Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Doplnění prozaických kategorií o miniaturu

08. 09. 2009
2
193
5343
Autor
Narvah
Velmi by mě potěšilo, kdyby se prozaické kategorie doplnily o "prózu - miniaturu". Často se mi stává, že mám problém zařadit své kratší prozaické dílo. Nesplňuje totiž parametry povídky svým rozsahem a přitom nelze zařadit do dalších nabízených kategorií. Vyjádřete se, prosím, zda jste pro přidání kategorie "próza - minitatura" nebo proti. Za Vaše vyjádření k tématu diskuse děkuji --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- Pro návrh se vyslovili: 18 VT Marvin, Narvah, synáček, Tangens_Omega36, Muessa3, Janina6, pronick, Kamil Sikora, martinez, StvN, Vikivika, Vaud, těša, Pan Tip, experimentátor, Muamarek, Barman, Něžný_debil Proti návrhu se vyslovili: 7 Armin Tamzarrian, katugiro, Kristova_noha, aleš-novák, Petrusha, Pišta_Hufnágl, Norsko

193 názorů

kapitan
19. 09. 2009
Dát tip
Jsem pro.

a potom, že se tady nic nemění:-) doufám, že nová kategorie bude prospěšná...

Narvah
18. 09. 2009
Dát tip
Ty jo, paráda! Před chvílí jsem posílal zprávu dasslerovi s výsledky diskuse, ale asi to tam už v tu chvíli bylo. ;) Díky realizátorovi!

není to úplně marný nápad.... jsem pro :-)

Čeho my se ještě nedočkáme...

Barman
15. 09. 2009
Dát tip
miniatura by se mi hodila, to jo

bohužel, sušenky už nejsou :_) jsem proti,protože: - přidávání jendotlivých kategorií jak koho zrovna napadne je nesystémové - pokud změnu kategorií, tak nejspíše revizí celkového systému současných a návrhem nového systému. až na to bude prostor a kapacity. líbí se mi například návrh StvN na filtrování poezie a prózy. - je to práce navíc pro admina, který ji má i tak dost - žádný systém, ani Písmák, se neudržuje sám. houk :-)

velké množství autorů by jistě uvítalo všeobjímající kategorii "muselo to ven", soudě podle hustoty používání tohoto sousloví v prologu...:o)

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
To vím.

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
To víš, nesnažil jsem se

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Výsledky diskuse budou zaslány dasslerovi. Už jsem započítal i tvůj názor, Norsko. Podařilo se ti totiž po týdnu trefit se svým příspěvkem do tématu diskuse. Gratuluji.

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
Narvah si ho večer natře na chleba, muamarku

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Muamarek: díky za názor

Muamarek
14. 09. 2009
Dát tip
Já bych neměl nic proti, nakonec podpovídky tu už byly - a vůbec ne špatné. Někdy není potřeba moc vět - a řekne se hodně - ale nazvat to povídkou, je trochu problém. Jsem pro miniatury v próze jako novou literární kategorii, Marek

Je pravda, že už teď se hodně miniatur jen schovává pod značkou "poezie". Hodně záleží na tom, jak by to vnímali samotní autoři - tj. rozsahem i sdělnou hodnotou, aby to nebyly jen nicneříkající shluky vět, ale to bývá i v rozsáhlejších dílech.

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
Rada nad zlato, expe. Zkus zadat miniaturu a myslet si, že to jsou miniatury hříčky v próze

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Dík za názor experimentátore.

Ty toho nechápeš, vejre...

to je druhá věc, přiznávám se, že vůbec netuším, jak náročná/nenáročná práce to je...jen říkám, že bych nebyl proti, naopak by to prozaikům zvýšilo čtenost, protože miniauturu si přečte víc lidí

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
kategorií je dost. za chvíli vám i sto bude málo. o to přece nejde

Norsko 1
14. 09. 2009
Dát tip
jenom si myslím, milý experimentátore, že miniaturu každý pozná a je zbytečné tím zatěžovat majitele serveru

Narvahu, i přes všechny kecy okolo jsem PRO kategorii miniatury v próze, takže tam připiš čárku (jsem i pro jiné kategorie:-) P.S. Je zajímavé, že proti miniatuře v próze je alternick autora miniatur v poezii, ne? :-)

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
To není vtip, Pišto. Pro tvé blábolení tě mám již dlouho v Neoblíbených. Bohužel tato fukce pro "kritiky" nefunguje (nechápu proč), tudíž tady blábolíš a šaškuješ dál.

Pardon, BS mělo být. Bezbřehé svědomí. Ale svačím, tak se mi tam připletly sušenky asi. Omluva bS.

Kristova noho - "BB" znamená Bytelný Blb?

A je tu opět ten známý vtip s pokusem o blokaci. Že ty si nedáš pokoj, pohřebáku pomýlená...

Nejsem kluk, BB. Mám taky odpovídat, proč jsem proti, když jsem dostala avízo? A opravdu tě to zajímá? :-)

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
;)

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Právě demonstruješ to, o čem jsem mluvil.

Tak už by ses pomalu mohl smazat, co ty na to?

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Pišta pouze šaškuje. Je to jeho způsob existence na tomto serveru.

Ty budeš opravdu hloupý, že ti to ještě nedoteklo...

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
O co ti jde, šašku?

V tom se shodneme. Taky se domnívám, že bys měl dojít někam úplně jinam.

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Nepotřebuji s tebou dojít ke shodě.

Projevuj se pouze ve zprávách, a plácneme si.

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Tohle mi piš do zpráv.

Co je lživého na tom, že jsi magor? Ještě jedna věc by mě zajímala - kdy se konečně odebéřeš pryč?

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
soudit jsi začal ty mě, navíc lživě. na otázku jsem odpověděl, najdi si to v diskusi. s dasslerem komunikuji, o výsledcích této diskuse ho budu informovat. zajímá tě ještě něco, šašku?

Tak znova, a p o m a l u: Dostal jsi jasnou otázku, tak buď odpověz k věci, nebo si své soudy strč kamsi.

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Ty jsi, Pišto, místní šašek. Šašek jako součást sekce kritiků. Napsal jsi v poslední době kromě těch svých nekonečných blábolů a spamování i nějakou kritiku, která by autorovi pomohla? Dal jsi výběr? Nebo jsi kritik pouze proto, abys mohl uživatele provokovat, jak jsi ostatně předvedl i pod mými díly, když jsem tě dal, coby šaška, do neoblíbených? K diskusi ses myslím vyjádřil dostatečně. Tvůj hlas je započítán. Pokud mě chceš nadále napadat, tak, prosím, do zpráv. Je mi trapné veřejně konfrontovat šaška se sebou sama.

Mno, Narvahu, pokud za "argument" považuješ poukazování na domnělé chyby jiných, snad by ses ani do diskusí pouštět neměl. Dostal jsi jasnou otázku, tak buď odpověz k věci, nebo si své soudy strč kamsi. Nechtěj, abych ti znovu připomínal, že jsi to ty, koho vyhodili snad odevšad a na Písmáku jsi trpěn jen díky neuvěřitelné benevolenci adminů. Takže zkus sekat latinu.

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Nezávidím Armine. Taky jsem dělal kritika. Ale z nedostatku času jsem tuto funkci opustil. Připadá ti Pišta jako kritik kvalitní?

Že ty mu ten ocásek závidíš, Narvahu ? Založ o tom diskuzi :-)

Narvah
14. 09. 2009
Dát tip
Doufám, že se toho neujmeš ty, pišto. S časákem Bezvedení ti trvalo dokončit cca rok to, co jsi slíbil. A když jsi to konečně dokončil, musel ses sám poplácat po ramenech. Navíc stále nechápu, jak může spam vykonávat funkci kritika.

Pravda. Takhle po ránu bývám výjimečně nedovtipný.

Syde, levou? Je vidět, že nejsi muslim.

PT, děkuju, ale nevím, jestli to projde:-):-)

papouch
13. 09. 2009
Dát tip
ptáci :-)))))))))

Tak jo. Zítra v Pardubicích po poradě si ho vyzvednu. P.S. Jinak jsem pro rozšíření kategorií. Kromě výše zmiňované (próza-miniatura) bych doplnil: testamenty, manifesty, literárně-ekonomické tabulky, návrhy na popravy, urážky, provokace a buzerace, nářky a žalmy...a hlavně KALIGRAMY :-)

Nevymejšlej si a konej, expe.

No, ale dáte mi na něj sako, protože kdybych ho vzal do práce, tak musí být "osakován". Mám ale nebezpečnou sousedku - mohla by mu dávat biomrkev - víš, co by to s ním udělalo?! pronick, hehe, ale tyhle už o ničem nejsou - stejně to nikdo z vás nezmění....

Co bys čekal - na dva týdny si k sobě vezmeš Narvaha, a za žádných okolností ho nepustíš z vodítka (maximálně na zahradě, ale pod dohledem). A nekrmit vepřovým, pak blábolí!

pronick
13. 09. 2009
Dát tip
expi, mě diskuze zajímají!

Přiznávám se. Vinen. Já od tebe jen 6 a pár vyžádaných kritik:-) Jaký bude trest?

Vážně, počítal jsem to. A nesnižuj skore odpověďma na odpovědi, to neplatí.

7? přeháníš! vážně??jej! :-) ale to poslední není špatný (na alternicku exp.2) -dal jsem na trochu na tovje rady! :-)

Expe: Ještě ti těch avi dlužím sedm, tak drž zobec...

pronick
13. 09. 2009
Dát tip
papouchu, dneska jsi jedl hodně vtipné kaše, viď? (uznávám, docela vtipný:-) Chtěl bych u nás vyměnit asistenku, ale nevím, jestli by to narvah šel dělat, ale zeptám se.

Pišto, proč avi, taky jsem ti neposlal avi, když jsem se hádal s Eddiem, bůhvíjakdál..i když by tě to možná bavilo. A proč nikomu nevadí, že všechny diskuze jsou k próze, i když se na písmáku píše hlavně poezie? Jo asi proto, že diskuze vážně nikoho nezajímají! :-) :-)

Fuj, hade!

těša: Půl hodiny práce člověka, který má své práce nad hlavu, znamená nejen víc, než půl hodiny práce, ty natvrdlíku. Narvah: Mno, tos skutečně vypotil smysluplnou odpověď. Maně mě napadá - nechceš se vrátit na Literu? ...a jooo, oni tě tam už vlastně nechtějí!!! A nechceš jít teda někam, kde tě chtějí? Třeba.... Safra, lidi... Chcete někdo Narvaha? Tady je jaksi přebytečný.

papouch
13. 09. 2009
Dát tip
každý.. pronicku, KAŽDÝ to dělá, akorát že to nepřizná! ...ehm... asi nemyslíme totéž?? .. uff, pardon, parrrdon...! :-)))

pronick
13. 09. 2009
Dát tip
děkuju, jsi hodný:-) přiznávám, já to dělat nebudu - neumím to a ani nemám čas:-(

papouch
13. 09. 2009
Dát tip
specielně pro prrorpo.. prroprpropro.. sakra! ..pro pronicka: ..KDO to udělá a ZA CO ? :-)

pronick
13. 09. 2009
Dát tip
papouchu, prosím, nezmenčuj písmo - já to po tobě musím luštit nalepen na lcd :-) zvětšovat můžeš :-)

papouch
13. 09. 2009
Dát tip
..KDO to udělá a ZA CO ?

co je a nebo neni kavlitni nastesti neurcuje nikdo z Pismaku , ale ctenari sami Už zde ta otázka zazněla, já ji zopakuji: KDO to udělá a ZA CO ? A ještě, k čemu to bude prospěšné ? Málo autorů zde publikuje něco jiného, než verše, další dělení prózu nepovažuji za přínosné, ale za přinejmenším zbytečné. A matoucí.

moorgaan
13. 09. 2009
Dát tip
Armine vse co je dobre obohati...a zda jsou uzivatele ci autori schopni kvalitniho dila,bych nechal na nich a az potom hodnotil...ostatne co je a nebo neni kavlitni nastesti neurcuje nikdo z Pismaku , ale ctenari sami podle sveho gusta!!! ...apropó, nepisu, ze prave po hororu a cestopisu je velka poptavka, davam jen prikladne na vyber zanry, ktere by treba staly za uvahu v pripade zajmu!.. paklize by to mela byt miniatura v proze, necht je to miniatura!

Jo, po hororu a cestopisech je velká poptávka. A satira a groteska písmák skutečně obohatí, nemluvě o množství uživatelů, kteří jsou kvalitní satiry schopni.

moorgaan
13. 09. 2009
Dát tip
souhlas s Pan Tip....! odstranit pajpu a nahradit jinou kategorii - takovou, po ktere by byla nejvetsi poptavka a pritom chybi, nerikam, ze zrovna miniatura v proze, ale treba satira,biografie,cestopis,esej,groteska,horor,polemika...atd

těša
13. 09. 2009
Dát tip
pišto, nemyslím, že by přejmenování a přesunutí jedné ze zmíněných zbytečných "kategorií" znamenalo víc než půl hodiny práce.

Narvah
13. 09. 2009
Dát tip
norsko: začti se do svých příspěvků v této diskusi. třeba na to přijdeš

proč si mě zas bereš do huby,norsko ?

Norsko 1
13. 09. 2009
Dát tip
Proč nefiguruji mezi těmi, co nesouhlasí ? Můžeš mi to nějak vysvětlit ?

Narvah
13. 09. 2009
Dát tip
myslím, papouchu, že programátor serveru, pokud bude ochoten

Narvah
13. 09. 2009
Dát tip
přes kydy seš tu ty, pišto

Norsko 1
13. 09. 2009
Dát tip
a taky na otakara zníka, nezapomeň

Když už chceš vymejšlet zbytečnosti, milý Narvahu, tak do důsledku. Nebo snad hodláš úpravy financovat ty? To asi sotva, že? Ty budeš spíš na ty kydy.

těša
12. 09. 2009
Dát tip
jednoznačně pro. nicméně možná vhodnější než miniatura by mi přišlo něco jako "neortodoxní próza" - myslím, že se problém netýká jen krátkých, ale i jiných povídce se vymykajících (absencí děje, postav, apod) textů. zkrátka taková kategorie "mimo" pro prózu.

papouch
11. 09. 2009
Dát tip
Ne, Narvahu, to je zcela racionální připomínka. Vážně, jaká je tvoje představa o tom, kdo by to měl dělat? A za co?

Narvah
11. 09. 2009
Dát tip
ty dvě otázky zní tak akorát tobě pišto

A abych nezapomenul, když Narvah tak zuzá - jsem PROTI návrhu.

Jo, ale otázka zní - hrabat se v tom bude KDO a ZA CO? A druhá - co to "hrabání se" přinese lepšího? Tedy krom vcelku rozumného návrhu oddělit seznamy poezie a prózy a nabídnout použitelnou filtraci. Nicméně i bez toho se lze dle mého názoru obejít. Lehounce se zvedne uživatelský komfort, balast hovadných děl zůstane nezměněn.

StvN
10. 09. 2009
Dát tip
Tak to už kdyby se v tom měl někdo hrabat, tak aby se tedy udělala revize celková....

Vaud
10. 09. 2009
Dát tip
nevadi mi, ale prijde mi logicke, ze nepouzivanou kategorii bych asi odstrelil - v cem je problem?

Vaud
10. 09. 2009
Dát tip
Syd - to je zajimavy dotaz. Myslel jsem, ze by bylo fajn zrusit nepouzivane a pridat nove, ktere chybi.

Vaud
10. 09. 2009
Dát tip
ale jeste bych zavedl kategorii Humorna povidka a zrusil veci jako treba Moderovana diskuse

Vaud
10. 09. 2009
Dát tip
Su pro

Narvah
10. 09. 2009
Dát tip
Petrusha: díky za názor

Petrusha
10. 09. 2009
Dát tip
tiež považujem návrh StvN v podstate za ideálny

Petrusha
10. 09. 2009
Dát tip
v podstate som proti síce mám často rovnaký problém so zaraďovaním svojich krátkych próz a väčšinou končia pod hlavičkou "jen tak pro radost" ale obávam sa, že zavedením mini poviedkovej prózy vyrastie len nová obluda, do ktorej bude kvantum ľudí písať kvantum nejapností hrubého zrna

Norsko 1
10. 09. 2009
Dát tip
ale já si nehraji, milý narvahu

Narvah
10. 09. 2009
Dát tip
norsko: na co si hraješ?

vrána k vráně, milé norsko...

Norsko 1
10. 09. 2009
Dát tip
jsem proti, jelikož jsi vůl

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
To jsem si myslel.

Na znalce literatury spokojený ? :-)

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
a.t.: na co si hraješ?

vikivika: tak právě o tobě jsem mluvil...

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
fajn

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
Takže mluvíš za sebe. Bezva. Nemusíme to pitvat. Jen mě udivuje, že jsi měl problém s tak triviální věcí. (Navíc vůbec nevím, kolik kategorií tu před 8 lety bylo.)

když jsem byl nováčkem, někdy jsem s tím měl problém. Stačí? připadá ti to důležité pitvat? Názor jsem řekl, aviza nevyžaduji :o)

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
tvrdil jsi, že pro nováčky je složité se v kategoriích vyznat. to tě jen tak napadlo? nebo ti někteří "nováčci" sdělili, že mají problém zařadit při publikování své dílo do kategorie? nebo jsi to jen tak "propagandisticky" plácl?

nemluvím ZA nováčky ale O nováčcích.

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
proč mluvíš za nováčky aleši, když jsi tu 8 let?

přidávat další kategorii je nesmysl, už tak je pro nováčky složité se v tom vyznat. Jsem proti.

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
katugiro: není to miniaturní próza, ale próza - miniatura. když se podíváš na kategorie tady na písmáku, zjistíš, že je jich celkem šest. v poezii je i kategorie miniatura, v próze chybí. opravdu: příliš krátká próza není povídkou. tahle kategorie tu chybí. nedával bych to do souvislosti s PM.

tady se hlasuje? tedy - jsem proti

katugiro
09. 09. 2009
Dát tip
souhlasím s Arminem; a nekamenujte mě za to, opovrhnu si sebou sám Povídka může být i krátká, na deset řádků; stejně tak bych tam řadil třeba lyrické podzimní reflexe, absurdní anekdoty a cokoliv dalšího, co se dá číst. Když se to číst nedá, omlátíme to autorovi o hlavu a doporučíme do Ostatních nebo MIMO. Obávám se, že by kategorie "miniaturní próza" opravdu stimulovala analfabety k tomu, aby prznili nejen sekci básnickou, ale i prozaickou, pročítat by se tím tedy nedalo a čtenáři prózy by v kategorii povídek jen přišli o eventuální zajímavé kratší texty, například ty Narvahovy. Tedy:
proti

když chcete doplňovat kategorie, tak přidejte i poezii na pokračování :-) nebo kaligramy, testamenty, manifesty...:-) jinak mi přijdou kategorie v pohodě :-)

mimo diskuzi, StvNe, kdy bude hlasování PM???

StvN
09. 09. 2009
Dát tip
Když hlasovat, tak jsem PRO.

papouch
09. 09. 2009
Dát tip
až to bude definitívní, předložím to Derovi

Narvah
09. 09. 2009
Dát tip
Pro návrh se zatím vyjádřilo 10 uživatelů, proti 1 uživatel. Prosím, zkontrolujte, zda jsem Vás uvedl správně. Dík.

Češi jsou vůbec takoví ustálení, pokud jde o schopnost radit.

StvN
09. 09. 2009
Dát tip
Pišto, to je takový u nás poměrně ustálený obrat. Jestli nechápeš jeho význam, tak ti ho určitě nějaká studentka bohemistiky vysvětlí. Nemůžeš brát všechno doslovně, to by ses s nikým nedomluvil.

Srandovní mi na podobných diskusích přijde zejména přístup "JÁ bych udělal / JÁ bych nabídnul /JÁ bych naprogramoval" - a když přijde na lámání chleba, všichni si dřepnou a čekají, že to udělá někdo jiný...

Marvin: deníček se může nacpat do kategorie MIMO nebo ostatní nezařaditelné. Případně indispozice, pokud pod ním dotyčný/á nechce mít viditelné ohlasy. :-) K tématu diskuse: miniatura mi nechybí, tedy je mi její přidání nebo nepřidání lhostejné. Zajímavý je návrh StvN.

martinez
09. 09. 2009
Dát tip
tak já bych ty miniatury prozaický klidně podpořila, jenže su zvláštní existence, tož můj hlas asi nemá takovou váhu... :o) jinak dělení na vázaný a volný zajímá spoustu lidí - někeří čtou/píšou výhradně jedny a ty druhý neuznávaj/neumí/neberou... a upřesnění kategorie tu sice existuje ale je vidět až po rozkliknutí díla a ne v seznamech - takže by to bylo klikání na slepo... hlavně u autorů jejichž tvorbu čtenář nezná

Norsko 1
09. 09. 2009
Dát tip
Tělocvikář je již mrtev, papouchu ?

papouch
09. 09. 2009
Dát tip
off topic: Norsko 1: proč tolik jedu stývne. nemáš problémy s děvčaty ? Tak přesně tohle je to, co nechci, aby se tu objevovalo. Stupidní osobní výpady. Narvahu, můžu to smazat? :-)

Souhlasím! Prozaický žánr o 10 řádcích lze skutečně jen stěží vydávat za povídku. Ale jako název navrhuji Sračky, to by bylo přesnější. Podobnou kategorii bych pak zavedl i v poezii, jako náhražku kategorií Volný verš, Miniatury a Dramata.

Norsko 1
09. 09. 2009
Dát tip
proč tolik jedu stývne. nemáš problémy s děvčaty ?

StvN
09. 09. 2009
Dát tip
papouchu, popravdě mě nasrlo to tvé rozplývání se v diskusi nebo upoutávce jiné. Je to furt o tom, že když ti něco sedne, tak je to ok, a když ne, tak to ok není. To je jednicé, co mi vadí, protože bych od tebe čekal, řekněme, větší vážnost v této věci. To je vše. Svůj nátor jsem napsal. Kategorie bych seškrtal, oddělil seznam poesie a prózy a nabídnul uživatelům filtraci děl.

když se diskuse rozběhla, bylo by dobré, aby z ní byl nějaký výstup, se kterým by souhlasili všichni a ten předložen k řešení majiteli. To je pravda, proto přidávám svůj erudovaný názor. Nepovažuji za vhodné přidávat Miniatury do kategorií, jelikož by to svádělo mnohé jedince k plození krátkých a debilních povídek stejně, jako Jejdavildu nutí plnit kategorii Blbůstky svými kokotinami. S prominutím. Ovšem souhlasím s úmístěním kategorie povídek na hlavní straně, neb jsou tyto neprávem opomíjeny. Tedy některé z nich. A vůbec, dřívější podoba hlavní strany se mi líbila víc. Především by se ale měly takové diskuze přesouvat, anžto nejsou diskuzemi, pouze trapným zviditelněním se. Zvláště se mi nelíbí, že někomu to projde, a někomu nikoliv.

papouch
09. 09. 2009
Dát tip
Nicméně - když se diskuse rozběhla, bylo by dobré, aby z ní byl nějaký výstup, se kterým by souhlasili všichni a ten předložen k řešení majiteli. Nerad bych, aby se to tady (jako vždy) zvrhlo v osobní půtky a sprosté napadání..

papouch
09. 09. 2009
Dát tip
Nepochopili. Diskuse by to byla, kdyby to bylo položeno například takto: Také by vás potěšilo, kdyby se prozaické kategorie doplnily o "prózu - miniaturu"? Často se mi... atd ... a přitom nelze zařadit do dalších nabízených kategorií. Myslíte si to také? Takto, jak je to napsáno, je to pouhé oznámení. :-PPP StvNe - Ty začínáš být alergický, ale můžeš si za to sám. Není mou vinou, že nechápeš... Nekážu. Vyslovil jsem svůj názor. To se snad nesmí??? Ostatně, všiml sis snad tady někde, že bych sem psal SMAŽ TO?? Jsi na mě apriori nakrknutý, jen proto, abys byl nakrknutý... :-P :-)

StvN
09. 09. 2009
Dát tip
Dřív se vedla diskuse na téma, jestli je lepší mít přesné nebo nepřesné kategorie. Všechno má svá pro a proti. Já osobně bych se nebál kategorie spíše seškrtat na prózu a poesii a do upřesnění si každý může napsat, že se jedná o povídku nebo o fejeton, vázaný nebo volný verš. Ostatně zajímalo tady někdy členění na vázaný a volný verš?

pronick
09. 09. 2009
Dát tip
klubím to - zvláštní - 3 diskuze k povídkám :-) uvítal bych to - takhle je to Povídka, MIMO nebo Ostatní nezařaditelné - ani jedno není přesné

Vaud
08. 09. 2009
Dát tip
když napíšeš humor, pak je to vážně míněná próza nebo fejeton - případně ostatní nezařaditelný... to dává možnost kandidátům humoru, aby mohli couvnout v případě, že to není zas tak vtipný :-)

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
no, je to tu jaksi pomýleně rozděleno. ona subkategorie "reflexivní útvary" a "vážně míněná próza" se přece vzájemně nevylučuje.

Vaud
08. 09. 2009
Dát tip
mně chybí kategorie pro humornou prózu a možná esej

Janina6
08. 09. 2009
Dát tip
Copak jsem mluvila o tobě? Ty povídky psát umíš. Měla jsem na mysli třeba takové ty "prózy" na způsob můj milý deníčku, on už mě nemiluje. A těch by teda řádka byla :-) Už ale kecám moc dlouho, mizím.

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
Bych to vůbec nenazýval zneužitím, ale využitím. Bych to využíval všema deseti. Myslím, že by se našla pěkná řádka dalších.

Janina6
08. 09. 2009
Dát tip
Často ji budou zneužívat ti, co nedokážou napsat pořádnou povídku :-) ale tomu se asi na Písmáku nedá vyhnout.

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
miniatura má už v názvu, že se jedná o krátký prozaický útvar. a přitom může splňovat některé parametry povídky. tak nějak. prostě mi tahle kategorie tady chybí

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
no, krátký rozsah, to je to, o čem mluvím. těžko lze něco takového, co jsi uvedl, nazvat povídkou. proto by tu měla být i miniatura v próze

Janina6
08. 09. 2009
Dát tip
Narvahu, jasně - já jsem reagovala na tvoji větu "Nesplňuje totiž parametry povídky svým rozsahem". Takže "miniatura" by se lišila nejen rozsahem. Pak je to o něčem jiném a taková nová kategorie by měla určitě smysl.

StvN
08. 09. 2009
Dát tip
Na půl stránce toho moc neřekneš. Třeba tohle povídka rozhodně není. Kratší útvar s pointou než povídka je snad už jenom vtip.

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
Mě třeba tvoje diskuse Induane nezaujala a tohle téma, ve kterém se jedná o doplnění prozaické kategorie, se jí dotýka pouze marginálně. Podle mě tu mají povídky dostatečný prostor. Především díky Povídce měsíce.

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
povídka vymezuje především určitý časový výsek, často pointa, někdy určitý posun v prožívání hlavní postavy či vypravěče

Induan
08. 09. 2009
Dát tip
Už chápu, jak jsi to Papouchu myslel s tím 9000 :/ Jsou fakt věci, které se dají napsat třeba do už existující diskuze, zvlášť když to k tématu má tak blízko...

Janina6
08. 09. 2009
Dát tip
:-) mě prostě nikdy nenapadlo, že něco není povídka jen proto, že to má např. půl stránky...

založ na toto téma diskuzi :-)

Janina6
08. 09. 2009
Dát tip
Je někde definováno, jaký minimální rozsah musí mít povídka?

StvN
08. 09. 2009
Dát tip
papouch ví, o co jde. Ty ses do toho motat nemusel.

StvN
08. 09. 2009
Dát tip
Třeba ta SS neprokázala svou, jak to říct, spolehlivost? Já dodnes nechápu, co to je za soutěž. Je tu jakýsi pořadatel, který kolem sebe soustředil několik zvláštních existencí a ti rozjíždí soutěž, která stejně ještě neběží a o níž nikdo neví, jestli nebude totálním fiaskem. Proč tohle rvát do lišty? Proč? V mé poznámce nejde o to, že by mi vadilo odsouvání, nýbrž skutečnost, že PM byla napadena, že jaksi v krátkém odbodí se objevují dvě upoutávky najednou, přičemž PM byla zveřejněna (shodou okolností!) 2.8 a 8.8 a SS Panem Otazníkem 2.9 a pošťákem Ondrou 8.9, což je ostatně vzácná shoda náhod, nicméně pro náš příklad velice vítaná. No a to snad neumísm zmiňovat fakt, že organizátoři SS zde vystupují pod altery. Jaký alter bude vytvořen zítra? Čili bych neváhal a zařadil upoutávky na SS do ostantních. Díky papouchu.

byl jsem slovně inzultován :-) a vhozen do stejného pytle s norskem... :-(

StvN
08. 09. 2009
Dát tip
papouchu, ty mě opravdu umrtvuješ, támhle xktou upoutávku na SuperStar vilně navštěvuješ a tokáš v její diskusi jako někde na facebooku, a tady prostě přijdeš a kážeš? Můžeš tohle své velmi velmi nekonzistentní chování nějak oddůvodnit? Mě to vážně zajímá, protože začínám mít vůči lidem jako jsi ty, posléze Norsko, Armin a pišta silnou averzi. Co vám brání mlčet, když nemáte, co říct?

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
s "uživately", tedy

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
neměla by se, papouchu, případná změna nejdříve prodiskutovat s uživateli serveru? přijde mi to jako standardní postup. lepší žádat o změnu s vědomím uživatelů - server je přeci pro ně, než prosazovat svůj názor na úkor ostatních, nemyslíš?

synáček
08. 09. 2009
Dát tip
Jsem přesvědčen o tom, že čím více bude možností v nabídce, tím méně budě nezařazených. A Tebou navrhovaná kategorie rozhodně smysl má …

papouch
08. 09. 2009
Dát tip
tohle není diskuse své návrhy a požadavky směřuj na vedení serveru

Narvah
08. 09. 2009
Dát tip
Armine, prosím, pokud nemáš nic k diskusi, jdi provokovat jinam. Děkuji

není, avšak je uvědomělý uživatel :-)

SMAŽ TO !!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru