Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lidskost

28. 09. 2010
13
37
4791
Autor
Oldjerry

Autorovi se omlouvám, že jsem ho předem nepožádal o souhlas. Vycházel jsem z faktu, že je to výstřižek textu z veřejně přístupného zdroje... oldjerry

Kdykoliv se řekne slovo „lidskost“, člověk znejistí. Faktem je, že význam tohoto termínu společnost přesunula někam k hranicím patosu. Přesto jej však uvádím jako stěžejní bod tohoto webu. Lidskost pro mě znamená toleranci k názorům druhých, uvědomění si, že druhý člověk je mi vždy roven, ať už je jakýkoliv, znamená pro mne uvolněnou a přátelskou atmosféru...

Citát je od Jaroslava D. Polakoviče, který jej použil v úvodním slově k svému webu. Tento názor by slušel i některé z uctívaných osobností, je to však »jen« neskutečně vyzrálý názor mladého muže. I když jsem si vědom, že naplnění tohoto názoru v praktickém životě bude stále narážet na nepochopení nebo ignorování jeho obsahu, soudím, že neztrácí nic na platnosti, která sahá daleko za rámec jednoho webu.

Důvod, proč jsem ho použil právě na Písmáku, je naprosto jasný. Nejsem ovšem tak naivní, abych si myslil, že v tak velké komunitě, jakou Písmák je, všechny současné zbytečné třenice urovná a dalším zamezí. Oblíbené klišé : kdyby tímto  výrokem ovlivnil jen jednoho člověka, nenapsal to zbytečně,...             nepsali jsme to zbytečně (i když ne společně J)...

oldjerry


37 názorů

Oldjerry
19. 10. 2010
Dát tip
Tohle je už moc sofistikovaný přístup k problému. Já to začal v obecné poloze v rozpětí chápání všedního dne, ale chápu ten postoj - má taky něco do sebe.

beda
19. 10. 2010
Dát tip
Napřed bychom museli definovat, co je to vlastně člověk a z toho vyvodit ono člověčenství neboli lidskost. Asi trošku problém. No a s tou rovností je potíž také. Těžko položí někdo rovnítko třeba mezi Stalina a Matku Terezu. Ale třeba ano. Vím já ?

Oldjerry
01. 10. 2010
Dát tip
Protože jsou tady lidé chytří myslím, že následující poznámka je zbytečná. Iniciací není jedno či pět drsnějších slov, ale místo a způsob jejich použití - ergo bac-hammer : kritiky k dílům. Trochu etiky by to spravilo a k takovýmto článkům a polemikám by nedocházelo. Docházelo by asi k jiným, to je fakt, ale další fakt je, že tyto debaty nás všechny odvádějí od tvorby a potřebných kritik z kategorie smysluplných - konstruktivních a skutečně pomáhajících.

A.H.
01. 10. 2010
Dát tip
V uvozovkách si nechám svůj výklad, proč toto dílo bylo napsané. Většina autorů jistě tento text bude směrovat k osobám, u nichž ví, že jim tolerance chybí. Celkem logické.

Lakrov
01. 10. 2010
Dát tip
Lidskost, tolerance... Stačila by obyčejná slušnost, jenže co bylo ve výchově zanedbáno, ve světě se nadožene. Zvláště ne v tom virtuálním, že, monohahlaví pánové (nebo dámy?), co jste tu na léčení :-)

Prosecký
30. 09. 2010
Dát tip
A co je opakem lidskosti? Nelidskost? A kteří jiní tvorové kromě lidí mají ještě nelidské vlastnosti? Považovat druhého za sobě rovného je nejen lidskost, ale i zákon efektivního přežití. Mohlo by se mi totiž stát, že by ostatní nepovažovali mě atd ..... Za názor vyvolávající polemiku tip.

mylenko..vyhlaš..prohraješ...))))))))))))))))))))))

Marcela.K.
30. 09. 2010
Dát tip
šepote :-)) jinak? nedám? :-))) klidně jukni ,alespoň budu mít o návštěvu víc...pak vyhlásím soutěž o nejvíce navštěvovaná díla :-)

:mylenko..:)))))))))))))))))))))))))))..juknu na tu báseň..když jinak nedáš..:)) Zuzulinko..ejejej..vysvětlení u mně nehledej...)))

Zuzulinka
30. 09. 2010
Dát tip
takže já nějak nejsem v obraze, kdyby mi to někdo osvětlil, věcně a nezaujatě...tak si to ráda poslechnu, takhle dostávám avíza od diskuze, které úplně nerozumím, což mě mrzí reagovala jsem na dílo jako takové, tak jak se dotklo mě a jak mě oslovilo

Marcela.K.
30. 09. 2010
Dát tip
a šepote...Kolumbus přijede lodí :-)) Oldjerry, to procento neslyší, protože zrovna naklikává návštěvnost u mé poslední básničky ;-)))

..no..oldy..to zas není tak špatné přece..ačkoli..no co už naděláme..:)

Oldjerry
30. 09. 2010
Dát tip
šepote : fajn! 99% lidí tě slyší, ačkoli to nepotřebuje. 1% tě neslyší, ačkoli je to řečeno hlavně pro ně...

..buďme na sebe hodní!..buďme na se hodní!..vzpomínáte???..:))))))))))

StvN
30. 09. 2010
Dát tip
Já docela žasnu.

Oldjerry
30. 09. 2010
Dát tip
Stývne, asi v tom opravdu nejedeš. Dero o tom ví - možná, že něco podnikne a nechce to roztahovat po serveru. Aspoň doufám. Že jsem ti napsal pár nepříjemností se nediv - zkus si svůj vstup přečíst mýma očima. To zklamání ale sedí - skutečně jsi se změnil - o tym žádná. Jinak se ale domnívám, že jsi poctivý a že by ses k takovému svinstvu neuchýlil. To ostatní je přetlak jisté hořkosti z tvých vět v kontextu s tím, co se tu zase děje. Já už ti nějak nemám tu odolnost vůči drobným sviňárnám. Promiň.

I přes velmi různorodé kritiky myslím, že jsi nepsal zbytečně. Kdo chtěl a mohl - rozuměl.

StvN
29. 09. 2010
Dát tip
Promiň, ale nejsem programátor a nevím ani jako uživatel, jak se ten blok dá obejít. Nikdy jsem se o takové věci nezajímal. Pokud by se mi to někdy stalo, napsal bych Derovi, aby mě toho člověka zbavil. Porušení takových pravidel je zralé na ban ip adresy a hotovo. Nicméně o věcech týkajících se programu se můžeš bavit jen s Derem. Nevidím to jako mé osobní selhání a dost mě štve, když mě někdo soudí na základě něčeho, co nemohu ovlivnit. Jestli tu narážíš na nějaký problém s nějakým člověkem tady, tak věz, že o tom já nic nevím, ne proto, že bych zavíral oči, ale protože mi nikdo nic konkrétního neukázal. Mrzí mě, že ti neumím pomoct, ale ono je to dost těžké, když ses zatím omezil jen okázalé - oni jsou na mě zlí. Poradím ti. Předlož důkazy, řeš to.

Oldjerry
29. 09. 2010
Dát tip
StvN - upřímně : štve mne, že jsem se v tobě zmýlil. To se asi projevilo v odpovědi na tvoje narážky, sice zabalené, ale zjevné. (Býval jsi docela fajn tak 2005 - 2007 a člověk se na tebe mohl spolehnout - aspoň já jsem si to myslil). Jakoby se něco stalo po tom, co jsi se stal adminem... možná ale, že jsem si tě před tím poněkud idealizoval. Necítím se vydělený, ale vypadá to, jako by mne chtěl někdo vydělit a nejen mne. Zkoušíš ze mne svými posměšky dělat troubu, ale sám neodpovíš na zásadní otázku : jak je to s těmi bloky? Zřejmě neodpovíš zase, nebo mne odbydeš nějakou oklikou. Jestli mne tu někdo terorizuje prostředky adminů - co si o tom mám myslet? Máš pravdu - je úplně jedno, co si o tom myslím. Nejsem lump, já to vím na beton a ty - pokud jsi člověk správně umístěný na pozici admina - už jsi to měl po těch pěti letech, co tu jsem, poznat taky... kdybys napsal, že jsem příliš citlivý na invektivy a hrubosti, to bych ti z fleku potvrdil... Závěrem připouštím, že nemusíš vědět, kdo zneužívá postu admina k naprosto nedemokratickým způsobům jednání. I Dero připustil, že blok se dá obejít... na co takový blok je, pokud ho obejde i ten, kdo nemá adminské právo?... a jsme zase na začátku.

Marcela.K.
29. 09. 2010
Dát tip
Oldjerry, těžko vysvětlíš někomu něco, co chápat nechce. Tak jen...rozumím Ti, ale jak to napravit, netuším. Snad jen vydržet, ale zároveň nemlčet ve chvíli, kdy je potřeba říci:,,Ne, toto se mi nelíbí, s tím nesouhlasím."

toskano..už se polepšil anebo je of..uvidíme..:))))

Toscana
29. 09. 2010
Dát tip
sepotvkorunachstromů - zablokuj si posílání avi od maria, jako jsem to udělala já, a budeš mít pokoj. ;-))

StvN
29. 09. 2010
Dát tip
Jasně, chráním lumpy. Panečku. A beru úplatky:) Oldejrry, jak víš, že nejsi lump? Podívej se, jak se o mě vyjadřuješ. To není zrovna ukázkou tolerance, po které voláš. Ty ty ty.

..šmánkote..copak ti vyhrožuju????????? ..toho jsem daleká..to mi věř..jsem ráda že jsem ráda..:)))

sepotvkorunachstromu -------------------- prosimtě, človíčku, nevyhrožuj mi!

..mario..nechápu proč mi posíláš avi.. ..to víš..taková zabedněná hlava to nepochopí..:))) ..já si stěžovat nemůžu..ovšem občas čtu kritiky..možná bys to měl dělat taky..:)

jo, hlavně se neberme moc vážně

Já tu žádný třenice nevidím, co vy porád máte v těch svých zabedněných hlavách? :) A vyzrálé názory jsou fajn, dají se žvýkat a člověk se nemusí bát průjmu.

Oldjerry
29. 09. 2010
Dát tip
Toscano - No právě - tady StvN mne sice nepřímo tepe za moje odezvy a asi nedopatřením naprosto pomíjí iniciace. Od té doby, co je adminem, je nesnesitelně moudrý.... Je to podobné jako v celé zemi : lumpové mají lepší ochranu, než jejich oběti. Zuzulinko - ano, v obecné poloze. Tady ovšem jde o konkrétní projevy zde, na Písmáku.

Toscana
29. 09. 2010
Dát tip
Lidskost - ono se to těžko vysvětluje, co všechno tohle jediné slovo obsahuje, ale myslím, že nikomu z nás neuškodí, když v sobě nalezne aspoň špetku tolerance, pokory, laskavosti, nadhledu... A zabije nebo aspoň přizabije svou malost a tendenci závidět i nos mezi očima. Svět by potom byl báječným místem k narození, jak říká Lawrence Ferlinghetti... No a začít by se s tím mohlo třeba právě na tom Písmáku a nebo kdekoli. :o) *t PS: K tomu výročí blahpřeji, stačí mít trpělivost ještě dva roky a budeš se znovu ženit, jen tentokrát zlatě. :o)

Zuzulinka
28. 09. 2010
Dát tip
já při slově lidskost nejsem nejistá, spíš se cítím pokorně a uctivě...kdykoli se s tím to výrazem setkám, kdykoli ho pocítím

Oldjerry
28. 09. 2010
Dát tip
StvN - řekněme, že jistá možnost si to takhle vyložit skutečně existuje. Já bych chtěl od tebe, jako od admina jednu věc vysvětlit : jestli někoho blokuji, má to své důvody, lépe: mám pro to důvod. Jenže několik lidí - nemyslím tím adminy, kteří to právo mít musí - má možnost a vědomosti, nebo propůjčené právo pronikat blokem. To se ti zdá normální? To je to, co vede jedny k neomalenosti (snad neschvaluješ aby mne někdo nazýval debilem) a druhé někdy až k hysterii. To dělá bezmocnost, jestli o tom něco víš. A jestli se ti to zdá malicherné a to určitě ano : ne každý jsme ze železa, mnozí máme ještě války za sebou, o kterých vy už nevíte nic. Mimochodem zaplať Pámbu... Prostě někteří tu mohou dělat cokoli, nikdo z vás Bohů proti nim nezasáhne, my nemáme obranu. Je to cílené tažení proti nějaké skupině Písmáků? Nečekám od tebe odpověď - je obsažena v tom, co jsi napsal... ostatně : já už teď žiji zítřejší oslavou - 48 let dobrého života aspoň v rodině.

Sebastiana
28. 09. 2010
Dát tip
*

StvN
28. 09. 2010
Dát tip
Když takovéhle věci čtu, tak si vždycky říkám, jestli když to autor takhle napsal, jestli tím deklaruje, že on bude tolernantní k názorům druhých, nebo touto cestou jaksi požaduje, aby ostatní tolerovali názory jeho. Exustuje ještě třetí možnost, a to že se autor cítí jaksi vydělen ze společnosti, asi jako Bůh, kteří říká lidem, aby se vzájemně mezi sebou tolerovali, ale on do toho nezapadá, protože on to nemá za potřebí. Úvaha by se dala rovádět do nekonečna například otázkou, co si autor představuje pod pojmem tolerance. Když mi někdo řekne, že bych měl tolerovat jeho "něco" (názor, mlaskání, bordel, hluk, sprostou mluvu, že mi čůrá na kobere), tak pod tím vidím takový požadavek: ber to tak, jak to říkám, i když s tím nesouhlasíš. :)))) dodávám nějaké smajlíky, protože mi to přijde náramně vtipné.

..jj..pravdu díš..každou chvíli na člověka někdo kouká zvrchu..jako by sám byl bůhví co! ..napadlo mě něco zemitějšího ale nechci ti to tady zachlívit..:))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru