Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKain
17. 09. 2010
4
12
1188
Autor
Presbyter
tak to cítím
pohledy vyhýbavé
ubohý Jidáš
kam ten se hrabe
polibkem nezrazují
tváří se že nejsem
ano už vím
jak zacházejí se psem
odepsaný
vymazaný z adresáře
znamení Kainovo
už nikdo ti neodpáře
včera V. I. P.
a dnes R. I. P.
12 názorů
Sympatická je mi teorie, že peklo sice existuje, ale je prázdné... Je-li Kristus opravdu Spasitelem všech, je jistě také Spasitel Jidášův. Své zrady litoval, vrátil velekněžím peníze se slovy: "Zradil jsem nevinnou krev!" Ale oni na to: "To je tvoje věc." Po těchto "milých" slovech náboženských autorit bych si taky hodil mašli...
salome_sisi
16. 01. 2011
Kainovo znamení nebylo trestem, nýbrž chránilo před krevní mstou. Kain se stal vrahem, ale Bůh nechtěl, aby oplátkou někdo zavraždil Kaina. My lidé se tak rádi a tak často navzájem odsuzujeme! Ježíš neodsoudil ani Jidáše.
Mě dostal závěr. A protože mám podobné zážitky při odchodu z jedné sekty, působila na mě básnička dobře. Snaživě upocený pocit s bělohadem nesdílím.
Zítra I.P. Pavlova, až mě to tu omrzí.
Obávám se, že je tam příliš dořečeného. Buď prolog, nebo dílo, obojí se pak už tříská.
....nemám rád, když se někdo, lidově řečeno, naváží do Kaina, v jednom překladu tzv. "oráče na skále"...Abel byl, nepletu-li se, pastevec...a "milej zlatej"... probudil v bráchovi prostě velkou nenávist...
K.stigma příšernej,podle mě nepřiměřernej trest, když už se do toho tady pouštím...
...ani Jidáše nezatracuju - odsoudit tyhle postavy tak jednoduchý !...
text jakoby vyklapkáván morseovkou......