Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOkamžik v propasti opovržení...
Autor
SimontheScimitar
Bubny zav
ířily a řada pěšáků se rozběhla kupředu, aby se pokusila vytlačit děsivé skřety zpět za brod, zpět do Černých zemí. S třeskotem se armády srazily, ocelové břity lidí křesaly o matné povrchy skřetích štítů, kteří opláceli údery kamených mlatů a pádných kladiv.Výkřiky raněných a umírajících doléhaly až k podmračenému mladíkovi v emailované zbroji, postávajícímu nedaleko řeky tak, aby měl co nejlepší rozhled. O rameno měl opřený krásný meč s širokou záštitou a druhou rukou si stínil oči před žhavým sluncem. Vedle něj, klečíc na jednom koleni, se modlil praporečník.Jeho zástava, volně pohozena v zdupané trávě,byla stočená, topor přelomen v půli." Co teď králi ?"
Král se podíval na muže v zprohýbaném pancíři, který se právě vrátil z boje pro nové rozkazy.
" Pokuste se je zadržet co nejdéle. Pošlu lukostřelce na pravý bok a posílím střed zálohami. Musíte je zatlačit ještě o kousek," král zaťal pěst a ukázal k řece," BĚŽ !"
" ZA ARVENAR !!!!!"
Velký skřet se zlomyslně usmál a gestem k sobě povolal jednoho z kapitánů.
" Surghu, za pár minut to vypukne, připrav muže. A ať jsou potichu, sic jim uřežu uši !!!"
" Jasně, žádnej strach. Budem jako elfíci."
Skřeti se nehlučně smáli křivými úsměvy a prsty naznačovali obhroublá gesta. Už brzy vyrazí...
" ARVENÁÁÁÁR !"
" Držte řadu, štíty k sobě," křičel jakýsi důstojník, který dávno ztratil své insignie. V tom zmatku ho poslechlo jen málo vojáků, linie se pod tlakem Černých pomalu začala prohýbat. Lukostřelci sice postup skřetů na chvilku pozastavili, ale bylo jich málo a jen pár z houfu šípů našlo své cíle.
" Semknout !! Těžkooděnci sem ! Rychle !"
Další nápor už lidé nevydrželi a řada se uprostřed roztrhla. Do vzniklé mezery se nahrnuli skřeti a bili okolo sebe hlava nehlava.
" Zachraň se kdo můžeš !"
Spořádaný ústup pomalu přecházel v chaotický úprk. Mnozi odhazovali štíty, aby se jim snáze utíkalo. Za nimi běžely regimenty Černých, řvoucí neblaze proslulé válečné heslo :" MA-SO, MA-SO, MA-SO, MA-SO, MA-SO !!"
Velký skřet uviděl signál a zvedl ruku.
" RAGAHÁÁÁÁÁR !!!!!!! ÚTOK !"
Do bitvy se náhle připojilo víc skřetů, nežli jich předtím útočilo na most. Samotnou svojí vahou prorazili chatrnými zálohami Arvenarských a hnali se k místu, odkud boj řídil král lidí. Jeho čestná stráž okolo něho utvořila kruh a nehodlala svou kůži prodat lacino.
Kluk v otrhané bundě a špinavých džínsech zavrtěl hlavou a nešťastně se podíval do dlaně.
" Ja to dycky říkal, že reklamy sou jako hulení. Akorát ti blbnou hlavu. Prej všude...Pche."
Skřetům se, přes houževnatý odpor hrstky králových stráží, podařilo probít přes kruh oceli.Velký skřet stanul před králem a vzájemně na sebe hleděli. Král neměl kam utéci. Byl obklíčen nepřáteli a jeho vlastní vojáci prchali do pomíjivého bezpečí opevněné hlásky blízko lesa.
Velký skřet zatočil sekerou a zavrčel :" Je čas to skončit. Človíčku."
Král Arvenaru zaujal obranou pozici, špici meče pozvednutou a štít připraven. V tom, zrovna když se Velký skřet rozmachoval k útoku,podivná melodie všechny přimrazila na místě. Byl to zvuk, nepodobný všemu co kdy slyšeli v Černých zemích. Trhal uši, až z toho někteří skřeti odvraceli obličeje, odhazovali zbraně a marně si zakrývali slechy dlaněmi. Král zaklel, zarazil meč do země a šáhl k opasku.
" Co je TOHLE za debila, to sem ještě neviděl," řekl rozhněvaně jeden skřet a druhý souhlasně kývl.
Další se přidávali a na krále začaly dopadat nevybíravé poznámky.
" Jdi zpátky do města ty vole !"
" Di si hrát 3déčka ty technomane, kdo má v tomhle bojovat !!!"
" A nálada odešla doprdele...fakt díky,blbe."
Král klopil oči a byl celý rudý hanbou.
Mobil, který mezitím přepnul do tichého módu, mu lehce vibroval v dlani