Děkuji Markel, Kytici mám ráda. :)
jako z Kytice, smutněnka moc líbila - T
hezká balada, docela zvláštnost tady takovéto provedení ..
velmi dobré
baladické (takže je to dle mě balada:)
v první sloce dost vázne rytmus.... ale jinak fajn..
Jachula, Miroslawek - děkuji.
Dlouhodobě... smutné, ještěže máte balady různého druhu.
nepodceňuji, mám o nich poměrně dost přesnou představu... a to dlouhodobě
Ano, říká se.
Jen jestli zdejší poměry příliš nepodceňuješ...
a po těch desítkách, ne-li stovkách textů dám zas jednou tip
balada se dnes říká skoro všemu, to bych neřešil
pokud to budu brát jako písňový text na lidovou notu, tak je to docela dobré, na zdejší poměry překvapivě
Nevím proč by to nemohla být balada. Řada autorů se od základní "definice" balady odchýlila a přesto dala svým básním podtitul balada. Myslím, že původní význam slova se svojí příbuzností blíží italskému ballata – taneční píseň, od ballo – tanec. Mě se tato balada velice líbí a dávám jí svůj tip.
Aby ne:-)myslím, že už jsem to zmiňovala, i když ne tady, nejsem ve tvé hlavě a když mi, čtenářovi, neposkytneš více... formy (by se dalo říct), bude pro mě dílo dalším neexplicitně vyjádřeným pocitem autora, který mě, čtenáře se vší úctou vlastně vůbec nezajímá. Kromě dobře voleného jazyka a dobrého rytmu pak v básni nic víc nenaleznu a to je prostě škoda.
Hezký den i tobě.
Histreo - Děkuji za vyjádření názoru, pro mne však tato balada nadále baladou zůstává, děj i pointu v ní nalézám.Přeji hezký den.
Ptá se autor čtenáře? Spíše se to blíží lidové říkačce, písni... Balada je epická, či lyricko-epická skladba s dějem a výraznou pointou, to je tak základní definice, že už to základněji ani nejde... tady děj ne-eni... i když jiné atributy jako dialog a tragické lazení nalézám... stejně balada ne-e.
Delfín - děkuji. Erbena mám ráda.
Manuamanua:
U nás na západě taky pod břízu!;o)
Ale třeba pražáci /dle radia country/ preferují rozkvetlý strom...
Jinak Tvé dílko ve mně budí stejné pocity jako Erbenova Svatební košile...Renegátka už to sama pojmenovala.
Děkuji všem za vyjádření.
pro mě pěkné, příjemné čtení
Májové pocity nemám rád. Ne v osamění. Mimochodem, u nás se chodí pod břízu :-)
Je to balada, krásně mrazivá.*