a vida tudy prolítávám už podruhý, no a vidím to zase stejně :o)
v autobuse mě napadají vždycky ty nejlepší nápady, člověk se dívá z okna, kolem se míhají stromy, domy, lidi, všechno. A v hlavě to pak víří úplně stejně až se z toho vyklube myšlenka, verš, nápad, cokoliv. Jen je to v tu ránu pryč, dřív než to člověk stihne zachytit. Ale ten pocit z toho vyklubajivšího se, ten zůstává i dál. Moc pěkné. *
příjemné pozastavení uprostřed dne
děkuji
:)) Děkuju moc - taková podpora...
No jo, ale nebýt objevu, nebyla by motivace se tak snažit :). Jdu se podívat na tu tvoji druhou věc, co mi už nějaký ten pátek bliká v avízech :).
ále... "Objev" je jen taková první jiskra, pak už se musí autor starat sám a to je mnohem složitější:)
Děkuju - zkouším, co se dá
Tobě jsem přízní zavázán (což ostatně dosvědčím tipem, který jsem jen zapomněl zaškrtnout), protože jsi mě pro Písmák objevila. :-)
Tvoje ladění povídek se mi líbí.
Díky za čtení.:) Tohle klenot není ani zdaleka, vlastně jen nápad podpořený zážitkem, původně byl v povídkách a pak jsem ho přeřadila mezi miniatury a ani tam úplně nesedí:)) je to takovej bezprizorní pokus
děkuju Ti za stálou přízeň i milá slova
Nemůžu říct, že by se mi to nelíbilo, je to vcelku pěkný obraz, všednodenní zkušenost a troška záhady, s dobře nahozeným charakterem vypravěčky. Protože to je ale miniatura, čekal bych vybroušenější klenot. Je tam na malým prostoru hned několik chybek v interpunkci a někdy se mi úplně nezdají použité obraty - např. věta "pro sílu psychologové vymysleli veřejnou, intimní a jiné zóny" se mi příliš nelíbí a vlastně její syntaxi moc nerozumím. Ale líbil se mi ten "temný obdélník trávy mezi rozzářenou univerzitou a blikající silnicí". Mám pocit, že podobné světelné kontrasty stojí v základu tvojí tvorby - alespoň se mi zdá podle toho mála, co jsem od tebe četl.
Mám i některý "příběhový" - a některý ne, zrovna tahle taková není.:)
Děkuju za čtení.
Ráda nechávám lidem prostor pro vlastní nápady, své pochopení situace - člověk se pak dozví spoustu zajímavých věcí:)
Děkuju
líbí se mi ten dostatek prostoru pro moji fantazii a dovolení si domyslet, co je klouček zač. Moc pěkně napsáno. *
Tak to prajem veľa šťastia, nech sa to podarí.
:) Mrknu na ni, ale teď mám zápočtový týden a na čtení naprosto nezbývá čas... Tak později:)
To poznám. Zrovna dnes som sem dal poviedku, ktorú som chcel zmazať. Vcelku ma totiž s odstupom pobavila.
Já mám neustále něco rozepsané, ale brzo dojdu k názoru, že je to blbost - no, teď jsem zatím ve fázi nápadu...
Aha, že by si už mala niečo rozpísané?}-)
Možná;)
Děkuju, Tvá chvála mě moc těší
Hej, pekné ukazuješ, že vieš písať. Rád by som vedel, či plánuješ napísať aj niečo dlhšie. Vieš ako to myslím. Niečo, čo by malo skutočný príbeh.
teď teprve čtu to věnování a líbí se mi to o to víc :o)
Ahoj, Citrusko.
Příjemný, lehounký, čtivý dílko - nic víc, nic míň.
Nevadí mi absence extrasdělný pointy, komposičně se mi to taky líbí, nicméně čistě subjektivně mám od Tebe raději propracovanější věci.
No nic.
Posílám stručnej pozdrav z Budějek, více v dopise ;).
a mně se zase líbí poslední věta, protože mi nesedí - vidět všechno hned jen a pouze černě. A on třeba vážně jen rád jezdil autobusem. Pěkné zamyšlení :o)*
Nevím, jestli v 80. letech zamrzla Plotiště, ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že velké části anší země skutečěn zamrzlé jsou. Byť třeba všechna půda kolem daného místa už patří Holanďanům nebo Rusům a na balkóně mají satelit, existují skanzeny.
Zrovna včera o tom mluvil Rudiš na Z1. Když přijede z berlína do Prahy, připadá si jako v muzeálním městě.
Děkuji za upozornění na množné číslo Plotišť. Stává se mi, že obyvatelé HK si pletou Vamberk, Žamberk a Šumperk (pravda už to není jejich kraj) a sám jsem se teď dopustil něčeho podobného. Dlužno říct, že fyzicky už nebydlím HK-kraji.
I samotný Historický ústav na Hradecké univerzitě mě poněkud zklamal svou "jednostranností" a řekl bych, že i poněkud nižší úrovní než třeba historie na Slezské uni v Opavě.
Jinak Yvaine se nemusí bát, že bych ji srazil. Už jsem podotkl, že teď jezdím před Březhrad a s nechanickou tetou si píšeme jenom emaily.
Zažil jsem ale obskurní příhodu ve Svobodných Dvorech u jednoho místního léčitele. Možná že o tom napíšu.
Tak teď už všichni, konečně ta zpráva dorazila i kemě :o)
Ale ne, to mě mrzí...
Diagnosťák teď zavřeli kvůli prasečí chřipce, ale to už ví snad všichni...
A to by tě mohl Prosecký sundat autem....co kdyby jel zase tamtudy. Trochu žertuji, ale před pár dny v Plotištích zahynul na silnici můj spolupracovník. U Slávie.
No, naštěstí má kamarádka jízdní řád a odchod si můžem dobře načasovat, abychom nečekaly - ale máš pravdu - jednoho mlhavého odpoledne jsme se sestrou radši riskly cestu do města pěšky...
To bude asi nějaký zajímavý nový filmový klub, když tam promítají takové historické reálie ze starých hradeckých časů! To je někde u nás v HK? Nebo snad ...? Že by se i taková historie učila přímo někde v HK na VŠ? V takovém případě by to bylo velmi záslužné!
J.Š.
Tedy nerad bych zabředl, očas se tu strhne drsná přestřelka. Původně jsem psal soukromě autorce, ale už dost. Tam co je diagnosťák...to jsou Plotiště. Já to sice vnímám jinak...něco mezi Plácky a Předměřicemi. Plotiště mi připadají jako Aljaška.Kus tam a kus jinde. A souhlasím s Yvaine, že je to tam pěkně zastydlé. Z hotelu Flora diagnosťák! Jinak do tohoto kouta světa pěšky, na kole nebo autem. V zimě je to čekání na autobus o život. A patriotský tip, Štěpo fuj...ale já to zkusím, buď už jsem dal, a nebo jeden přibude.
Viděla jsem fotky a filmy,né? :)
To si můžeme špitat potichu jen my, co Plotiště známe, co jsou zač a kde zamrzla. A může být třeba i trochu pravda, že jsou "zadnička" světa! ALE JAK ZROVNA TY MŮŽEŠ VĚDĚT CO, KDY A JAK VYPADALO V 80-TÝCH LETECH, HOLČIČKO! (Upozornění: Vše zde je míněno v lehké nadsázce, v sebeironii a s humorem, nikoliv však zcela vážně.)
J.Š.
No, Plotiště mi zrovna přijdou jako by zamrzla někdy v osmdesátých létech.))
Milý Prosecký, jako hradecký patriotický nacionalista musím podotknout, že ta hradecká Plotiště jsou ta Plotiště, ne tedy to Plotiště. Tedy jezdí se (čímkoliv)odjakživa kolem Plotišť! Alespoň kolem těch u HK :-) .
Jinak ze stejného důvodu hradecko-patrioticko-nacionalistického dávám tip neb krajani by měli držet při sobě a mimoto literární oslavu si HK a okolí podle mne jistě zaslouží!
J.Š.
jj, jasně - dík za konkrétní připomínky, a vůbec, moc děkuju za Tvůj čas a pochvalu
jojo líbilo, a myslím, že to vlastně docela naplňuje podmínky týhle nový kategorie, práce s atmosférou taky myslím nebyla špatná, a navíc tam vidím dobrou práci se čtenářem - práci s jeho očekáváním. Při tom jak kluk zmizí vyskočí hned: hele duch! ale apk si člověk řekne že by to bylo banální a byla to třeba oprávě jen nachytávka, a ty to pak oboje na konci zastřeš a znejistíš, to se mi líbilo. Motivy, poukázíní na ty dětský osudu tomu věřím jasnou hloubku dává, líbí se mi takový motivy.
u pár vět sjem se nějako zasekl, ale možná jen moje ochalá pozornost- eukážou ani v CSI i kluky, kteří jako malí mu - třebas tahle, zdá se mi nějako moc předloužená. Ten začátek je mooožná trochu zbytečně dlouhej - první odstavec. ae asi jen toliko ke splnění tý kategorie.
dyť píšu, že ostatní skoro stejný, akorát, že ten kluk měl celkem přijatelný domov, táta vlastnil fabriku na hygienické prostředky s filiálkama na pěti kontinetech, máma pocházela z Bhutanu, a právě spolu seděli na pátý palubě u baru, kouřili společnýho jointa a do ucha jim hrál Laco Deczi O sole mio :-)
:) a co bylo dál, pane režisére? :)
jsem si u toho s dovolením zahrál na filmaře ..
teda vlastně spíš bez dovolení
takže jsem si mírně pozměnil kulisy, ten můj kluk nejezdil autobusem, ale trajektem, neměl hnědou ušanku, ale šedého kulicha, místo aktovky nosil florbalovou hokejku, a neztrácel se mi, vždycky za mnou přišel, abych mu spravil čepici, co mu padala do očí
ostatní bylo prakticky stejný, včetně té Meliorace
:-)
Pěkné, jen bych čekal, nějaké větší vystupňování děje, takto mi to přijde takové neúplné, nejspíš... ale já mívám divné pocity:D ale i přesto Tip
jasně - díky. poslední dobou mi křivka kvality psaní (subjektivně) klesá prudce dolů - asi podzimní depka bo co...
dík za čtení - a za šikovnou radu:)
moc slov
hehe, no ne, máš nějakou atmosféru a tu atmosféru buď odkryješ - znehodnotíš - zbanálníš, nebo ji naopak ještě víc zastřeš, dáš pár náznaků, prohloubíš a určitě se na konci nezmíníš, že má možná zlé rodiče=tady se dojmete
atmosféra se těžko vytváří vysvětlováním, lepší je to stylem (např. nenapíšu "kluk byl možná duch", ale popíšu setkání s klukem jako podivný až mystický zážitek.. třebas)
Konec pohádek?, říkám si v průběhu čtení, protože to, co mi prochází očima, je tolik nepodobné tvým předchozím -- spíš abstrakcím, než povídkám. Pohádka se tu pak v závěru mihne, ale už předtím se objeví i něco, co by se dalo pojmenovat třeba 'aktuální téma' (uvědomuji si, že jistá míra 'aktuálnosti' se vyskytla i v 'Kazateli'.
Líbí se mi to, píšeš stále víc 'o něčem'.
Líbí se mi taky využití nové kategorie (Miniatury prozaické); na zdejším shromaždišti 'SMS textů' by tenhle text leckdo pokládal za dlouhou povídku.
Tip
Výtky soukromě.
Cítím v tom napětí, jaké umí vykouzlit např. Ray Bradbury.
Jakoby se k něčemu schylovalo, ale ještě tak docela neschýlilo...
Yvaine, souhlasím s Marvinem. Pokud to je imprese, měla by být nahozená imaginativněji. Jinak bys tam musela dát více konkrétna z jeho života (nějaký další detail ze zastávky nebo z autobusu nebo z místa, kam už na něho nevidíš). Na tebe je to málo.
Pochopil jsem z diskuse, že to původně bylo v kategorii povídek. Na to tomu chybí dost děje.
Ale celkově nejsem schopen soudit objektivně, protože mezi nemocnicí a univerzitou projíždím každou chvilku. Dělal jsem konzultanta mému prasynovci na historii a kolem Plotiště jsem jezdil na Prahu celý život, až teď jezdím přes Březhrad.
Co bych já Tobě mohla radit?
Mám. Teď si vymysli něco ty.
Až
tak hodnej bejt nemusíš, stačí, když poradíš něco.
líbilo (ale jako humorista do toho nemám co kecat) :-))*
Kdybych byl
tak hodnej, tak bych ti poradil cokoliv.
Bych poradil. Ti. Kdyby co?
Tak aspoň díky, že Ti nemám za co děkovat:))
:) Díky
Tohle nemá ani A4, a tímto slavnostně přeřazuji:)) Máš pravdu - není to "dost povídka".
OK, já taky ne - ale na miniaturu mi to přišlo málo miniaturní, co myslíš?
Noo, ale seděl. A bylo mu snad šest, osm - byl mrňavej, i na ten věk. A úplně "co se mi opravdu stalo" to fakt není... jen inspirace:))
Nechtěla bych, aby se to rozvinulo v nějaký příběh.
Znám hodně dětí, které na rodinu nemají štěstí - mamka je sociální pracovnice. Díky
Líbí se mi to. Obzvlášť ta předposlední věta-Možná má ten mrňous tak zlý domov, že jej s radostí vymění za uspávající jízdu autobusem, jedno kam, jedno kdy a jak dlouho, prostě jede.
Nevím proč, ale prostě se mi zalíbila. Možná tím, že je v ní připomenuti, že ne každý má úžasný domov...
Já ale rozhodně dávám tip :)