Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePředzvěsti
Výběr: a2a2a
18. 09. 2010
19
29
1947
Autor
Jazylka
Zevnitř i zvenku zchladilo se
tep už se zklidnil po bitvě
jen boty bosé samy dvě
bázlivě cestou neznačenou
po starých trasách, po nánosech
po rtěnce, jež mne dělá ženou
po sypké barvě zkrášlovací
dneska i hrášek pod matrací
tlačil by velmi palčivě
velmistři v tanci na břitvě
možná ty chmury odeženou
však ze severu táhnou draci
a podzimní už zabrnkala
jsem jako malá
sny se vrací
29 názorů
možno aj vďaka tomu napätiu si taká plodná, to by sa mi aspoň niekedy zišlo,a v tom si mi zase inšpiráciou a povzbudením Ty.Som rada, že si :)
salix, ďakujem. len stále mi to ešte ide ťažko - medzi tým čo by som potrebovala a čo reálne dokážem napísať je značné napätie. a tvoja vnútorná poctivosť k sebe samej v básňach ma velmi inšpiruje.
každá Tvoja báseň je o niečom a tak krásne to vieš napísať,páčia sa mi oveľa viac,ako nejaké abstrakcie ,ktoré musím čítať na viackrát,aj tak niekedy nepochopím(ale to je aj o mne:)
zblblýptáček
09. 10. 2010
..tak trochu sa snazim..a neviem, ci sa profilujem..skor sa 'hram' (so slovami, bodkami, ciarkami aj ustami:);)
..a dakujem
MarK, ďakujem, vidím že ty sa tiež už profiluješ, nuž - nech sa ti darí
Ještěrčí král
25. 09. 2010
JK, dík, teší ma že sa ti to páčilo aj keď tvoje poňatie poézie je dosť odlišné
Ještěrčí král
24. 09. 2010
Elleanor, Tristia - ďakujem. pomaly to skúšam s metaforkami (boty/rtěnka vs hrášek/draci t.j. dospelosť a detstvo), zatiaľ len opatrne, aby sa to príliš nepriečilo mojej túžbe po zrozumiteľnosti.
krásně plynulé, dobře se to čte, pěkné momenty - bosé boty, rtěnka, hrášek...jako celek tipácké:))T*
Milý Whitesnake, dík za ohlas. Hovorím slovensky v civilnom živote, preto tak aj v komentároch. Ale "poetické myslenie" mám v češtine, vyrástla som na Wolkerovi, Erbenovi, Macharovi, Krylovi (aj tvoj učiteľ, viem..), a v citlivom období kedy duša vlastné hranice poznáva som žila v Prahe.
Ano, hra s formou ma baví najviac. Dík za tie obzory, tiež na ne chodím k Tebe pozerať.
Whitesnake
21. 09. 2010
a priznávam, že som tam mala pôvodne "skrášlovací" a egil ma za to láskavo diskrétne napomenul správou, tak som to opravila.
a2a2a, som sestra, no, tak ďakujem veľmi pekne za poklonu.
guy, Honzyk, koloušek - dík i vám za návštevu a priazeň. žiaľ, neviem ako sa posiela avízo viacerým naraz.
Jazylko, pokud, jak se zdá, jsi sestra Slovenka, pak tedy klobouk dvakrát dolů.
dovolím si výběr,řekl bych že ta provázanost je vyrovnaně podložena obsahem, tedy že tam nejsou takové ty dotažené rýmy, jen aby se to rýmovalo, obsahově především náladová, ale svěží a svižná.
tomu chladu zvenčí se dá celkem úspěšně vzdorovat, horší je to s tím druhým .. ale určitě by mohl leckdo namítnout, že i na ten existují účinné prostředky ..
ďakujem Freny, je to písané z nejakého nepokoja zvláštneho, a ani mi to moc nešlo, len som sa už toho textu potrebovala zbaviť z hlavy.
Edmund, dík tiež. A aj milej nes, i keď bez komentára.
Neboj se přeci toho hrášku
i pro draka už letí saň,
neboj se ani divných šašků
a žes jak malá, to si chraň.
Ode mne tip