Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZlomyslná cesta
10. 10. 2001
14
1
2020
Autor
Helča
Už nemůžu běžet
dech kradou stíny
tanečním krokem
lekám viny
Svému vtipu
cesta se usměje
ve zrádné bažiny
mění aleje
Kamením hází
vysněná zdání
nezbývá než
užít si
klopýtání
1 názor
Klopýtání je dobrá věc...kdo nezažil klopýtání nedokáže si vážit rovné cesty bez kamenů..
Navždy_Tvůj
01. 10. 2002aleš-novák
06. 05. 2002
Mno, nesouhlasím...
Klopýtání není závislé na ničem, čili je nezávislé na všem:)
připomíná mi to jednu mou báseň....... končila nějak takhle...
"zemřelo všechno a jen mrtvé oči věstí
že teď už zbývá .... jenom žít."
tip* (vím cos měla na mysli)
...tož jsem tu zas... a trvám na to,m, že se mi báseň líbí, jedinou připomínku mám k čárce na konci prvního verše, která mi přijde zbytečná... to je ale jen detail, prostě: líbí, líbí! :-)
*
Litochowitz
11. 10. 2001
hermit ta čárka, je tam řekněme nedopatřením a zachvíli už tam nebude :-)
_JiKo_: 1 sloka je o mně - já běžím, já lekám... o cestě je to až pak...lépe řečeno nejdřím jsme subjektem já, pak cesta. Nevím, přijde mi to jen mluvnický problém. Pro pro smysl nebo proti němu.
Navíc nevím, proč bych měla být jen pasívní.
Helčííí :o))) to teda nemůžeš.....bejt pasívní :o)))
A furt se mi ta básnička líbí....a čím dál tím víc :o)
pasívní.......páč se to menuje zlomyslná cesta a né zlomyslná helča :-))))))))))
. nééééééééééééééééééééééééééé tomu nevěřim :-))))))))))))
dokaž to!!!!!!!!
Litochowitz
10. 10. 2001Huckleberry
10. 10. 2001
v prvej strofe f poslednom versi mohlo byt lekam se viny....inaq je to vyvedene
Co se týče obsahu, je to zajímavé, úsměv na rtech vzbuzující dílko. Čte se poměrně snadno až na ALE!
Ale po formální stránce má dílko chybný rytmus, který se ovšem ztrácí v místy 9 jinde -11tistopém verši, byť graficky odděleném.
Celý obsah je poměrně lehce dekódovatelný až na "lekám (koho co) viny" ..... kritik se ptá co to znamená? Přiznám se, že jsem smysl toho nepochopil a domnívám se, že jde pouze o výplň, tedy "napasovat tam něco, jen aby to sedělo na rým" - Zde čekám, že budu vyvrácen ze svého domění!
Teď to čtu znovu a zjišťuji, že rytmus je mimo nejen formálně - samo nemluvím o konci který je arytmický schválně
_JiKo_, děkuji za avízo...
Asi máš pravdu, ale já jsem dala TiP, protože se mi básnička líbí. Oslovila mne bez toho, že bych hodnotila její formální nedostatky. Udělala mi v mysli obrázek, kterému jsem hned po svém porozuměla. Proto se za svůj Tip nestydím.
Ostatně co se tkne kolísání rytmu, nejsem moc oprávněná kritizovat, sama mám na hlavě másla až až... :o)
Ale, objekitvně, díky za každou takovouto věcnou kritiku na Písmáku! Mnozí se zde učí... Přemnozí! :-)
A Helče díky za básničku. :c)
░▒▓-_-▓▒░
Petula šak já taky nepolemizuji proti tipům, jen je dílo v aréně a já se k němu vyjádřil
Huckleberry
10. 10. 2001
Básnička je nádherná! Narozdíl od Jika mi nepřipadá tolik úsměvná, spíš mě z ní malinko mrazí... Možná mám přílišnou představivost :o)
....a "lekat viny" mi přijde jako obrat naprosto nádherný!!! Cítila jsem v něm hned napoprvé, to co jsem si tu pak přečetla jako výklad od Huckleberryho....
Helčííí - ťíííp *o*
Aha, tak já sem napíšu co jsem zhruba napísal poštou
Zatímco 2 a 3 sloka je o tom jak mi zlomyslná cesta klade překážky při cestě životem(?), "lekat viny" je opačná akce, já lekám něco. Obrat je to sice hezký, ale vzhledem k obsahu básně protismyslný.
No .. nejprv nic moc, pak jsem si přečetl JiKovu kritiku s kterou poměrně souhlasil jsem, až na to o obsahu básně, jež má být proti smyslný, nedomnívám se a líbí se mi o kousek víc, na tip asi ne, ale jinak jo:-))