Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o tom, jak si písmáčtí autoři stojí za svými názory aneb reklama na Kamilovu novou sbírku.

22. 03. 2010
7
79
3550
Autor
Zbora

Uveřejňuji až v pondělí, aby se mohl Kamil případně bránit z práce. Pokud se vám nechce číst celá kláda, bohatě postačí tučné pasáže.


„Tak to si rozumět nebudeme!“
Nebo něco v tom smyslu klepe do klávesnice rozzuřeně Kamil Sikora – 39 let, Ostrava.

„Každý, kdo píše ty splácaniny bez koncepce (hovoří o dílech ze Zlatého výběru, které měly tu čest být podrobeny jeho tu více, tu méně ironickému rozboru, jímž se snažil tu úspěšněji, tu méně úspěšné vytvořit dojem nadhledu nad tím, jak hluboce jimi opovrhuje) je idiot! Za tím si stojím! (čímž rázem skutečně stojí, ale v přímém kontrastu s prohlášením, s nímž s trochu křečovitým úsměvem vystupoval ve chvílích klidného duševního rozpoložení, způsobeného úspěchem svých rozborů, totiž že proti samotným textům ani jejich autorům rozhodně vůbec nic nemá, a že je to jen taková nevinná legrace)
To je zdůvodnění jeho velmi zajímavého názoru, že báseň musí být „co nejsrozumitelnější“ (což mi připomnělo Picassa a ochladnutí jeho zájmu o komunismus poté, co byl kritizován, že jeho portrét Stalina není dostatečně realistický. Co z dob socialistického realismu mi to připomnělo ještě psát jistě nemusím) Kamil však dál třímá otěž spravedlivého hněvu těch, kteří hodnotí něco, co je jim poněkud vzdálené, a buď ani nechtějí vyvinout iniciativu k poznání, protože je to přece jasná blbost, a smetou to ze stolu se siláckým gestem hned, anebo ji vyvinou bez naplnění a uchýlí se v rámci zachování zdravého sebevědomí například k rozhodnutí celou věc řádně ironizovat.

Jsem již dlouho smířený s tím, že s některými autory na Písmáku si porozumím až časem a s některými nikdy. V tom má Kamil bezpečně pravdu. Ovšem neodolávám pokušení a nabízím Kamilovi k rozboru jistou Divišovu báseň a zároveň mě napadá v souvislosti s Kamilem a jeho splácaninou jedna příhoda, která se mi kdysi stala:

Byl jsem s dcerou dopoledne u zubaře, kde na zdech v čekárně visela ohromná plátna nějakého amatérského malíře, která si hrála na avantgardní tím, že například do krásně oranžového pozadí, vytvořeného nějakou jistě ne zrovna lacinou barvou, byla nahodile rozpatlána štětcem původně asi bledě modrá tempera. Výsledný dojem: tmavě modrá díra do plochého oranžového pozadí. Ten samý den večer jsme někde po cestě viděli několik abstraktních obrazů Oty Janečka. Když jsem se jí pak ptal, který z malířů se jí líbil víc, odpověděla po dlouhém přemýšlení, kdy se snažila vyčíst mi z očí, jaká je správná odpověď, že asi tak voba stejně, což mi jako odpověď desetiletého dítěte, které se zrovna ze všeho nejvíc zajímá o pejsky, připadalo naprosto logické.

Několik minut poté, co jsem stiskl tlačítko „odeslat“, rozbor zmizel. Na písmáku je obecně oblíbená funkce „smazat“, pokud se v reakcích pod dílem objeví nějaká nepohodlnost. Kamil sám zdůvodňuje ve zprávě smazání díla uveřejněného před cca čtyřmi hodinami, asi osmého odshora, ověnčeného deseti tipy a spoustou oslavných výkřiků i od takových hnidopichů jako je Papouch, naprosto logickou odpovědí, že jde za hodinu z práce domů a doma internet nemá a že udělá sbírku, z čehož mi logicky vyplynulo, že dílo musí nejprve smazat. Logické jako orloj.

Sbírka se za hodinu opravdu objevila, ale nic v ní nebylo. Ani v druhé. Moment... Teď sbírka chybí. Ale věřím, že ji má někde pečlivě uloženou a Písmák o tyto klenoty nepřijde. O názory pod nimi však taknějak jakože ano, takže se Kamil opět může situovat do role toho milého vtipného pána, co to myslí opravdu jenom tak ze srandy a jde mu hlavně o to, mile pobavit všechny ty lidičky.


79 názorů

Zbora
26. 03. 2010
Dát tip
Nesmažu, nemám ve zvyku mazat. Navíc tu visí moc hezké názory, nerad bych o ně přišel.

Zboro, jestli jsi už vychladl, tak to prosím tě smaž. Nedělá to čest ani mě, ani tobě.

Zbora
26. 03. 2010
Dát tip
Dobře, vypouštím to.

Zbora
25. 03. 2010
Dát tip
Tangens: admini taková práva nemají. Derovi zatím nepiš, má toho teď určitě dost. Fouraix je ještě celkem v poho, mi připadá.

Oldjerry
24. 03. 2010
Dát tip
Není třeba úzkostlivě rozlišovat diskuze, debaty a polemiky - a něco z těch třech to určitě je :)

se tetelím blahem papoušku :-) ňuf!

Zbora
24. 03. 2010
Dát tip
Prosecký: ne, nedělám si legarci, opravdu mě to zajímá.

Zbora
24. 03. 2010
Dát tip
Olde, to asi bude tím, že to není diskuse, ale jestli vydržíš do zítřka, bude ;)

Oldjerry
24. 03. 2010
Dát tip
máš pravdu papouchu - hele - nebude to tím, že nám na tom Písmáku záleží? Ve skutečnosti to moc vážně neberu, na to jsem tu už dost dlouho. Jestli mne něco překvapilo, tak to bylo to, že jsi této diskuzi ještě nepřidělil pořadové číslo :)

papouch
23. 03. 2010
Dát tip
dyž vy to kucí berete všechno tak smrrtelně vážně... A avízo květelné_kouzlince, aby měla radost :-))

jejdavilda
23. 03. 2010
Dát tip
když něco neexistuje tak to nelze porušit, konečně možu nadávat vy mátohy lambrechtské, pod stolem vyválené a varmuží polité

Oldjerry
23. 03. 2010
Dát tip
Jejdo - na to se ptám už pátý rok, mezitím se změnil majitel, admini, kritici, korektoři i dost velká část Písmáků - ale staut serveru nikde a za celou dobu mi taky nikdo neodpověděl... tak se snad ani nesnaž

a mě těší, že mi posíláte avíza.. tak aby se to nepletlo... já chci taky posílat avíza, abyste se mohli vyjádřit k tomu, co tady zatím páchají všichni ostatní :-) hezký ... co zrovna máte

jejdavilda
23. 03. 2010
Dát tip
dobrá, tedy mlčím a jdu si po svejch :-)

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Norsko, mě to nemrzí, naopak, ale díky za Tvou účast! :) A proč se ptáš admina, Vildo, když se máš ptát správce? (I když pochybuju, že Ti odpoví ;)

jejdavilda
23. 03. 2010
Dát tip
se ptám kdekoli na cokoli co mě zajímá, protože, když se zeptám admina tak mi odpoví taky, že neví a zakládat kvůli tomu diskuzi mi přijde zbytečné. Tak tedy pardon

Norsko 1
23. 03. 2010
Dát tip
Mrzí mě, jak sis naběhl, Zboro, ale baví mě to sledovat. Skutečná diskuse, ve které jeden poznává druhého

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
To já nevim, jejdo. Proč se ptáš zrovna tady? Alkáči, jo, vidiš, promiň. No osobně mi vůbec nevadí, že se v té kategorii objevuje všelicos. Stejně totiž nikoho bez použití násilí nepřesvědčíš, že to není volný verš, ale návod k obsluze bagru ;). Můžou si vybrat, to jo, ale nemusí... Taktéž hezký den.

jejdavilda
23. 03. 2010
Dát tip
mě by zajímalo, jak a co by kamil rozebral z "Povídka měsíce vyhlašuje Povídku roku a soutěž ilustrátorů", když toto vyhlášení získalo 3 výběry. Jsem neveděl, že se to taky výběruje. Apropó, kde se ztatila pravidla písmáka?

alkáč
23. 03. 2010
Dát tip
Zbora - trošku jsme si nerozuměli. Tys hovořil o "zlatých výběrech" a já o kategorii "volný verš". Ve zlatém výběru se /předpokládám/ objevují dílka tohoto výběru hodna. Ve všeobjímající kategorii se objevují dílka ke kterým jsem měl poznámku. O pravidlech volného verše. Možná jsou jen zvyková a nepsaná, ale autoři by mohli alespoň něco dodržovat. A můžou si vybrat tempo, syntax, nebo intonaci, možná i asonanci a vynechávat interpunkci. Poznávacím znakem je i střídání metrických prvků. Hezký den:-)

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Papouchu, je to tím, že mě zrovna nic nenapadá, ale doma o víkendu určitě něco vymyslim. ;)

díky Zboro za ten odkaz. Jen mě utvrdil v mém názoru, že poezie je otevřený prostor s mnoha barvami. Každému vyhovuje něco jiného. Nevím, jak moc byl Jiří Wolker sečtělý, když napsal své čítankové básně. Ani já jsem ještě nečetl Šiktance, nemám z toho komplex nevzdělance. Písmák je a m a t é r s k ý server, buďme rádi, že ještě vůbec někoho baví poezie.

papouch
23. 03. 2010
Dát tip
vnímám a pokouším se i chápat, dík za odkaz (ale pořád jsi mi neodpověděl na dotaz - Co máš proti logice orloje? :-)

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Avízo, které jste dostali se vztahuje k předchozí reakci!

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Jelikož si připadám jako zaseklá deska a píšu tady pořád dokola to samé, aniž, zdá se, byste to vnímali, případně chtěli vnímat, dovolím si umístit sem odkaz na článek o poezii, který vyšel v Lidových novinách a je napsán velmi střízlivě, přičemž bere vpotaz právě ony dvě roviny, o nichž tady mluví Old. Dovolím si avi všem, protože mám za to, že stojí za přečtení a definuje problém současné poezie. http://www.lidovky.cz/zombie-jmenem-poezie-0ro-/ln_noviny.asp?c=A100305_100005_ln_noviny_sko&klic=235821&mes=100305_1

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Jaká pravidla by měl dodržovat volný verš, když už o tom mluvíš? Poezie se neustále vyvíjí a to co říkáš o tom, že většina textů ve zlatém výběru nejsou básně, je názor, který byl ve všech dobách moderní poezii velmi blízký (ano i Máchův Máj byl takto ohodnocen). Souhlasím s Tebou, Alkáči, že ne všechno ve ZV jsou dobré básně (jsou to básně, které převyšují písmácký průměr - průměrnost tady vidím hlavně v neustálém opakování formálně podobného, čehož se spousta P. autorů velmi ráda dopouští), ale tvrdit, že to nejsou básně je krajně zavádějící. Ohradil bych se i, že to přestává fungovat, on se totiž čtenář k tomu, aby mu to fungovalo musí pročíst skrze klasiky. Nebudu se opakovat, tohle všechno píšu jako odpověď Proseckému (a celý problém toho, proč na vás nepůsobí moderní poezie jsem se snažil připodobnit příběhem o dceři)

alkáč
23. 03. 2010
Dát tip
Zboro nezlob se, ale volný verš /ve většině případů vystavených dílek v této kategorii na Písmáku/ s básní nemá nic společného. Občas se potkám s BÁSNÍ, ale jen občas. A to se kořím a klaním až k zemi. Zbylá díla /a netvrdím, že jsou špatná, nebo tak něco/ by se hodila přesunout do kategorie miniatury prozaické. A jsou i jiné kategorie, třeba MIMO, nebo INDISPOZICE. Pokud vím i volný verš by měl dodržovat jistá pravidla. Nebo mají všichni pocit, že jde o volnoý ring??? Tady se Prosecký ozval podle mě oprávněně. Je mi jasné, že autora básně ve volným ,nemusí všichni vždy pochopit /sám jsem zářným příkladem/, ale básnivost by měla být z díla alespoň cítit. Volný verš se samovolně přiblížil próze natolik, že už volným veršem přestává být. Hlavně to už přestává fungovat. poznámka mimo - asi by stála za zvážení nějaká drobná revize kategorií jak už tady padlo. Jinak tvá esej je dobře napsaná, ale působí to na mě jako že potrefená husa atd.:-)

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Prosecký: Byl bych vděčný, kdyby si se pokusil odpovědět na mou otázku. Jsou to jen poskládaná slova, vydávaná za vrchol imaginace? Vzhledem k Tvému výlevu o to velmi stojím.

Zbora
23. 03. 2010
Dát tip
Olde, můj emocionální rauš už bych nerad rozvíjel. Napsal jsem, myslím dost jasně, že někteří lidé se dělají prdel prostě ze všeho, Kamil mezi ně nepatří, ten to bere naopak velmi vážně a ironie je jen zástěrka (ačkoli vy to nevidíte, nebo nechcete vidět). Za druhé, znovu opakuju, že nehodnotím Kamilovo dílo, ale tolik obecně rozšířený náhled na soudobou poezii: o ničem, naházená slova, měla by být srozumitelná jak jen to jde. Ten názor mi vadí, stejně jako chirurgům vadí, když jim někdo tvrdí, že vřetenovitá zlomenina lze nejlépe vyléčit bylinkyma. Kamil, a v tom máš pravdu, měl bohužel smůlu že ve svých reakcích pod rozborem vyjmenoval všechny tři nesmysly najednou a já už to nevydržel. To je všechno.

Oldjerry
23. 03. 2010
Dát tip
22.03.2010 11:16:39 Zbora kritik Vindal: jenomže některým básním se chcechtají jen pitomci. Tím neříkám, že do nich patří Kamilem vybrané ani že nejsem jedním z těch pitomců. Je pravda, že je to v obecné poloze, blíže nespecifikované. Ale i tak mi to připomíná Topolánka (výroky v emocionálním rauši). Pořád si myslím, že je tato diskuze zbytečně vyhrocená. Tady jsou jiná díla a jiné výroky, které proplouvají beztrestně a skoro i bez povšimnutí. Dílo Kamila je samozřejmě mírně kontraverzní, ale jako každé dílo a cokoli, má nejméně dvě stránky. Myslím, že v tomto případě klady převažují. Pokud se rozvine takováto diskuze je třeba zvažovat obě, nebo všechny stránky, předmětného díla, seriálu. Dobrý kritik - a to podle mne jsi - by tohle zvážit měl. Nakonec - když si dáš tu práci a zanalyzuješ tuto diskuzi, tak se to vykreslí ve skoro přesných konturách.

papouch
23. 03. 2010
Dát tip
Co máš proti logice orloje ??!?

baaba
23. 03. 2010
Dát tip
Nechytil jsem celou sérii... Rozebíraná dílka a rozbory? ...víc mě bavily rozbory:O)

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Tangens, Jejda: myslím, že by přidání kategorií Esej a Říkanka snad neměl být zásadní problém. Dero má sice teď nejspíš jiné starosti, ale až se Písmák usadí, slibuju, že se ho o to pokusím požádat. Obě kategorie mi tady taky docela schází.

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Jirko, Jikro, proboha čti. Tohle jsem snad někde napsal? Myslím jen, že je na světě pár (opravdu pár) básní, kterým se nelze chcechtat, ať se vezmou z jakéhokoli konce. Pro mě osobně mezi ně třeba patří Holanova báseň o Holocaustu, pokusím se ji najít a kdyžtak pošlu.

Oldjerry
22. 03. 2010
Dát tip
Zboro, Zboro - kdo se chechtá něčemu jinému než ty -je pitomec? ty jsi byl jedna z mých zdejších standart - tímhle bys mne zklamal...

alkáč
22. 03. 2010
Dát tip
Zbora se nějak nezvykle rozpovídal. Se vrátím po pár dnech a tolik slov. A najednou a na jednom místě:-)))) K tomuhle zasednu, až budu mít víc času.

Fouraix
22. 03. 2010
Dát tip
jo. faktžejo, není to diskuze. tak to je v porádku, byť se s tím neztotožním. ok. prášek si beru já a jdu si lehnout.

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Rád bych Tě uklidnil, F., není to diskuse. Já si múžu psát eseje jaké chci a je to jen moje věc.

Fouraix
22. 03. 2010
Dát tip
o větším houně tady neměl diskuzi snad ani karel_letoun. smrťák si tu může psát satiru jakou chce a že se mu k tomuto hodí básně pro něj subjektivně bezkoncepční je jen jeho věc. leda by si to někdo vyloženě nepřál. zboro vem si prášek a di si lehnout...

dadadik
22. 03. 2010
Dát tip
tvém :)

dadadik
22. 03. 2010
Dát tip
tos napsal pěkně, v tom předposledním příspěvku

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Kamile, kdyby to chtěl někdo vydat komerčně, souhlas by byl nutností. Recenze smějí citovat pokud je uveden zdroj, ale zdroj není Zlatý výběr a citace není celé dílo. No, ale pokud to uveřejníš někde na internetu, nikdo si s tím asi moc hlavu lámat nebude, protože si na Tobě nic nevezme.

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Prosecký: Ve zprávách se oběsila polská školačka Nemohu se tam dostat přes další přicházející zprávy abych ji objal v kolenou a malinko popozdvihnul Jsou to jen poskládaná slova, vydávaná za vrchol imaginace? Ničí mne otázka, co tím chtěl básník říci. To je historie socialistických paniučitelek na ZŠ, na kterou má pořád někdo z nějakého panického důvodu potřebu dostávat odpověd. Učební pomůcka. Je to jako ptát se, co chtěl jazzman touto skladbou vyjádřit. Je to posedlost lidí, kteří si lajnují svět a potřebují dostávat na všechny otázky odpovědi, jinak ztrácejí pevnou půdu pod nohama. Poezie se nedá brát obecně, přestože ji Tobě podobní tak nejspíš vidí, dělí se stejně jako próza na spoustu směrů. Stejně tak, jako Ty vidíš v poezii jen naházená slova, já můžu říct o próze: A proč je to tak rozvláčný? Proč psát román? Vždyť dojem z toho či onoho lze vyjádřit pár slovy. Ale neříkám to, protože je mi celkem zřejmé, že se tady bavíme o dvou odlišných světech. Tvá závěrečná dedukce je kouzelná. Poezie není střední proud. Nemá prostředky na to oslovit široké spektrum lidí, stejně jako některé druhy hudby (avandgarda) oslovuje minimum posluchačů, ale ti si ji zase dokáží užít kolikrát mnohem víc než běžný posluchač Helenku Vondráčkovou se kterou si odezpívá jednoduché refrémy a nedotčen smyslem textu a kouzlem hudby odchází domů. Pokud Ti veškerá poezie připadá jako nahodile poskládaná slova, je nejjednodušší ji nečíst, a hlavně nemluvit o ní.

jejdavilda
22. 03. 2010
Dát tip
pardon, Zbura není nadávka na Zboru, pouze překlep

jejdavilda
22. 03. 2010
Dát tip
si myslím, že Kamil má svaté právo právo na názor, že dílka mají být srozumitelná ( ostatně já si to taky myslím). Ovšem i Zbura má kus pravdy v tom, že za 20 let se mi ty dílka mohou jevit jinak a třeba jim bez problému porozumím. Daleko víc mi zde vadí xenofobie, porno a libování si v nechutnostech ( přijde mi to jako , když děcka na základce slyší sprosté slovo a hned nepokrytě jásají, jak je to in). Napadá mě jestli část zde publikujících nemá psaní předepsané jako součást léčby. Ovšem v tom případě bych zde dal věkový limit pro přístup. Taky je diskriminace, když zde není samostatná kategorie Říkanky, takže my, co je máme rádi, nemáme šanci se ke kamilovi dostat. Borovského na vás

Norsko 1
22. 03. 2010
Dát tip
Dadaismus forever

Prosecký: takže básně, u kterých nevíš, co tím básník chtěl říct, napsali dadaisté? :-)

Prosecký
22. 03. 2010
Dát tip
Docela neskromně se označím za prozaika a stavím se na Kamilovu stranu. I já jsem býval básníkem v různých soutěžích a psával jsem podobně, jako dnešní básnici na Písmáku. Teprve když jsem se začal věnovat próze, uvědomil jsem si, že nemůžu jenom poskládat slova a vydávat to za vrchol imaginace. Jsem rád, že se někdo podíval s nadhledem na "Zlatý výběr". U naprosté většiny básní je obtížné odpovědět na otázku, co tím chtěl básník říci. Proto to skoro nikdo nečte. Těším se, co tu bude dál!

Norsko 1
22. 03. 2010
Dát tip
Myslím, že svých věcí na vydávání máš ažaž. Toto by mohlo jít spíš do Kafe nebo něčeho podobného

Víte co by mě zajímalo? Kdyby to chtěl někdo vydat, co pak? Básně patří autorsky cca 20 různým lidem, ale pokud vím, recenze smějí citovat, pokud se uvede zdroj. Ten je uveden v názvu. Co myslíte, potřeboval bych souhlas? (Ptám se čistě akademicky.)

Norsko 1
22. 03. 2010
Dát tip
Milý Zboro, vindal se chechtal Kamilovým rozborům, ne básním samotným. U těch spíš zadumaně mlčel

Pomerančová+Zbora, věc se má tak: U většiny básní ani sám nevím, kdo je napsal. Jednou za čas jsem vždycky brouzdal Zlatým a co se mi zdálo vhodné k rozboru, to jsem si stáhnul na flešku, častokrát i 10 kousků týdně. Co se nehodilo, to jsem zase odstranil. Po čase jsem ztratil přehled, jak básní přibývalo, kdo co napsal, dokonce jsem nemohl ani odpovědět na dva dotazy ohledně autorství. Neměl jsem v úmyslu navážet se do autorů, ale do prapodstaty Zlatého výběru! Taky se to tak jmenuje. Napsal jsem cca 50 rozborů (něco jsem smazal), a až na výjimky už fakt nevím, komu co patří. Většinou v pátek po obědě jsem si stáhl 5-10 básní na víkendy, abych se nenudil. Když se mě občas ptali, kdo je autor, občas jsem ho (ji) dokázal zpětně najít, někdy už ne.

Kamile, já nevím - na moji báseň jsi mi taky neposlal avízo, takže jsem zjistila jen náhodou že jsi ji rozebíral. To mi přijde trochu zvláštní, pokud si za svými názory stojíš a jde ti o pozvednutí úrovně, jak píšeš. Bez zpětné vazby to moc fungovat nebude, když autoři nebudou ani tušit, že se mají někdě z něčeho poučit... A myslím že by bylo čistější minimálně uvádět u rozebíraných básní autora a název, když už ne avízo potrefeným.

ok, máš pravdu... začíná mě srát, že se vůbec angažuji... všichni fňukáte, jak tvorba básní poklesla a když s tím někdo začne něco dělat, tak se urazíte...

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
A myslíš si, Kamile, že není přinejmenším slušnost upozornit autora, když někde publikuješ celou jeho báseň (ne jen citaci)?

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
Vindal: jenomže některým básním se chcechtají jen pitomci. Tím neříkám, že do nich patří Kamilem vybrané ani že nejsem jedním z těch pitomců.

Zboro, já jsem nepsal o tobě!!! Psal jsem rozbor básně, tebe (tvůj nick) jsem nikde nezmínil. Já tady chodím publikovat svou tvorbu (byť se někomu nelíbí), rozhodně ne někoho kritizovat a posuzovat!!!

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
1. Psát bez koncepce je idiotské = ten kdo píše bez koncepce je idiot (Auto se řídí - ten kdo řídí auto je řidič). Promiň, že jsem se nedržel přesně Tvé formulace, neměl jsem ji kde vysosnout, tak jsem se alespoň soustředil na to, aby byl zachován smysl. 2. Lžeš a sám to dobře víš. Ovšem na písmáku jsou smazaná díla pouze zneviditelněna. Pokud napíšeš Derovi, jistě vyloví Tvé dílo z koše a budeme se moci přesvědčit, jak že jsi to vlastně napsal. 3. No vidiš, a jsme zase u toho. To, že tam Ty osobně obsah nenacházíš, neznamená, že tam nemůže být. Tyhlety tendence odsoudit něco, jen proto, že je to nepochopeno už byly v dějinách mnohokrát. Navíc v poezii nehraje obsah jedinou roli, to se velmi pleteš. 4. ano, souhlasím, je to ubohé, ale ještě ubožejší je něco jiného psát a vystupovat s tím veřejně a něco jiného si myslet. Ty jsi mi taky neposlal avi ke svým dvěma rozborům mých textů, tak nevím, co očekáváš.

já myslím, že Kamil udělal dobrou práci, oceňuji jeho dramaturgii při výběru děl, bylo šílené si uvědomit, jak obludně jsou si všechny ty kousky podobné, téměř jakoby se jednalo o jednu báseň!!! fakt horor.. s Norskem tomu řikáme esoterický pindání.. samozřejmě najdou se tam i dobrý věci, možná už to trvalo moc dlouho, každý básni se můžeš vychechtat, ty rozbory byly nemilosrdný, ale taky jsem se občas od srdce zachechtal.. cením si toho, že jsi se ozval Zboro a rozpoutal tuhle diskuzi..

Oldjerry
22. 03. 2010
Dát tip
Stýská se mi po papouchovi - jen z toho důvodu, že by očísloval tuto další zbytečnou debatu. Kvylita se prosadí sama, stejně jako podprůměrnost se vyloučí. Něco mi ještě našeptává že Skromnost zdobí básníka, ale bůh ví kdo to je a z kterého záhrobí (mám pocit, že z Vyšehradu)...

Zboro, tak jsem tady zformuloval pár výhrad, když už udatně neodpovídáš. Snad tě to probere.... 1. Nikdy jsem nenapsal, že básníci jsou idioti, jak to tady podáváš, ale že psát bez koncepce je idiotské, což je velký rozdíl! 2. Nikde jsem nenapsal, že báseň musí být co "nejsrozumitelnější", to sis vymyslel, resp. překroutil. Napsal jsem pouze to, že pokud chce být někdo pochopen, musí pro to sám něco udělat. 3. Příběh s dítětem sedí spíš na tebe, jedině člověk absolutně bez ujasněného názoru může hojně výběrovat básně bez jakéhokoliv obsahu. PS: Zveřejňovat cokoli, co jsem ti napsal soukromě, je ubohé a psát o někom bez avíza taktéž.

Tak jsem se text Kamila pokusila přečíst. Pokusila. Někdy v polovině mě začal nudit. Jistě, je to otázka toho, co pokládám za dobrý humor, což je věc subjektivní. Nicméně mě rušily i takové věci, kdy se autor pokouší vytěžít vtip z toho, že popře známý termín (nekovaní koně) a tvrdí., že neexistuje... Trochu násilné mi to přijde, Trochu něco se psem a holí. Technická připomínka - lépe by se to četlo rozdělené mna části. Třeba čtyři díla (jaro , léto atd) zařazená do společné sbírky).

...chtěl jsem napsat něco polomoudrého, vzhledem k tomu, že den je ještě mladý a chci mít klidný večer, posílám úsměv všem :) (mimochodem, rozbory Kamila si náhodně čtu, tak jako všechno na co narazím, ty jeho většinou dočtu)

Zboro: Toto je Literární server, ne Básnický! I satira tady má své místo! Klidně si zkus ve svých básních ty dělat srandu z prózy, mě to vadit nebude, srandu mám rád a nejsem ješitný. Co se týče sbírky, zjistil jsem, že nejde uložit dílo, ve kterém se vyskytuje tzv. ---konec stránky---, vložený ctrl+enter, jenž je pro povídkáže nezbytný, abys měl nové dílo vždy na nové straně. Dlouho se mi to nedařilo, nyní již to je v pořádku. Ostatní tvé výlevy nechávám bez odpovědi, jsi evidentně citově rozrušen a nerad bych ti způsoboval další duševní újmy.

Zbora
22. 03. 2010
Dát tip
My jsme měli Klub citových egzémků. Ale nikomu jsme alibisticky netvrdili, že proti jejich textu nic nemáme, když jsme ho zrovna cupovali. Hledat v tom v dnešní povrchní době něco hlubšího mi připadá pošetilé - to by se taky asi mělo tesat do kamene.

co třeba trochu nadhledu? Když jsme svého času dělali Stupid ligu, vybírali jsme díla z "hvězdné pěchoty" a chovali se k nim tak, jak se se Kamil chová ke "zlatým výběrům". Jestli Kamil pochopil nebo nepochopil jednotlivé básně, to se těžko odhaduje. Každopádně pár lidí pobavil, případně jim poskytl neortodoxní rozbor. Hledat v tom v dnešní povrchní době něco hlubšího mi připadá pošetilé.


Smetiprach
21. 03. 2010
Dát tip
nemám sice nejmenší tušení kdo je ten kamil či jak se jmenuje, ale co se týká janečka a pejsků nemohu než beze zbytku souhlasit s péťou a za tím si stojím!

Zbora
20. 03. 2010
Dát tip
Ale o tom tady, Olde, přece vůbec nemluvim. Mluvim o jeho názorech, které se notabene do oněch rozborů podvědomě promítají a je to celkem znát.

Oldjerry
19. 03. 2010
Dát tip
Co kdybyste nechali "postižené autory" aby se bránili sami? Možná, že se neberou tak vážně, aby jim trochu srandy ublížilo na pověsti a nebojí se ztráty básnického nimbu. Tak jako tak - je to svým způsobem projekt - úspěšnější jsem za svých pět let tady neviděl. Nevidím žádný úmysl poškodit autora, ani dělat z něj cokoli opovrženíhodného. Spíše bych to považoval za reklamu, protože konkrétně já jsem po přečtení Kamilových anylýz spěchal podívat se na některá díla, která mi v tom množství unikla, nebo díla starší...

neroušek
19. 03. 2010
Dát tip
Zbora se trefil - je to tak.Kamil má jednu zálibu jednoduše řečeno: dělat z básníků na Písmáku idioty.A je v tom až posedlost,za úsměvem povznesenosti nad nimi se skrývá křeč.****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru