Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMísto mnoha slov, místo mála řečí
13. 07. 2010
15
34
3636
Autor
Muamarek
Kde světlo baroka v Ivanově stínu
halí krápníky do šatu z travertinu,
kde oko vápence se dívá do údolí
s tou trochou nadsázky, s tím, že zná vše, co bolí,
tam prýští pramen snad
tak průzračný, až léčí
v tom místě mnoha rad,
v tom místě mála řečí…
Kde duše ke klidu je zas o krok blíže,
každý z poutníků je váben silou kříže,
která vždy podrží, však nikdy nepřiková,
dvě slzy od strží (smích v jeskyních se schová)
se tyčí hrdý krov.
Tam není marných křečí
v tom místě mnoha slov,
v tom místě mála řečí…
34 názorů
A.H. - diskuze se tu vydařila. Na Tvou otázku musí odpovědět diskutující - asi jim to za to stálo :-))
Marek
Miroslawek
21. 07. 2010Miroslawek
21. 07. 2010Miroslawek
19. 07. 2010
Tangens - díky za tato slova.
Miroslawek - těším se, až na Písmáku opublikuješ něco k teorii jambů, daktylů, trochejů, atp.
Marek
Miroslawek
16. 07. 2010Miroslawek
16. 07. 2010
Zbora - já myslím, že v těchhle vedrech je poezií vůbec nějak přečkat parnej den...
Tangens - když píšu, musí mi to znít - a rád střídám různý prvky, jako v hudbě rád střídám dolce s "nedolce" :-)))
Miroslawek má patrně na mysli, že místo "halí krápníky..." by tam mělo bejt něco na způsob: "se mihne okolo Venušina klínu", co se stopáže týče - ale já tam záměrně chci tuhle stopáž, která plyne a nedrhne...
Marek
Miroslawek
15. 07. 2010
Já za vrchol poezie považuju večer po pracovním dni, kdy jsem toho hodně udělal, s pivem u řeky těsně potom, co zapadlo sluníčko.
Miroslawek
14. 07. 2010
Tangens - "se schová": je fakt lepším spojením, dík...
Zbora - nevadí, že neorientuješ, jsem rád, že líbila...
Nes, Bíša - díky :-))
Marek
Tangens: díky za avi, ale já se zrovna ve vázaném verši moc neorientuju, nicméně to nemění nic na tom, že se mi básnička vcelku líbila.
Tangens - dík moc - do zítřka popřemejšlím - a možná upravím, ten název asi určitě...
Javavia, Sebastiana - to mě těší :-))
Mějte se,
Marek
Sebastiana
13. 07. 2010
Whitesnake - mně k tomuhle ta slova nějak pasovala, je možný, že archaičtější, mno...
Morgaine, Diana, Zuzulinka - díky,
mějte se,
Marek