčný orgazmus od druhého Mad Maxa. Od Camerona si požičiava iba mená postáv, zaujímavo uvádza dobre obsadenú dvojku Worthington/Yelchin, pohlcuje atmosférou a novými “smrťákovými” T600-vkami i transformerovskými obrami, ktorí vydávajú rovnaké zvuky ako Spielbergovi Tripodi. Parádny vizuálny masaker, labužnícky si vykračujúci béčkovo jednoduchou, ale maximálne zábavnou a efektnou cestou príslušného subžánru. LENŽE... v druhej polovici sa snímka rozhodne vyhovieť aj tým, čo si naivne myslia že tvorca Charlieho anjelov ovláda rozumom riadené univerzum Jamesa Camerona, začne sa viacej napájať na jeho motívy, zasahovať do nich a všetko nadšenie postupne vyprcháva. McG tie Cameronove filmy snád ani nevidel. Videl maximálne Scottovho Blade Runnera, v ktorom ho najviac upútali ohne, šlahajúce z komínov. P.S.: Worthington tu má výraznejšiu a dôležitejšiu postavu než je Baleov John Connor. Danny Elfman nevýrazný." Nezbývá než souhlasit. Toho Mad Maxe II jsem v tom také vycítil a to na tom bylo dobré.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
Tak dík za dovolení. Jen ať si pindá, na to my jsme zvyklí...

libik007
25. 06. 2009
Dát tip
Napsal jsem jasně, že nemůžeš psát DOBRÉ recenze(ne úplně jasně, ale myslel jsem, že to bude jasné). Špatné recenze samozřejmě psát můžeš.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
Ale - to jsou mi novinky. Myslel jsem, že nejsem nikde organizovaný a tak si můžu pindat co chci, stejně jako Ty :D

libik007
25. 06. 2009
Dát tip
Induan - vidíš, sám jak píšeš - nezvládneš najít nic pozitivního nebo objektivního. Nemůžeš tedy psát recenze(resp. dobré recenze), protože na to nemáš.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
oplývaly.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
Ono to tentokrát bylo fakt těžké - najít něco pozitivního. Snad jedině ty triky a herecký výkon Sama Worthingtona, ale to jsem zmínil. Co pomůže, že angažovali dobré herce, když jim nedali prostor pro hraní. A sladký konec s darovaným srdcem, to už bylo opravdu příliš, to jsem radši ani nezmiňoval. Vzít Batmana a udělat z něj Johna Connora, včetně motorky a hudby, to už je fakt zoufalství a je to autorů filmu nedůstojné. Je to opravdu slepenina všeho možného a drive, kterým původní dva filmy oplývali naprosto vymizel.

libik007
25. 06. 2009
Dát tip
Svůj názor samozřejmě přidat můžeš. Ovšem je důležité, abys film zhodnotil a poté následovala tvoje osobní kritika, ne že to je pouze kritika, která o filmu nic neřekne, kromě toho, že ses snažil najít jen to nejhorší, nehledě na to, že vyčítáš i úplný blbosti.

Induan
25. 06. 2009
Dát tip
Promiň, ale co vidím, to vidím. Vůbec bych neváhal film pochválit, kdyby byl důvod. Tak jako chválím spoustu jiných filmů, i když se mi třeba ani moc nelíbily, ale řemeslně byly dobře zpracovány (viz. poslední Transformers 2 nebo předtím Star Trek atd). Kdyby byl tenhle film udělán opravdu řemeslně dobře, určitě by nebyl tak propastný rozdíl mezi kvalitou scénářů jedničky a dvojky na straně jedné a trojky a čtyřky na straně druhé. Prostě nikdy nepochopím, proč když už dá někdo tolik peněz do natočení filmu, proč si sakra nedokáže zaplatit pořádný scénář. O nekonzistenci pokračování s původním příběhem, ze kterého si bere spíš to špatné než to dobré, ani nemluvím. Promiň, ale za svým názorem vyjádřeným v kritice si stojím a myslím, že filmu ani trochu nekřivdím. A myslím, že podobné výtky najdeš na spoustě fór a ve spoustě dalších recenzí. Ale tohle je samozřejmě recenze subjektivní (možná spíše kritika) a psaná opravdu spíše pro účely vyjádření osobního postoje, i když byla snaha o objektivitu (jak píšu na konci, za tolik peněz se snad ani špatný film natočit nedá a nejvíc vyčítám tvůrcům a scénáristům to, že nedali hercům prostor k tomu, aby z filmu udělali něco víc, protože potenciál tam byl). Původní Terminátoři pracovali s úplně jinými prvky než současní filmaři to prostě už tak neumí, protože se příliš soustředí na výpravu a dobře víš, že to je problém většiny současných sci-fi.

libik007
25. 06. 2009
Dát tip
Dost špatné, dost neobjektivní. Základem recenze by měl být nadhled. Samozřejmě film jako takový nejde hodnotit naprosto bez subjektivního dojmu, ale autor by se tomu měl přiblížit. Nesnažíš se zhodnotit film, ale pouze najít jeho chyby. Že už někde bylo něco použito? To není zásadní. Pomalu všechno už bylo všude jistým způsobem použito - důležité je, jestli to "funguje". Taktéž hned úvodní kritika toho, že se film nedrží původní koncepce. To bys snad chtěl počtvrté to samé? Myslím si, že trojka ukázala, že toto téma je již vyčerpané jde se dál... Místo toho, abys hodnotil změny, hodnotíš jenom, že se ti nelíbí, že už něco není postaru(ano, není tam živý Arnold, smiř se s tím). Samozřejmě tento film není revolucí, není to špička mezi filmy, ale rozhodně neurazí(pokud se teda člověk nechce topit v slzách nostalgie a zapomenout na vše ostatní). Takže buď se snaž psát trochu objektivněji nebo radši vůbec. O tom, že tento film nebyl širokou veřejností, ale i zkušenějšími filmaři přijat nijak zvlášť špatně svědčí i tento odkaz : http://www.csfd.cz/film/227774-terminator-salvation/

Induan
24. 06. 2009
Dát tip
Dík! Potěšilo :)

StvN
24. 06. 2009
Dát tip
Docela hezky napsaná recenze. Je sdílná, přehledná, nejspíš i trefná, ale o tom se přesvědčím v kině.

Vaud
23. 06. 2009
Dát tip
Mozna to melo byt misto Salvation jen Salivation :-)

Vaud
23. 06. 2009
Dát tip
skvely - slysel jsem, ze je to jiny nez Terminator - ze je to sci-fi, ktera s puvodni serii neni moc spjata - treba uz je era kultovnich sci-fi ta tam (krome Transformers, coz bylo prijemne prekvapeni) Moc jsem se tesil na Watchmen a ve tretine jsem to vypnul...

Induan
21. 06. 2009
Dát tip
A ještě mě tak napadá - asi z toho není tak úplně jasný, proč recenzuju na Písmáku filmy. No ono filmy jsou prostě můj obor. Jednak jsem taková chodící encyklopedie filmů a jednak sám občas točím, stříhám, atd. Takže prostě filmy pro mě znamenají hodně a rád se jim věnuju. Ještě raději než literatůře samotné, protože filmové výrazové prostředky jsou z mého pohledu jejím rozšířením a vylepšením a film vidím jako vizualizaci scénáře, což je samozřejmě taky svým způsobem literární dílo. Prostě filmy jsou vlastně celej můj svět a tak není divu, že se jim věnuju i tady a doufám, že to moc neva a rádi se o nich něco dozvíte, i když to nebude zase tak profesionálně na úrovni :)

Induan
21. 06. 2009
Dát tip
Mimochodem - že lidi přestávají psát komentáře, to je u recenzí a podobných věcí na Písmáku celkem normální. Jednak sem lidi chodí číst jiný věci a jednak nemaj trpělivost dočítat do konce ty dlouhý. A když si přečtou recenzi, co taky k tomu vlastně mají říct? Hmm - dobrý? Takže to mi vůbec nevadí, že to moc nekomentují. Důležité pro mě je, že to čtou. Když budu chtít komentáře, napíšu básničku. S povídkama a jinou prózou se tu ani nemá cenu namáhat, málo kdo to čte :( Navíc mi próza nikdy nešla a jsem dyslektik. Takže o důvod víc zůstat u básniček. Tohle tedy opravdu ber spíš jako službu Písmákovi z mého oboru a zároveň trénink na psaní článků, kterej potřebuju kvůli svejm projektům a tady se dozvím názor na svoje psaní, to ano, a za to samozřejmě děkuji. Mě samozřejmě zajímá, co si o tom lidi myslí, ale není to hlavní důvod, proč to píšu. To jen tak myslím vážně - je to něco příjemnýho, u čeho odpočívám od programování, když sem píšu recenzi a nepovažuju to za něco důležitého - prostě jen chci dát Písmákům info o novým filmu, pokud spadá do mýho oboru a patří mezi kultovní záležitosti. Všimni si, že recenzuju sci-fi kult. Indiana Jones, Star Trek, Terminator atd :)

Induan
21. 06. 2009
Dát tip
Je to moje třetí recenze za poslední 3 roky tuším :D A jsou to jediné dva filmy, u kterých jsem recenzi cítil jako svoji povinnost z titulu fajnšmekra :) Ale bohužel se to vždycky zvrtne spíš v kritiku z téhož důvodu. Každopádně recenzi bych asi pojímal méně negativisticky, pokud by to mělo být míněno jako upoutávka na film ve smyslu běžte na něj. Tohle je opravdu míněno jako kulturní vložka pro čtenáře Písmáka, protože myslím, že tu aktuální události tohoto druhu, jako jsou třeba filmové premiéry, dost chybí. Jinak - já kritiku beru, ale beru ji tak, že prostě si zapamatuju, co se na tom lidem nelíbilo a příště to zkouším jinak. Ale jak říká klasik - umělec nepotřebuje kritiku, ale pochvalu. Jinak ho to totiž přestane bavit. Pokud nevyzdvihneš taky klady, to se pak těžko něco naučím, protože příště si rovnou řeknu, že to nemá cenu, chápeš? Ono ty chyby tam samozřejmě vidím taky a samozřejmě jsem rád, když mi to někdo další potvrdí, ale dávám to sem samozřejmě proto, aby to lidi četli a líbilo se jim to, ne aby mi říkali, jak je to strašný :D

Induan
21. 06. 2009
Dát tip
Já to nepíšu do šuplíku, ale pro čtenáře písmáka pochopitelně. Proto je i ten styl méně recenzní a víc úvahovej a rozvláčnej.

Induan
21. 06. 2009
Dát tip
Ježiš to zas nemůžeš brát hned tak doslova. Jako chci se naučit psát recenze, ale tohle je prostě jen tak sem na písmák.

Induan
20. 06. 2009
Dát tip
Samozřejmě jsem rád za připomínky, abych to příště napsal líp.

Induan
20. 06. 2009
Dát tip
Ále... Ser na to... Já jsem to psal pro zábavu a ne do soutěže :) Jsem rád, pokud si to lidi tady přečtou a něco k tomu napíšou a to je vše :)

Induan
20. 06. 2009
Dát tip
Mimochodem - T2 je opravdu výjmečně povedený film (i když se také nevyhnul komerčně líbivým scénám a rekvizitám) a režisérská verze na dvojDVD je poklad mojí sbírky filmů :)

Induan
20. 06. 2009
Dát tip
Díky! Jsi dobrý pozorovatel :) Sama Worthingtona jsem zapomněl pořádně zmínit - napravuju :)

pozorovatel
20. 06. 2009
Dát tip
dobrá recenze Sam Worthington mě potěšil, byl lepší než Bale, který buď nedostal dostatek prostoru nebo zvolil pouhou jednu polohu jinak na filmu se myslim dost podepsal čas.. měsíc natáčení neni moc a scénář nestál za moc ale hned jak jsem přišel z kina, zkouknul jsem režisérskou verzi T2 a zpravil si náladu... (i když ten optimictickej konec mě trochu urazil)

Induan
20. 06. 2009
Dát tip
No dovol! :D

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
Určitě... Nadřel ses na tom jako pes :D

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
No - nezbytně nutné to není, ale případně díky :) Hlavně za pomoc s doladěním.

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
:)

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
:D Jj, přesně tak :)

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
No - je to psáno přímo pro Písmák a je to prostě kulturní vložka pro místní čtenářstvo, aby jednou za čas přišlo na jiné myšlenky než depresení se v poezii :) Jinak - trochu jsem to upravil a přidal nějaké ty fotky. Lepší?

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
Ale no tak.. Když něco nakousneš... :D

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
Spíš dobrej business model :) Ale to neřeš :) Všechno se dneska točí kolem světů fantazie, do kterých lidé utíkají. Nebo myslíš současný obsah? :)

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
No - problém je v tom, že dobří recenzenti nerostou na stromech. A co si člověk neudělá sám, to nemá. Mám doménu virtualnisvety.cz a chci z toho udělat portál o propracovaných světech fantazie.

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
Knížkama myslím pána Prstenů, Dunu a podobné věci, které se týkají virtuálních světů fantazie.

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
(Krom toho si filmy k recenzím pečlivě vybírám. Recenzuju jen to, co má podle mě smysl na Písmáku recenzovat z žánru, kterému se věnuji, tedy sci-fi. A Terminátor 1 a 2 je v mnoha ohledech velice zajímavé a vyjmečné sci-fi. Bohužel 3-ka a 4-ka už se tolik nepovedly.)

Induan
19. 06. 2009
Dát tip
Dík za kritiku, chyby (i stylistické) zkusím opravit. Jinak - recenze mě baví a často jdu na film jen proto, abych ho zrecenzoval. Dokonce často několikrát za sebou. Není to samoúčelné, jako že jsem náhodou byl na něčem v kině a chtěl sdělit zážitky. Chci se naučit recenze psát. I proto, že vlastním jeden webový portál, který by měl být jednou zaměřený i na recenze her, filmů a knížek.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru