Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seúvaha o stávce (včetně on-line reportáže)
Autor
aleš-novák
čtvrtek 16.6.2011, 8:30: Prahou pochoduje 300 odborářů...sledujeme on-line:
8:45 ...Organizátor demonstrace, který si nepřál být jmenován, řekl rádiu Jerevan, že nízká účast je způsobena nefunkční hromadnou dopravou v hlavním městě. I přes slunečné počasí neskrýval odborář své rozhořčení:"MŮŽE ZA TO NEČAS!!!".
9:05...Předseda sociální demokracie na mimořádné tiskové konferenci dnes ráno obvinil vládu ze záměrného omezování veřejné dopravy a žádá mimořádnou schůzi Sněmovny. "Řidič tramvaje se nedostane do práce služebním Superbem, jako papaláši z vlády!"
9:10...Petr Nečas (ODS)nemohl kvůli nefunkční MHD předat demisi vlády do rukou presidenta, aby vyhověl požadavkům odborů a uklidnil napjatou atmosféru ve společnosti. "Už ani Jakl mi nezvedá telefon..." mával svým iPodem před novináři.
9:15...ve vestibulu stanice metra Dejvická (odboráři navrhují návrat k původnímu názvu Leninova) se probudil účastník půlnočního happeningu v podzemní dráze Karel Z. Na otázku našeho reportéra, jak hodnotí noční protest, odpověděl "Moc si toho nepamatuju, jen mě překvapilo, kolik je v metru piv..."
9:20...předseda Strany zelených Liška (SZ) svolal na devátou hodinu tiskovku do nového sídla strany v ulici Na zelené lišce v Praze 4. Přítomným novinářům sdělil, že Strana zelených umístila o půlnoci v centru Prahy 850 jízdích kol k volné dispozici pražanům. Na každém kole je mapka 24 výdejních a vratných míst, aby cyklisté nemuseli vracet kola na stejné místo, odkud vyjeli. Podle informací policie se 845 kol ztratilo, na zbylých pěti přijeli novináři na uvedenou tiskovku.
9:30...Ministr obrany Saša Vondra: "ještě včera se opoziční předáci ohrazovali proti zneužívání armády, když vláda povolala 150 vojenských autobusů. Dnes ale odboráři otevřeně vyzývají ke vstupu cizích vojsk. Jak jinak si vysvětlit skandování JDEME, NATO!!!"
9:45...ke stávce dopraváků se připojil a Odborový svaz toaletářek z metra (OSTM). Božena Dolejší, presidentka toaletářek, prohlásila v odborovém časopise Prkénko, které znamená svět:: "protestujeme proti narůstajícímu papírování".
10:00...pražský primátor Svoboda (ODS) zahájil jednání se stávkujícími odboráři. Požaduje, aby stávku prodloužili minimálně o týden."Tak příjemně jsem se v Praze ještě necítil, všude klid, jen cyklisté a maminky s kočárky" liboval si primátor.
10:30...ke srážce dvou tramvají došlo v Praze na výjezdu z Vokovické vozovny. Jinak poměrně klidná dopravní situace v hlavním městě byla narušena kolizí způsobenou špatně nastavenými výhybkami. Podle tiskové mluvčí policie Prahy 6 jde o pomstu stávkujících tramvajáků kolegům, kteří s nimi nedrželi basu. Teď čeká viníky basa.
11:00...Livie Klausová pochválila odboráře, že kvůli nim byla zrušena oslava prezidentových narozenin. "Jde o významnou úsporu rodinného rozpočtu, šest a půl milionu korun můžeme věnovat na jiné účely. Navíc Václav díky chybějící oslavě zůstane i nadále o rok mladší, stejně mu všechny hádají mnohem, ale mnohem méně."
12:00...stávka je finančně náročná a neobejde se bez sponzorské podpory. Ke stálým sponzorům demostrací patří již tradičně farma Syneg+Syneg, která dodává zdarma stávkujícím potraviny, zejména čerstvou zeleninu a vajíčka. Podmínkou dodávky je, že produkty musí být během akce nošeny viditelně. Že je česká zelenina opravdu kvalitní se mohl přesvědčit i ministr financí Kalousek (TOP09), kterému přítomní odboráři spontánně podávali pochutiny i z větší vzdálenosti.
12:05...KALOUSKU VYLEZ!!!! i takové slogany se ozývaly, když čelo odborářského průvodu dorazilo před budovu ministerstva financí. Ve chvíli, kdy se ministr Kalousek (TOP09) skutečně objevil, vrhali po něm odboráři vajíčka. Prý provokoval...
12:15...ředitel dopravního podniku Dvořák dnes oznámil změny v hromadné dopravě hlavního města. K nejzásadnějším úpravám dojde na tramvajové lince číslo 3, která bude od dnešních 14 hodin
úplně zrušena a v celé délce nahrazena cyklostezkou. Jízdní řád linky zůstává v platnosti.
13:00...demonstrace skončila. Odboráři nastupují do autobusů, ti, kteří už nezvládnou plynulou chůzi, jsou při nastupování podpírání povolanými členy v uniformách Lidových milicí. Předseda KSČM Filip (KSČM) se od použití stejnokrojů distancuje, předseda ČMKOS Zavadil (?) nikoli.
13:10...Rádio Jerevan považuje za nutné opravit některé informace, které v napjaté atmosféře zveřejňují česká média. Železniční předák Jaromír Dušek (ČSSD) sice skutečně řekl "pan president by měl odpálit" , ale zaprvé nešlo o presidenta České republiky nýbrž o presidenta Svazu strojvůdců a zadruhé je třeba upozornit na kontext: Odboroví bafuňáři, na rozdíl od řadových stávkujících, tráví čtvrteční slunný den na golfovém turnaji v Pardubicích.
13:15...České dráhy vyčíslily ekonomické dopady stávky. Kdyby jezdily všechny vlaky, stál by jejich provoz 500 milionů denně. Náklady na náhradní autobusovou dopravu jsou cca 100 milionů, takže jeden den stávky přinese ČD úsporu 400 milionů korun. Zřejmě i tady budou některé trasy přeměněny na cyklostezky.
p.s.:...Martina Zavadilová, dcera odborářského bosse Zavadila: "Já bych hrozně chtěla slyšet od některého bosse odborářů, čeho sám v životě dosáhnul a kolik pracovních míst vybudoval, když tak dobře radí zaměstnavatelům, jak se mají chovat ke svým zaměstnancům, jak s nimi mají zacházet a jaké výhody jim mají poskytovat. To ale asi nikdy od nikoho z nich neuslyším."