Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak se zbavit závislosti na literárním serveru
Autor
pavlikovaruzenka
Dibi na jednom. Já sem napříklat závislá hnet na dvou a o dalších, gde se sem tam viskitnu se ani nezmiňuju.
Tak, co teť, že?
Bilo to heské, diš ste zjistili jakí máte talent a zaregistrovali ste se na sfůj první server. Lidi vás chfálili a vi ste se toho nemohli nabažit. Tak vás nechválil nigdi nigdo v životě, ani diš ste eventuálně bili Hujer, anebo nosili domů samí jednički.
Ono je to totiš tak. Diš ste chytří a talentovaní, lidi na to příjdou, párkrát vás pochfálí a pak si zviknou a berou to jako normálku.
Třeba, ste chitrí dítě. I vaše vlastní rodiče to omrzí a začnou vám furt vitíkat nějakí chibi. To je tím, že dokonalost leze lidem na nervi. Tak hnet hledají nějakí vadi, abi to virovnali a nejednou ste zlobiví a k neuhlídání a je vás všude plno jak mišího hovna a nosíte ze školi každí den poznámki a ste nepořádní, prostě, hledají na vás fši.
To se ví, že sou na vás pišní a chfálí se s fáma v rodině i před známými, ale opčas jim to leze na mozek, protože bi chtěli bít taki tak geniální, ofšem ani zdaleka se k tomu nepřibližujou.
Tak přihodíte talenti.
Recitace, spěf, tanec, balet, matematickí olimpiádi ale furt to není ono. Zase zvik.
A pak dete na net a najednou je to jiní. Všichni vás chfáli, že ste nejvjetší hvjezda co kdi viděli a to uš je jiní kafíčko, že?
No, je to tím, že virtualita má sfí kouzlo. Neslišíte intonaci, nevidíte do očí člověku s kterím se bavíte, ani nevíte jak vipadá. Můžete si přetstavit cokolif a lidi bívají na netu milejší, neš běžně v životě, teda většinou, něgdi je to naopak.
Ofšem, kdikoliv můžete odejít úplně bestrestně a tím pádem se cítíte bít sfobodní a nevadí vám někoho chválit aš do nebe, lichotit bít soucitní a podobně. Dokonce to mislíte vážně, ne že ne.
Jenže tadi je zakopaní pes! Je to silně návikoví a vi najednou jen tak odejít nemůžete.
Přestanete chodit s kamarádama na pivo, pořát máte mišlenki co napsat, tak ste duchem často mimo. Diš uš na tom pivu ste, spomínáte co je asi na vašem serveru novího, v duchu se chechtáte nějaké ftipné diskusi co zrovna probíhala a blíscí vás ot ni nemilosrdně virvali a nutí vás bavit se o jiních vjecech a přátele vám nadávají, ať už je neserete. Ke fšemu dostanete varovní dopis ot ředitele, že f práci máte makat a ne bít furt vilepení na netu.
A vám je jasní, že mají pravdu.
Internet je báječní sfět a je pořát na dosah, ve dne v noci. Jenže není opravdickej.
Tak teť babo raď, co s tím.
Eště, že sem tu já, Růženka a poradím.
Tak, začněte tím, že přestanete komentovat každou blbost, co gdo vloží, tím pádem i vás budou lidi méně číst jako protislužbu. Ono to negdi fnguje jak výměna zajatců.
Sami hnet nefkládejte každou chujovinu co napíšete. Nechte sfí výtvory trochu vychladnout a řekněte si, že vložíte každou třetí. Teda, s těch tří vyberete tu, co je podle vás nejlepší.
Diš máte volno a vidíte že je venku heski, vůbec nezapínejte počítač ale jeťte k vodě. Taki není na škodu viprat. Dobře víte, že uš skoro nemáte v čem chodit a gvůli tomu si přece nebudete kupovat furt noví vjeci.
Diš vám zavolá nejlepší kamarádka, nelžete, že ste nemocní a unavení ale pěkně běšte.
Nenechávejte internet zapnutí. Láká vás to pak, abiste furt otskakovali a čuměli, co je novího.
Všimněte si, kolik máte doma prachu, pořádně ukliďte.
Pokut máte rádi kitički, starejte se o ně.
Spomeňte si, že neš se vám to stalo, ta závislost, mjeli ste plno jiních koníčku, je dobré se k nim aspoň jeden den f tídnu vrátit.
Vůbec není ot vjeci si prostě na jeden den tídně internet prostě zakázat.
Nezapínejte počítač hnet po probuzení, nebo po příchodu domů.
Choťte ven, je léto a to je ten nejpříhodnější čas zbavit se závislosti.
No a diš se budete míma radama řídit, najednou zjistíte, že uš vás to tak netáhne, fšimnete si jakí boti se nosí tuto sezónu a taki budte mít plno novích nápadů co psát.
A já vám za odměnu příště napíšu radu, jak si vibrat téma a k čemu je dobrá premisa, protože sem si fšimla, že někteří sou úplně bezradní a píšou děsní hovadiny.
Tak, těm co se rozhodli zbavit se závislostí přeju pevné nervi, krásné chfilky f přírodě a večer u ohníčku a plno sfěžích nápadů na noví příběhi.
Nebudete f tom sami, budu se závislostí zbavovat s fáma.
A u vodi buťe opatrní, ne že se utopíte!
Tak pa příště, vaše vjerná Růženka.